PDA

View Full Version : Detuned



TheWildYouth
20 maart 2016, 12:35
Ik heb een filmpje gemaakt van het nieuw nummer wat ik aan het schrijven/opnemen ben. Tot nu toe alleen de basis gitaar en drums opgenomen, komen nog meerdere lagen overheen. De gitaar staat in CFCGGC tuning, dubbele G geeft een cool chorus effect! Hevige Sonic Youth en Thurston Moore invloeden. Let me know what you think.

filmpje na de klik
https://www.youtube.com/watch?v=hXIgwNdEgeE&feature=youtu.be

Charlie McD
21 maart 2016, 11:31
Ik reageer meestal niet op dingen niet ik niet mooi vind, maar hiervan moet me van het hart dat je het beter niet had kunnen delen. Je vraagt me wat ik ervan denk. Mijn eerlijke mening: totaal oninteressant en vals. Wat je noemt 'detuned'. Maar misschien heb je het zo bedoeld... En oh ja, zoals de Duitsers zeggen: Ein schöner Rücken kann enzücken, ein schöner Bauch auch! Als je een video opneemt, laat dan ook zien wat je doet.

hefke
21 maart 2016, 11:58
Ik reageer eigenlijk ook nooit op dit soort posts, maar in dit geval moet ik me eerlijkheidshalve volledig aansluiten bij Charlie.
Sorry:makeup:

TheWildYouth
21 maart 2016, 16:35
Ik reageer meestal niet op dingen niet ik niet mooi vind, maar hiervan moet me van het hart dat je het beter niet had kunnen delen. Je vraagt me wat ik ervan denk. Mijn eerlijke mening: totaal oninteressant en vals. Wat je noemt 'detuned'. Maar misschien heb je het zo bedoeld... En oh ja, zoals de Duitsers zeggen: Ein schöner Rücken kann enzücken, ein schöner Bauch auch! Als je een video opneemt, laat dan ook zien wat je doet.

Dat je het niet mooi vind, geen probleem ieder zijn smaak en ding. Echter het is niet vals te noemen omdat de gitaar gewoon in tune is, en de tuning zelf wordt door meerdere artiesten gebruikt en is dus niet zomaar wat snaren anders gestemt. Anyway graag zou ik je het nog eens willen laten horen als het af is en dan nog eens je mening willen horen.

TheWildYouth
21 maart 2016, 16:39
niks echt mis mee
gewoon afmaken en dan posten

Thanks, ga ik zeker doen!

Charlie McD
21 maart 2016, 18:47
Dat je het niet mooi vind, geen probleem ieder zijn smaak en ding. Echter het is niet vals te noemen omdat de gitaar gewoon in tune is, en de tuning zelf wordt door meerdere artiesten gebruikt en is dus niet zomaar wat snaren anders gestemt. Anyway graag zou ik je het nog eens willen laten horen als het af is en dan nog eens je mening willen horen.

Zo is het, over smaak valt niet te twisten. En met alternatieve stemmingen is niets mis. Ik gebruik ze zelf ook, zij het akoestisch. Toch zou ik binnen die alternatieve stemming je snaren nog eens nalopen met een tuner. CFCGGC kende ik niet. Met die F erin lijkt het op iets als een C11 of misschien Csus4. Ik zit duidelijk niet in jouw tonaliteitenhoek. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Succes ermee.

Fusion
23 maart 2016, 11:35
De gitaar is wel vals, danwel wordt vals bespeeld. Staat los van de tuning hoor. Verder best een geinige basis voor een nummer.

-geert-
23 maart 2016, 13:26
Klinkt tof, Zitten wel leuke timing dingetjes in! Heeft zeker potentieel voor een mooi nummer. Spelen jullie altijd met zijn tweeën?

TheWildYouth
23 maart 2016, 17:43
Klinkt tof, Zitten wel leuke timing dingetjes in! Heeft zeker potentieel voor een mooi nummer. Spelen jullie altijd met zijn tweeën?

Hij is mijn gitaarleraar dus bij alle gemaakte opnames spelen we met ons twee en af en toe nog een andere leerling op de basgitaar. Maar zelf schrijf ik alle partijen.