PDA

View Full Version : Prijsstijging fender ?



matty
25 maart 2016, 18:49
Ligt het aan mij of zijn de prijzen van fender enorm gestegen het laatste jaar?

Een road worn zit tegenwoordig aan 1200 euro ofzo, ik meen mij te herinner dat die nog geen 900 waren.

Een ja90 zit op 850 en ik herinnerde mij die aan 600 ofzo :/

Een Mexicaanse standaard is tegenwoordig ook 633 euro?!?!
Ik dacht dat die rond de 440 zaten?

Ligt dit nu echt aan mij of zijn doe prijzen enorm gestegen het laatste (anderhalf) jaar?


Sent from my iPhone using Tapatalk

arjanb01
25 maart 2016, 18:57
Ja, mede door de slechte dollar euro koers verhouding. Dat geldt voor alle Amerikaanse merken die je in europa koopt.

matty
25 maart 2016, 19:39
Ah vandaar. Immense verschillen wel zeg :/

Bon, kortste topic ever :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

timv46
25 maart 2016, 21:24
Ik heb het ook gemerkt, zit al een hele tijd te kijken voor een fender mex strat in canary diamond, zijn overal significant opgeslagen.

raabje
25 maart 2016, 22:14
Ik ben geen econoom, maar lijkt me dat de prijzen alleen maar omhoog gaan, euro wordt niet beter. Dus wachten op een betere prijs heeft weinig zin.

Zo heb ik ooit de Squier J. Mascis Jazzmaster gevolgd, op gespeeld in de winkel 3 jaar geleden, prijs was toen 390,- en zit nu op € 550,-. Squier Classic Vibe Custom Telecaster die ik toen gekocht heb voor 350 kost nu 525,-, dus een 40% hogere prijs in 3 jaar

The Lo Lands
25 maart 2016, 23:00
Ik hoorde onlangs uit betrouwbare bronnen (officiële Fender dealer) dat de prijzen door Fender zelf met 3% gingen stijgen! Dit was vorige maand. Prijsstijgingen zijn dus niet alleen afhankelijk van de dollar en euro. Einde bericht.

timv46
25 maart 2016, 23:05
Ik ben geen econoom, maar lijkt me dat de prijzen alleen maar omhoog gaan, euro wordt niet beter. Dus wachten op een betere prijs heeft weinig zin.


ik hoopte niet op een prijsdaling hoor, ik was enkel aan het wachten tot het niveau van de gitaarspaarpot gelijk gesteld was aan de prijs van de gitaar. :soinnocent:

Aca Ilic
26 maart 2016, 08:49
wow, er zijn nog mensen die nieuwe gitaar kopen.....:-)

Duhsjaak
26 maart 2016, 09:02
Je kunt best een nieuwe gitaar kopen. Niks aan de hand. Maar het is de vraag of dat een Fender moet zijn.

Ik ben dyscalculie. Een soort dyslexie, maar dan met cijfertjes. Ik kan niet rekenen, betekent dat letterlijk.

Maar in dit geval vraag ik mij af wie er niet rekenen kan, Fender of ik.
En of de $:€ conversie er ook maar iets mee te maken heeft. Effe op zijn plat Amsterdams: Geen kloten heren van Fender! 3% prijsverhoging? Aan mijn laarzen.

De Fender Rascal bass is net aan anderhalf jaar geleden geďntroduceerd voor een vorstelijke €635,00.
Nu slechts tijdelijk bij onze Zeeuws/Antwerpse vrienden voor €1.055,00.
Normaal is nu slecht tijdelijk een aanduiding voor een tijdelijk koopje. Dat is het ook. Ik sluit verdere prijsverhoging niet uit.

Ik zat stiekum best een beetje te gassen op die Rascal. De klank stond mij wel aan.

Nieuwe gitaar kopen? Cort Aero11 en Ibanez RG460VFM. In een week. Van merken die niet hun prijzen met 3% verhogen. 3% per week zullen ze bedoelen toch zeker?

Als je geschoren wordt, moet je heel stil blijven zitten. Over ouwe Amsterdamse uitdrukkingen gesproken.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
26 maart 2016, 09:28
3% prijsstijging was afgelopen maand. Wat ze die maanden/jaren daarvoor al aan prijsstijgingen hebben doorgevoerd weet ik verder niet :-)

floydian666
26 maart 2016, 09:40
Bax shop kan ook nog wel eens stunten met prijzen van modellen die net zijn uitgekomen.
(dat of de webshopbeheerder is regelmatig dronken.)
Prijzen schieten meerdere malen per dag met honderden euro's omhoog en omlaag.
Zo heb ik vorig jaar mijn fender strat deluxe player voor €755,- gekocht (nieuw , dus geen b-stock) , s'ochtends nog €1200,- s'middags voor de prijs waarvoor ik hem dus kocht en s'avonds weer duurder.
Zo ging het 2 weken lang met de prijs en nu is die al langere tijd € 1129,- .
Dit soort dingen zie ik daar wel vaker gebeuren.

Gearjunkie
26 maart 2016, 10:01
Squier Classic Vibe Custom Telecaster die ik toen gekocht heb voor 350 kost nu 525,-, dus een 40% hogere prijs in 3 jaar

Zeg maar gerust 50%...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

raabje
26 maart 2016, 10:45
inderdaad... dan ca. 40-50% :-)

Ik had het alleen uitgerekend voor de J. Mascis zie ik....

munkie
27 maart 2016, 16:31
Ze houden elkaar goed in de gaten, Bax, Thomann etc. Prijzen kunnen idd per uur verschillen. Net naar de Yamaha SA2200 gekeken, kost al 1800 euro nieuw...