PDA

View Full Version : hoi



bikpie
17 maart 2016, 20:32
Ik ben al eventjes op het forum, een weekje ofzo, maar ik denk: laat me toch maar even voorstellen!
Ik ben Pieter en 12 jaar oud, speel al een jaar of 4 5 akoestische gitaar, en heb grote ambities om elektrisch te spelen (gitaartje staat er al). Ik ben ook op zoek naar leeftijdsgenoten op dit forum, maar -sorry :soinnocent:- er lijken vooral senior leden te zijn... Niet dat dat erg is, wijsheid komt immers met de jaren;)

MikeD
18 maart 2016, 08:33
Goeiedag..welkom... niet iedereen loopt met z'n leeftijd te koop maar d'r zijn meer jonge gitaristen hier actief.. Het voordeel van de hoeveelheid ouwe knarren is hopelijk dat ze je voor jeugdige onbezonnenheden kunnen behoeden....lees: goeie tips geven als je vragen hebt.

Duhsjaak
18 maart 2016, 13:51
Ik ben de man die je zoekt.
Ik heb zoooooveel ervaring.
Opgedaan in het verleden.
In een andere wereld.

En wantrouw altijd mensen die spontaan roepen: Ja, maar ik heb 40 jaar ervaring en dan zal ik toch zeker wel weten hoe.....
Ja, misschien menen ze het zelfs.

Maar iets moet jou vertellen dat er lui zijn die al 40 jaar telkens de verkeerde beslissingen nemen. Dat weten hun vrouw, hun kinderen, het hele bedrijf etc.

Ik ben iedere dag alleen maar bezig met het kinderlijk eenvoudige in de muziek.
Serieus. Alleen lol.
Dus mijn advies? Ga genieten en vergeet ervaring.

Dat is iets dat je vanzelf krijgt als je veel foute dingen met mate doet.

Vergeet alle toonladders en triolen en wat heb je. Er is al genoeg aan schoolwerk dat niet leuk is maar toch moet worden gedaan. Doe zoveel mogelijk jeugdige onbezonnenheid.

Is dat mijn ervaring? Ja.
Maar is dat iets voor jou, die aanpak?
Als je de zoveelste Clapton (noem maar iets) wilt worden ben je 9 jaar te laat, maar je kunt het nog inhalen.
Als je keihard werkt op school, en je werkt keihard voor je muziek, wat ga je dan voor je plezier doen?
Postzegels sparen? Ga genieten en gebruik je oren. Mijn eerlijke advies. En nog gratis ook.
Vriendelijke groet, Gus

speulmenneke
18 maart 2016, 20:57
Hoi Pieter,

Welkom, en veel plezier. Groeten van een senior member ;)

FelixTrebeany
20 maart 2016, 16:15
Hallo Pieter en groeten aan iedereen! Ik ben een beetje ouder) en ik speel ook akoestische) ambities nee nee, spelen voor de lol. Ik kan zeggen - een zeer interessant forum.