PDA

View Full Version : Keeley Monterey



Joost de Ruig
21 maart 2016, 19:07
Ik kan echt niet wachten om dit pedaaltje te proberen. Niet goedkoop (€299), maar wel heel veel mogelijkheden: rotery, vibe, fuzz, octave, wah en diverse combinaties daarvan. Pedaaltje komt over een maand of twee op de Nederlandse markt. Niet dat het in mijn vingers zit, maar de sounds van bv SRV en Jimi komen hiermee wel een stapje dichterbij.



http://youtu.be/YKzBfcs-LrM

Joost de Ruig
21 maart 2016, 19:10
Deel II van de demo.



http://youtu.be/Y_QwvVnXG48

guitaraddict
21 maart 2016, 19:17
Wie is de importeur in nederland van de Keeley pedalen ?

Joost de Ruig
21 maart 2016, 19:22
Dat wordt waarschijnlijk een nieuwe. Ik praat echter niet voor mijn beurt door de naam te noemen.

mountainman
22 maart 2016, 01:03
Hij staat als pre-order bij de Keuringsdienst van snaren (http://www.keuringsdienstvansnaren.nl/a-43748514/keeley-nieuw/keeley-monterey-fuzz-vibe/) voor 389 euri.

duckman
22 maart 2016, 07:30
mooi pedaal...thomman levert ook Keeley: http://www.thomann.de/nl/keeley_monterey.htm 379 euries

Joost de Ruig
22 maart 2016, 07:53
De Monterey kost in de USA $299 en met en wisselkoers van 1.13 (in het voordeel van de €) is een prijs van €379 stevig te noemen. Uit betrouwbare bron heb ik dan ook de prijs van €299 vernomen, echter moeten we dus nog 6-8 weken wachten.

Medusil
31 maart 2016, 02:13
Ik vraag me af hoeveel verschillende geluiden je er live realistisch gezien van gaat gebruiken. Ik hou van flexibele pedalen maar live kom ik alleen met mijn voeten aan mijn pedalboard... En voor maar 1 geluid per keer eruit te halen vind ik ik de prijs wel stevig.
Lijkt wel een super tool als je veel analoge recording doet en veel 70's sounds wil coveren.

harrie-beton
31 maart 2016, 18:07
Op basis van een gladde youtube video een pedaal bestellen van 400 euro.. No thank you.
Eerst eens zelf horen.

Joost de Ruig
31 maart 2016, 19:29
Op basis van een gladde youtube video een pedaal bestellen van 400 euro.. No thank you.
Eerst eens zelf horen.

Tuurlijk obv eigen bevindingen. Echter geen 400 maar 299 euri

arjanb01
31 maart 2016, 19:42
Voor dat geld zou ik de Roger Mayer variant kopen.
Voor Univibe effecten vind je geen betere die dichter bij het origineel uit de 60s komt.
Die dunlop Hendrix pedalen die een jaar of 4 geleden op de marlt waren zijn ook erg goed en betaalbaarder.

grayfink
31 maart 2016, 19:45
Ik trap er niet meer in. Ik moest die Dual drive ook al kopen van Joost, viel ook vies tegen. :angry:




:D Grapje uiteraard. Maar ik had er wel meer van verwacht. Denk niet dat het een blijvertje is.

Joost de Ruig
31 maart 2016, 20:40
Ik trap er niet meer in. Ik moest die Dual drive ook al kopen van Joost, viel ook vies tegen. :angry:

:D Grapje uiteraard. Maar ik had er wel meer van verwacht. Denk niet dat het een blijvertje is.

Zurry :-/

Mij bevalt de Dual prima en voor €90 een 2 in 1 pedaaltje is best voordelig. Maar zoals voor alles geldt: smaken verschillen. Verder denk ik dat de Keeley Monterey van heel andere orde is. De Dual is zeg maar low-end en de Monterey high-end. Ik blijf er erg nieuwsgierig naar.

paulusdeBKB
1 april 2016, 00:13
I'm digging the sounds, man! Maar die interface :dontgeti:
Welke geniale gek heeft dat bedacht? Het is potdomme de 21e eeuw! Doet u mij es een display'tje, of desnoods een legenda.

duckman
4 april 2016, 22:50
hi joost, waar is deze dan te koop voor 299 euro? echt overal in EU zie ik hem voor 379 euro (incl BTW)


Tuurlijk obv eigen bevindingen. Echter geen 400 maar 299 euri

Joost de Ruig
4 april 2016, 23:46
hi joost, waar is deze dan te koop voor 299 euro? echt overal in EU zie ik hem voor 379 euro (incl BTW)

Graag nog een maandje wachten, dat moet ik zelf ook. Ik heb wat inside-info, maar die deel ik (conform afspraak) nog even niet.

duckman
10 mei 2016, 20:51
Heb je een update? Bij Thomann staat ie nog steeds voor 379...


Graag nog een maandje wachten, dat moet ik zelf ook. Ik heb wat inside-info, maar die deel ik (conform afspraak) nog even niet.

Joost de Ruig
10 mei 2016, 20:58
Volgens de huidige planning moet de Monterey begin/half juni binnenkomen. De eerste zending is al volledig gereserveerd, dus ik hoop maar er nog een te kunnen testen e/o kopen. Ik post tzt wel het nieuws over dit pedaal.

duckman
10 mei 2016, 21:14
Thanks!!!!!


Volgens de huidige planning moet de Monterey begin/half juni binnenkomen. De eerste zending is al volledig gereserveerd, dus ik hoop maar er nog een te kunnen testen e/o kopen. Ik post tzt wel het nieuws over dit pedaal.

Joost de Ruig
12 juni 2016, 10:51
Helaas mogen de Monterey's niet worden uitgeleverd via het kanaal waar ik er ook een in optie had genomen. Robert Keeley heeft bij een Nederlandse bouwer 3 gitaren besteld en iets te enthousiast de levering van zijn pedaaltjes toegezegd. Hij ging daarbij zelf voorbij aan een bestaand contract met een importeur van Keeley-pedaaltjes. Om dit contract alsnog te respecteren, heeft hij de toegezegde levering moeten annuleren. Shops als de Keuringsdienst van Snaren, Max en Thomann kunnen de Monterey wel leveren tegen de gangbare marktprijs van €380,-. Voor mij is een dergelijk bedrag wel een showstopper.....

Dirk_Hendrik
12 juni 2016, 11:02
Bij mij is 299 geen showstopper maar wel een bedrag waar ik even goed over nadenk. Maar als ik eenmaal heb besloten dat die 299 uitgegeven gaat worden zal een prijsverhoging met 79 euro echt geen showstopper meer worden. Hooguit een partijtje fors mopperen.

telerocker
12 juni 2016, 11:38
Je krijgt voor deze prijs dan ook een hoop kwaliteitseffecten in één trapdoosje. Zelf heb ik een tijdje terug een Maxon AD-9 Pro gekocht. Ook geen weggevertje, maar ben er blij mee. Klinkt erg mooi en is fluisterstil.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Joost de Ruig
12 juni 2016, 12:04
Je krijgt voor deze prijs dan ook een hoop kwaliteitseffecten in één trapdoosje. Zelf heb ik een tijdje terug een Maxon AD-9 Pro gekocht. Ook geen weggevertje, maar ben er blij mee. Klinkt erg mooi en is fluisterstil.


Klopt helemaal hoor en het is ook meer een gevoelskwestie: bijna €400 voor een pedaaltje, pffff. Het zijn echter wel 4 effecten in 1 en €100,- voor een goed pedaaltje is helemaal niet zoveel. Achteraf gezien een koopje dus eigenlijk :)

beruk
12 juni 2016, 12:29
Klopt helemaal hoor en het is ook meer een gevoelskwestie: bijna €400 voor een pedaaltje, pffff. Het zijn echter wel 4 effecten in 1 en €100,- voor een goed pedaaltje is helemaal niet zoveel. Achteraf gezien een koopje dus eigenlijk :)

Ja, zo ben ik er ook mee weg gekomen bij Mw Beruk, helaas niet een volgende keer... Die Keely is me veel te duur en zo vaak zit ik niet in de jimi modus

Joost de Ruig
12 juni 2016, 12:48
Ja, zo ben ik er ook mee weg gekomen bij Mw Beruk, helaas niet een volgende keer... Die Keely is me veel te duur en zo vaak zit ik niet in de jimi modus

Niet alleen Jimi hoor, ook bv SRV en allerhande funky sounds komen prachtig uit de Monterey rollen.

SloeGin
3 maart 2017, 15:26
Heeft iemand deze pedaal al aan de tand gevoeld?
Wat zijn je bevindingen?

Joost Zengers
21 juli 2017, 15:27
Ik ben ook zeer benieuwd naar ervaringen met de Monterey.
Ik lees veel goede dingen, maar ook wat klachten over ruis.