PDA

View Full Version : Boss FV-500H of FV-500L nodig?



mhofman
21 maart 2016, 09:08
Bij voorbaat mijn excuses als ik een domme vraag stel. Ik heb hier weinig ervaring mee.

Ik wil een volumepedaal aanschaffen en overweeg een Boss FV-500. Ik weet alleen niet goed of ik de H- of L-versie nodig heb. Ik begrijp dat als er een buffer voor zit dat dan de L-versie nodig is maar ik heb geen idee of mijn pedaaltjes wel of niet gebufferd zijn.

Ik wil het volumepedaal gebruiken voor swells en heb de volgende signal chain voor ogen: gitaar -> compressor (Barber Compact Tone Comp) -> overdrive (TC Mojo Mojo) -> [volumepedaal] -> delay (TC Flashback X4) -> reverb (wordt waarschijnlijk Strymon) -> amp of interface.

Heb ik nou een volumepedaal met hoge of lage impedantie nodig?

ellisvertellis
21 maart 2016, 09:28
Voor die toepassing gebruik ik de FV500 H! Actieve pickups of keyboards, alles met een sterk signaal, heeft baat bij de L versie, de meeste gitaartoepassingen doen het prima met de H.

hefke
21 maart 2016, 10:38
Voor die toepassing gebruik ik de FV500 H! Actieve pickups of keyboards, alles met een sterk signaal, heeft baat bij de L versie, de meeste gitaartoepassingen doen het prima met de H.

Het is toch juist andersom, of niet?
De FV500H als ie als eerste in de keten staat (http://cdn.roland.com/assets/media/pdf/FV-500H_OM.pdf), de L-versie als ie achter een gebufferd pedaal staat (http://cdn.roland.com/assets/media/pdf/FV-500L_OM.pdf).
Als TS altijd de Barber of de TC heeft aanstaan is het signaal toch laag ohmig geworden, of niet? In dat geval zou hij de FV500-L moeten hebben.