PDA

View Full Version : Line 6 DT25 top en kabinet en Blackstar HT 5 Mini Stack



Rogueny
23 maart 2016, 22:48
Dag allemaal,

Ik ben nog steeds op zoek naar een veelzijdige top en cabinet voor slaapkamer gebruik. Gezien nieuwe amps vaak buiten mn butget zijn speur ik het internet af. Er moet een lekkere modern high gain in zitten, een klassieke rock sound, een scherpe warm blues sound en een goeie clean. Momenteel heb ik mijn ogen laten vallen op de volgende twee versterkers:

Line 6 DT25 top en kabinet en Blackstar HT 5 Mini Stack

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze amps en of t gewoon wat is. Ik ben zelf niet heel erg geleerd wat betreft versterkers.

Wat ik er zelf tot nu toe van vind:

Blackstar HT 5 Mini Stack:
+ Goede high gain
+ Niet erg duur
+ Speciale knop om te switchen tussen britse en amerkaanse tone
+ Inclusief footswitch
+ Niet erg groot

- Weinig opties voor de clean tone
- Geen Watt Switch voor laag volume
- Voor echte modern metal leads is een pedal nodig.

Line 6 DT25:
+ Goede high gain
+ Veel verschillende tone mogelijkheden
+ Niet erg groot
+ Switch voor schakelen naar laag volume

- Geen footswitch
- Switch naar lage volume is wel heeeel erg zacht
- Schijnen klachten te zijn over een hum geluid
- Niet volledig buizen (zoals ik het begrijp?)

Ik hoor graag jullie gedachten! :)

foto's:

https://www.blackstaramps.com/img/products/ht-5/ht-5rs-front-view-large.jpg

http://img.guitar-muse.com/wp-content/uploads/2011/09/line-6-dt25-amp-head-cabinet-front.jpg

D3nnis
24 maart 2016, 07:32
- Niet volledig buizen (zoals ik het begrijp?)

Ik hoor graag jullie gedachten! :)


Mijn gedachte is dat het bovenstaande dat je als minpunt zet, geen minpunt is als de betreffende versterker de sounds geeft die je zoekt.


Verder valt het me op dat er vaak gezocht wordt naar een buizentop die keihard kan, maar ook goed zacht. Goed is in high gain, maar ook crunch, en ook een goede clean heeft, en dat alles het liefst voor €100.-.
Op zich snap ik het streven wel, en dat streven is ook goed, maar in mijn ervaring lukt dat eigenlijk nooit.

Rogueny
24 maart 2016, 12:18
Haha och t mag best wat kosten,daar niet van. Wat ik vooral zoek is een goede sappige blues en metal tone. En die line 6 lijkt dat op zich wel te hebben. Perfectie zal t nooit bereiken natuurlijk. Maar gedachten en meningen van anderen kunnen de keuze makkelijker maken :)

D3nnis
24 maart 2016, 12:30
Die €100,- was natuurlijk ook overdreven ;)
Ik bedoelde eigenlijk meer dat als je een alleskunner zoekt voor een relatief gunstig budget en voor op thuisvolume, dat ik modelling niet bij voorbaat links zou laten liggen omdat het geen buizen is.

telerocker
24 maart 2016, 12:31
Ik prijs hem weer eens aan (ik heb hem zelf niet trouwens): de Tubemeister kan dat allebei en heeft powerscaling aan boord, dus tot 1 watt terug te draaien. Kijk ook eens naar de Laney IRT-serie.

D3nnis
24 maart 2016, 12:41
goede sappige blues en metal tone.


Ik prijs hem weer eens aan (ik heb hem zelf niet trouwens): de Tubemeister kan dat allebei

Heeft de Tubemeister dat ja?
Ik heb de Tubemeister nooit getest, maar zelf jaren over een Triamp mk2 gespeeld, een paar keer over een Duotone, en in een verder verleden over een attax, en een Tube 100, maar het woord "sappig" is nog nooit bij me op gekomen bij al deze H&K amps.
Heeft de Tubemeister meer een statesman voicing of zo?

Rogueny
24 maart 2016, 12:56
Moet bekennen dat ik nog nooit van tubemeister gehoord had. Maar wel kekke dingen met die neon verlichting haha. Tweedehands momenteel niet veel van te vinden.

Rogueny
24 maart 2016, 13:00
Van die laney serie heb ik er ook nog eentje op t oog. Daarbij kan het wattage ook worden ingesteld van 1 tot 120. Das op zich wel ideaal.

telerocker
24 maart 2016, 13:06
Ik heb zelf naast een RV50 ook een paar Statesman-tops. De Statesman is wat klassieker gevoiced dan de Tubemeister, maar zeker als je daar een setje JJ's inzet, kun je er ook een aardige bluestoon uit halen. Je kunt ook het cleane kanaal oversturen voor een lichte crunch. De toonregeling van de TM is fijngevoelig, dus je kunt de amp nauwkeurig afstellen op de gebruikte gitaar. De TM komt wel in metal-regionen, de Statesman niet (heavy rock maximaal).


https://www.youtube.com/watch?v=HwU1wC5g0E4


https://www.youtube.com/watch?v=RRCWkXS1xOI

harrie-beton
24 maart 2016, 14:25
Ook hier een tevreden Tubemeister gebruiker. Heb hem gekocht voor thuis en bevalt goed, heeft ook effect loop!
Voor de lol keer meegenomen: Mijn band is 40 plussers en we oefenen niet zo kneiterhard en ook daar is de 18 goed bruikbaar.