PDA

View Full Version : Welke actieve DI-box?



Jim Haagmans
14 maart 2016, 14:48
Voor onderstaande specifieke set-up zou ik graag wat aanbevelingen horen over een goeie actieve DI-box. Er hoeft geen preamp/toonregeling in te zitten want dat wordt al verzorgd door de Artec. Belangrijkste is dat hij bromvrij is en doet wat een DI moet doen (ongebalanceerd -> gebalanceerd signaal en het isoleren van het signaal). Ik lees zo veel wisselende dingen op internet dat ik me afvraag of iemand voor mijn specifieke set-up een goeie tip heeft.

Gitaar -> MiSi acoustic trio piëzo pickup

-> Artec acoustic outboard EQ -> Korg Pitchblack Tuner -> DI box

-> Schertler Jam 100 akoestische gitaarvesterker (geeft 48V fantoomvoeding)

WillemdaGuide
14 maart 2016, 15:32
LRBaggs heeft wel een mooie, acoustic para di, bevalt mij prima iig.
Misschien een beetje overkill in jou situatie met amp, maar hiermee kun je die ook thuislaten mocht dat eens uitkomen.

Blademax
14 maart 2016, 16:06
Misschien een domme vraag maar de Schertler heeft toch een DI-out? Of gaat het erom dat je je Schertler thuis kunt laten om over een PA versterkt te worden?

obiwanjacobi
14 maart 2016, 18:26
Top of the line:
http://www.vintage-revolution.com/products/acousticbox/

Jim Haagmans
15 maart 2016, 11:53
Misschien een domme vraag maar de Schertler heeft toch een DI-out? Of gaat het erom dat je je Schertler thuis kunt laten om over een PA versterkt te worden?

Dat is zeker zo, maar het gaat mij dus om het signaal naar de Schertler. Vaak genoeg ís de versterker de PA-installatie (in kleine zaaltjes en dergelijke, werkt super!), en wordt die DI-out dus überhaupt niet gebruikt. Ondanks dat ik mijn pedaaltjes apart voed (ja, op geaarde stopcontacten) zit er toch wat ruis bij die ik er graag uit wil halen. Op basis van mijn internet onderzoekje begreep ik dat een DI-box me daarbij zou kunnen helpen.
OF zit ik daarmee mis?

Wat de voorstellen voor DI's betreft, zeker over de LR Baggs heb ik veel goeds gehoord en ik geloof ook graag dat de andere tip een goed apparaat betreft. Omdat ik echter in preamp al voorzien ben hoopte ik op een eenvoudig apparaat dat zich puur richt op het omvormen en isoleren van het signaal, voor een redelijke prijs. Zeg tot 100 euro.