PDA

View Full Version : Epiphone 56 goldtop p90



matty
17 maart 2016, 10:29
Ik heb een ruilvoorstel gekregen voor een zwarte epiphone 56 goldtop maar ik vind redelijk weinig over deze gitaar. Kan er iemand mij meer vertellen over de kwaliteit en de waarde van deze plank?

Alvast bedankt :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mr.Fingers
17 maart 2016, 10:33
Ze zijn goed, maar niet speciaal. Gewoon een Epiphone Standard, maar dan ipv de humbuckers heeft het de P90 pickups onder plastieken kapjes.

matty
17 maart 2016, 10:38
En wat zijn die tweedehands waard, met koffer eventueel. Ik vind er niks over, ook geen oude nieuwprijs


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mr.Fingers
17 maart 2016, 10:58
Als ik me goed herinner (ik heb er ooit nog achter een aan het azen geweest toen ze nieuw waren), gingen ze nieuw voor 478€ (toen nog in Muziek+Visie, nu Bax-Antwerpen), zonder koffer dan wel.

Ik denk dat 350 all-in wel een faire prijs is.

Da Vinci
17 maart 2016, 11:17
een zwarte goldtop

Hoe moet ik me dat voorstellen?

matty
17 maart 2016, 11:27
http://images.epiphone.com.s3.amazonaws.com/Products/Les-Paul/Les-Paul-56-Goldtop/Gallery/LesPaul56Gldtp_EB_Splash.jpg

:dontgeti:

zjanke
17 maart 2016, 11:32
Huh? altijd gedacht dat een goldtop zo heette omdat de top een gouden kleur had. Waar komt de naam dan vandaan?

matty
17 maart 2016, 12:26
hij was ook als goldtop te verkrijgen, maar ik denk dat ze deze zwarte variant ook aanboden voor mensen die goud te patserig vonden ofzo :) rare is idd dat er nog altijd goldtop op staat op de trussrod cover :)

ik kan er zo eentje met epiphone case ruilen tegen mijn hagstrom viking met nog wat opleg langs zijn kant

ik twijfel nog een beetje omdat ik eigenlijk van plan was een g&l fallout te kopen met het geld dat de hagstrom me zou opbrengen, maar dit lijkt me ook een leuk gitaartje en wat extra centjes erbij is natuurlijk ook altijd leuk :)

Rogueny
17 maart 2016, 14:14
Incl case zou ik er zelf tussen de 250 en 300 voor betalen. Ik heb Epi standards altijd wel in mooie kleuren voor 200-225 kunnen krijgen. Plus case vaak tussen de 250 tot 275. Dit is wel een iets zeldzamere versie, maar kwam specs kwalitatief net zo goed als een standard. Dus ik zou er zelf niet meer dan 300 voor betalen.

jutter
17 maart 2016, 14:48
Best wel een mooi ding!

TopRob
17 maart 2016, 14:49
Ik heb zelf de ‘gouden’ uitvoering. Een paar jaar geleden tweedehands gekocht voor ik meen € 300,-. De kwaliteit is prima en klinkt super. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de 500k potmeters die er in zaten heb vervangen door 250k potmeters, waardoor de gitaar iets donkerder klinkt. Prima gitaartje, super sound, gaat niet meer weg!