PDA

View Full Version : Impressie optreden



MichaelSS
14 maart 2016, 10:29
Afgelopen zaterdag een (eerste) klein optreden gedaan. Voor mijn vriendin de eerste keer.

https://www.facebook.com/michael.scheper.1/videos/1048366971892882/

De map is niet meer van deze tijd :soinnocent:

Duhsjaak
16 maart 2016, 15:22
Heb het effe aan willen zien, maar mijn Facebook pagina blijft maagdelijk met alleen de knop next en (gloof) previous.
En je wilt je baby toch aan het volk, wij dus, tonen neem ik aan?

Vriendelijke groet, Gus

MikeD
17 maart 2016, 09:33
Helemaal niet gek.. zeer verdienstelijke tweestemmige zang; je vriendin mag blijven. Dit is niet 'mijn' muziek maar dat is niet relevant. Ik kan het in zijn stijl absoluut waarderen. Echter... dat publiek... dat is storend... jammer dat ze niet doorhadden dat je bij de uitvoering van akoestische ballads even je snavel moet dichthouden.... En hoewel ik ergens wel snap dat dit soort singer-songwriter -gitaar -met- samen-zang-duo's op hun krukje blijven zitten, zou ik zeggen.. maak iets meer show en doe dus toch die krukken maar de deur uit. Je moet vanaf het moment dat je het podium opstapt het publiek 'grijpen' dus doe aan performance en maak contact met het publiek. En dat kan best f...ing moeilijk zijn...Sommig publiek blijft zelfs bij een meezinger als Knocking on Heaven's Door nog als een zoutpilaar staan. OhJa..... Trek een oogverblindend pak aan (dame idem... en dan bedoel ik geen Trijntje-op-het-songfestival-jurk ) Get noticed. Be a Personality.

PS die map die niet meer van deze tijd is, kan je heel goed vervangen door een Tablet (die wel van deze tijd is) op de mic.standaard......jullie zullen de enigen niet zijn

Duhsjaak
17 maart 2016, 09:39
Hi MikeD
Kun je mij vertellen wat je doet zodat jij het wel ziet?
Thanks.
Vriendelijke groet, Gus

MikeD
17 maart 2016, 09:45
Hi MikeD
Kun je mij vertellen wat je doet zodat jij het wel ziet?
Thanks.
Vriendelijke groet, Gus

Nou Gus.... gewoon op de link naar Facebook geklikt Het duurt inderdaad wel even voordat er beweging in komt

Rafke Pafke
17 maart 2016, 10:03
PS die map die niet meer van deze tijd is, kan je heel goed vervangen door een Tablet (die wel van deze tijd is) op de mic.standaard......jullie zullen de enigen niet zijn

Ik zou er persoonlijk voor zorgen dat je die map (of tablet) simpelweg niet nodig hebt. Dat ziet er altijd ongeloofelijk knullig uit: een optreden waarbij de zanger of gitarist op een blad of scherm moet zitten kijken.

D3nnis
17 maart 2016, 10:58
Ik zou er persoonlijk voor zorgen dat je die map (of tablet) simpelweg niet nodig hebt. Dat ziet er altijd ongeloofelijk knullig uit: een optreden waarbij de zanger of gitarist op een blad of scherm moet zitten kijken.

Ghehehe, onze zanger vergeet ongeveer altijd de eerste paar woorden van elk couplet. Dus monitors worden volgeplakt met stukjes tekst en steekwoorden....probeer dat maar eens met je in ears :D

Duhsjaak
18 maart 2016, 09:32
Nou Gus.... gewoon op de link naar Facebook geklikt Het duurt inderdaad wel even voordat er beweging in komt

Ah....., thanks.
Inderdaad, werkt. Pfffff....!
En voor dat giga schrift heb je tegenwoordig heel vernuftige kleine elektronische oplossingen waarop je niet gelijk leegloopt.

Maar dan hebben we de kritiek ook wel gehad geloof ik.
Vriendelijke groet, Gus

arjanb01
18 maart 2016, 09:48
Gezien, klinkt leuk, zang mag wel iets harder in de mix en de gitaren meer naar de achtergrond, maar teksten en akkoorden alsjeblieft uit je hoofd leren. Komt interactie met elkaar en met het publiek ten goede.
Wij hebben bij de band de iPads en de mappen zoveel mogelijk afgeschaft tijdens optredens, alleen de toetsenist heeft nog een ipad voor zich.

MichaelSS
18 maart 2016, 18:24
Thanks mannen.

We gaan zeker nog meer gigs doen waarbij we de puntjes op de i gaan zetten. De map.. ach, zo heel veel hebben we nog niet samen gespeeld en e.e.a. zat er nog niet helemaal goed in. ;)

Ernest01
18 maart 2016, 18:47
Meer gigs zou ik zeker doen. Klinkt allemaal niet verkeerd. (van wat ik kan horen door dat geklets heen)
Hoe meer ervaring jullie samen opdoen, hoe beter het zal gaan. Ook met de interactie met het publiek.
Leuk om dat samen met jouw vriendin te kunnen doen.