PDA

View Full Version : Kan iemand me vertellen welke trem bridge dit is?



Zuurkool
18 maart 2016, 16:42
Hallo,

Ik heb laatst de trem bridge van een custom gitaar gesloopt:dontgeti:

Vraag niet hoe, maar de tremolo block is geknapt, gescheurd etc.

Het blok zelf is niet van metaal maar dat spul waar de squier blokjes ook van gemaakt zijn.

Nu is mijn vraag: Kunnen jullie me helpen om erachter te komen welke tremolo bridge dit is??
http://imgur.com/ELM0aAt
http://imgur.com/7NArgLg
http://imgur.com/nVRbqHN


Bij voorbaat heeel veel dank,


Zuurkool

guitarkid
18 maart 2016, 18:02
Qua bodypaint lijkt het op een Vester... Zal wel niet, weinig "custom". ;)
Dit lijkt me een vrij gewone Strat-bridge. Met een beetje mazzel zit er zo een nieuwe op, zeker als de zes gaten kloppen.
En anders opvullen en even opnieuw boren.
BTW, welkom op het forum, Zuurkool! :cheerup:

Zuurkool
18 maart 2016, 18:19
Ik had zelf ook al naar wat bridges gekeken, maar heb tot nu toe niet dezelfde kunnen vinden.

Hij lijkt erg op een strat bridge, maar is het niet.

Ik ben eigenlijk op zoek naar exact dezelfde, omdat de gene van wie die gitaar is, niet mag weten dat ik m gemold heb:dontgeti:


Oh en dankje ;-)

Tabula Rasa
18 maart 2016, 18:32
Ik had zelf ook al naar wat bridges gekeken, maar heb tot nu toe niet dezelfde kunnen vinden.

Hij lijkt erg op een strat bridge, maar is het niet.

Ik ben eigenlijk op zoek naar exact dezelfde, omdat de gene van wie die gitaar is, niet mag weten dat ik m gemold heb:dontgeti:


Oh en dankje ;-)
Lul! Zeg nou gewoon eerlijk dat ie stuk is gegaan. Dingen gaan gewoon kapot.
Soms doe je daar niets aan. Het siert je als je dit gewoon toegeeft en het netjes herstelt.

Bovendien zie je echt wel wanneer er ineens een nieuwe brug.op.zit.

Sander-H
18 maart 2016, 18:38
Gewoon de goedkoopste brug halen en alleen het tremblokje overzetten, past meestal wel. Vrijwel alle import gitaren hebben dezelfde maten.
Als je in de buurt van Eindhoven woont kan er er wel eentje komen halen morgen, ik heb er nog wel een paar liggen :)

Ook heeft bijna elke gitaarwinkel die reparaties doet wel een bakje van die zooi liggen. Die blokjes van zink breken gewoon na een tijdje. Is waarschijnlijk niet jouw schuld, zat er gewoon aan te komen.
Tenzij er natuurlijk 5 veren in zitten die vol aangetrokken zijn en je op de tremolo arm bent gaan hangen :p

guitarkid
18 maart 2016, 18:40
Gewoon de goedkoopste brug halen en alleen het tremblokje overzetten, past meestal wel. Vrijwel alle import gitaren hebben dezelfde maten.
Als je in de buurt van Eindhoven woont kan er er wel eentje komen halen morgen, ik heb er nog wel een paar liggen :)

Ik leen mijn gitaren iig niet aan jou uit.... :seriousf:

Zuurkool
18 maart 2016, 18:45
Gewoon de goedkoopste brug halen en alleen het tremblokje overzetten, past meestal wel. Vrijwel alle import gitaren hebben dezelfde maten.
Als je in de buurt van Eindhoven woont kan er er wel eentje komen halen morgen, ik heb er nog wel een paar liggen :)

Ik woon in Groningen dus da's een beetje ver;-) het Blocken zelf is recht... heb je suggesties voor een brug die eventueel zou passen?

Zuurkool
18 maart 2016, 18:48
Daar heb je inderdaad gelijk in...

Het punt is alleen dat hij nadrukkelijk heeft gezegd nooit de tremolo te gebruiken, laat staan een dive bomb die tot het diepste gaat;-)

Alleen het tremblokje is genoeg.


Zuurkool

Sander-H
18 maart 2016, 18:48
Ik leen mijn gitaren iig niet aan jou uit.... :seriousf:

Ow dat kan best hoor. Er gaat hier geen enkele gitaar slechter de deur uit dan dat hij binnenkomt :)

Ik heb laatst nog 2 of 3 van die zinken brugblokken weggesmeten omdat ze kromgetrokken en gescheurd waren. Afhankelijk van de gitaar zet je er dan een goedkoop blok terug in of je upgrade naar metaal of brass ofzo. (Maar dat is wat tientjes duurder.)

En zoals eerder al gemeld door Tabula; gewoon even melden bij de eigenaar.
Zeg maar dat de "experts" hier gezegd hebben dat dat normaal is met die dingen :D

Sander-H
18 maart 2016, 18:52
Ik woon in Groningen dus da's een beetje ver;-) het Blocken zelf is recht... heb je suggesties voor een brug die eventueel zou passen?

Waarschijnlijk past zoiets prima:
https://www.tonefactory.nl/tremolo-strat-pitch-10-5mm-chrome

Meet even de afstand tussen de snaren onderling of de twee buitenste, dan weet je of je 10,5 10,8 of 11 mm spacing moet hebben.
Zal wel 10,5 zijn als ik dat zo zie.

Wat voor merk/model gitaar is het trouwens?

(Als je tijd genoeg hebt, en geen budget, bestel je voor 6 euro iets via b.v. Aliexpress :D Maar dat is echt zooi!)

wietse
18 maart 2016, 18:54
Ik had zelf ook al naar wat bridges gekeken, maar heb tot nu toe niet dezelfde kunnen vinden.

Hij lijkt erg op een strat bridge, maar is het niet.

Ik ben eigenlijk op zoek naar exact dezelfde, omdat de gene van wie die gitaar is, niet mag weten dat ik m gemold heb:dontgeti:


Oh en dankje ;-)


gewoon eerlijk zeggen, als ik een gitaar uitleen en die krijg ik later terug en ontdek dat er zonder het te melden spul aan vervangen is dan is hij nog niet jarig.
lijkt mij een gewone stratbrug, maar om wat voor merk gitaar gaat het? dit is geen dure merkbrug eerder goedkope oude koreaan.
als je een tremblok hebt met dezelfde snaar afstand en de gaten voor de bevestigingsschroeven ook gelijk zijn kan je een tremblok wel omzetten.

Zuurkool
18 maart 2016, 19:06
Waarschijnlijk past zoiets prima:
https://www.tonefactory.nl/tremolo-strat-pitch-10-5mm-chrome

Meet even de afstand tussen de snaren onderling of de twee buitenste, dan weet je of je 10,5 10,8 of 11 mm spacing moet hebben.
Zal wel 10,5 zijn als ik dat zo zie.

Wat voor merk/model gitaar is het trouwens?

(Als je tijd genoeg hebt, en geen budget, bestel je voor 6 euro iets via b.v. Aliexpress :D Maar dat is echt zooi!)

Er staat samick op de neck.. body lijkt op n vester
En duurdere pickups;')

Stoffel43
20 maart 2016, 22:19
Idd gewoon eerlijk zijn. Zou best wel eens kunnen dat als je er een nieuwe in zet de eigenaar misschien grote ogen trekt en zegt: "Asjemenou, nu is ineens die scheur in m'n tremoloblock verdwenen!"
Altijd lullig als zoiets gebeurt, maar nog lulliger als je't niet durft zeggen...
Misschien heeft de eigenaar wel een voorkeur voor welk type er als vervanging op komt?