PDA

View Full Version : Versterker doet het niet meer



Braml
16 maart 2016, 22:05
Hallo,

Het volgende overkomt mij zojuist met mijn Fender Hotrod Deville (volgens mij versie II, een mexicaanse):

Ik heb net zo'n 2 uur gitaar gespeeld, en mijn versterker deed het perfect (zoals altijd). Ik was met verschillende effecten aan het klooien (volgordes, settings). Op een gegeven moment zette ik de amp uit (volledig, dus niet alleen op standby), zodat ik wat patchkabels los kon halen om de volgorde van mn pedalen te veranderen. Toen ik mn pedalen klaar had wou ik mijn amp weer aanzetten, maar toen deed hij het niet meer. Het lampje brandt niet, er komt geen geluid uit, zelfs na even wachten geen reactie.
Is er iemand die enig idee heeft wat hier mis gaat? Is vaker voorkomend probleem? Kan het een simpel draadje zijn wat los zit? Ik heb er geen verstand van.

Dit kan toch echt niet aan mijn pedalen of gitaar liggen, of? En het komt toch zeker ook niet doordat ik al 2 uur aan het spelen was..

Het is me echt een kwartier geleden gebeurd, dus het plan is nu om het morgen weer te proberen en te kijken wat er gebeurt. Maar ik weet niet of ik daar wel zoveel vertrouwen in moet hebben.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

jutter
16 maart 2016, 22:24
Heb je de stekker er wel in?

big dooley
16 maart 2016, 22:50
zekeringetje?

cluseau
16 maart 2016, 23:03
Lijkt is eerste instantie idd op iets simpels zoals een zekering of een rotte voedingskabel. Is de zekering defect dan blijft de vraag waarom. Soms gaat een zekering spontaan uit vermoeidheid maar meestal is er dan meer aan de hand.

the sure thing
16 maart 2016, 23:35
Ik ga ook wel eens spontaan uit van vermoeidheid 😂




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

arjanb01
17 maart 2016, 06:25
Zekering. Had het laatst met mijn amp ook. Gewoon nieuwe erin pleuren en aanzetten, doet ie het weer.

Braml
17 maart 2016, 08:05