PDA

View Full Version : nieuwe bas collega erbij ! ! !



Dude
23 juli 2003, 21:37
Had ook al in off topic gepost maar goed, effe hier kennis maken dan maar...

heb dus een bass gekocht, ben gitarist en blijf ook zeker gitaar spelen in bandjes maar de bas is een uitstekend leer middel om strakker te spelen...

uiteraard is bassen daarnaast ook gewoon erg geil !

hier issie dus !

http://www.gearheadbart.freewebspace.com/images/bass.jpg

AntY
23 juli 2003, 21:38
ja dat had ik al gezien.... nu nog een amp :) (btw ga aub niet je gitaar versterker slopen :) )

Dude
23 juli 2003, 21:42
gitaarversterker slopen ? never nooit niet ! ! !

ampje komt over een tijdje wel, hebben jullie adviezen voor een klein bas ampje ? zat zelf te denken aan die peavey microbass, maar 125 euro bij feedback en een erg lekker geluidje...

wil er ook niet meer dan 125 tot 200 euro aan uitgeven, is toch alleen voor in mn flatje

De Teng
24 juli 2003, 09:36
Ach joh, als je je gitaarversterker op 10 procent zet kan er niks misgaan hoor. Evt. een compressor erbij kopen is helemaal top, dan ben je beveiligd. Er zijn er anders genoeg die een gitaaramp gebruiken voor een bas, met het een en ander aan modificaties. De Rivera TBR serie wordt er vaak voor gebruikt, maar dan noem je ook wat. :)

Coole bass!

bassopotmus
24 juli 2003, 19:18
Niet alleen eenbasser, maar een Fender basser, das more respect from me..Is het een amerikaan?
Nice amp, een jcm 800 doe daar maar niet over bassen inderdaad..dat slijt.
Waarom kopen fender spelers 9/10 keer een sunburst? (that includes me..)
Welkom!

AntY
24 juli 2003, 23:56
omdat fender spelers nou eenmaal houden van cliche's en weinig vooruitstrevend zijn....

Jeremy B.
25 juli 2003, 00:26
ik heb geen sunwurst ehehe :razz:

basswasp
25 juli 2003, 10:58
Waarom zien mensen niet direct of het een Amerikaan of Mexicaan is? Een Amerikaan is donkerder gekleurd bij sunburst en er zit een ander stickertje op.

Clunk
25 juli 2003, 12:38
omdat fender spelers nou eenmaal houden van cliche's en weinig vooruitstrevend zijn....

ik heb zin om je vandaag voor heel ffies gelijk te geven :D
ghehehe

Jeremy B.
25 juli 2003, 12:48
omdat fender spelers nou eenmaal houden van cliche's en weinig vooruitstrevend zijn....

ik heb zin om je vandaag voor heel ffies gelijk te geven :D
ghehehe

ik niet :D!!!
ik daag je uit!

J.

Clunk
25 juli 2003, 12:50
hoezo zou marcus miller meer respect dan victor wooten moeten verdienen>?

AntY
25 juli 2003, 14:09
omdat marcus miller styley hoeden draagt en wooten lelijk rastahaar heeft?? :???:

Semafoor
25 juli 2003, 14:09
Waarom zien mensen niet direct of het een Amerikaan of Mexicaan is? Een Amerikaan is donkerder gekleurd bij sunburst en er zit een ander stickertje op.

En niet te vergeten dat je bij een amerikaan je trussrod bij de body moet verstellen. Zelf wilde ik geen zwarte bas en de winkel waar ik de bas kocht had alleen de keus tussen zwart en sunburst :), anders was ik voor wit, oranje of een blank gelakte gegaan.
Maar goed, ik moet zeggen dat het nog altijd 1 van de meest mooie bassen is om te zien.

Clunk
25 juli 2003, 15:21
omdat marcus miller styley hoeden draagt en wooten lelijk rastahaar heeft?? :???:

shut up :x ik heb zelf ook rasta haar gehad :D
das trouwens lief.
en ik vind vic lekker beter dan marcus :P puh!

*heel veel mensen worden het nu oneens met mij*

ik vind het stom dat je een bassist respect geeft om zn gear,
dat slaat nergens op, geef hem respect voor het feit hoe hij met zn gear omgaat :D

Pöl
25 juli 2003, 16:10
Niet alleen eenbasser, maar een Fender basser, das more respect from me..Is het een amerikaan?
Nice amp, een jcm 800 doe daar maar niet over bassen inderdaad..dat slijt.
Waarom kopen fender spelers 9/10 keer een sunburst? (that includes me..)
Welkom!



Ik ben ook fervent Fender-speler, maar ik haat sunburst, zeker van die nieuwe...

Dude
25 juli 2003, 17:23
ach, ik heb al 2 fender strats, een paarse en een zwarte, wilde wel eens een sunburst... en de kleuren die er waren vond ik minder mooi dan deze...

basswasp
25 juli 2003, 18:51
Waarom zien mensen niet direct of het een Amerikaan of Mexicaan is? Een Amerikaan is donkerder gekleurd bij sunburst en er zit een ander stickertje op.

En niet te vergeten dat je bij een amerikaan je trussrod bij de body moet verstellen. Zelf wilde ik geen zwarte bas en de winkel waar ik de bas kocht had alleen de keus tussen zwart en sunburst :), anders was ik voor wit, oranje of een blank gelakte gegaan.
Maar goed, ik moet zeggen dat het nog altijd 1 van de meest mooie bassen is om te zien.
Hmm :-? Op www.fender.com kan ik dat niet helemaal terugzien; het zijn toch allemaal Amerikanen op die afbeeldingen? Bij de meesten zit de toegang tot de halspen in de kop.


ach, ik heb al 2 fender strats, een paarse en een zwarte, wilde wel eens een sunburst... en de kleuren die er waren vond ik minder mooi dan deze...
Welke kleuren hadden ze nog meer dan? De Mark Hoppus Signature Bass?

bassopotmus
26 juli 2003, 08:18
Hoppus..das geen Fender speler maar marketing productje.

Over dat respect, ik dig mensen die fender spelen niet vanwege de naam van Fender, maar gewoon het gevoel dat IK heb bij die instrumenten en dat veel fenderbezitters dat ook hebben.

We zijn mischien niet echt vooruitstrevend, alhoewel ik ook een ander bas heb die wel "modern" is, maar veel van die nieuwere bassen met 400 knoppies en 3 nieuwe technologien vind ik poop.

Fenders hebben warmte en echte emotie, ze zijn gewoon geil. Zijn net meisjes..warm liefdevol en kosten je klauwen vol geld. Je hebt ook relic exemplaren en gemodificeerde exemplaren..
Kan je ze trouwen?

Clunk
27 juli 2003, 20:01
even terug naar die amp, wist je dat er ook marshall jcm 800 bass-amps zijn:???

iemand hier ervaring?