PDA

View Full Version : western guitar



bikpie
14 maart 2016, 07:50
Ik speel al meer dan 4 jaar akoestische gitaar, en ik heb een elektrische gitaar. Voegt het nou echt wat toe om een western guitar te kopen?

Rooker
14 maart 2016, 08:05
Nee, helemaal niets. Klankkasten worden in mijn optiek zwaar overschat.

Rizz
14 maart 2016, 08:49
Wat is dat nou voor onzinnig antwoord.. Zeg dan niets, of onderbouw het dan tenminste...

@Bikpie: Ik neem aan dat je een klassieke gitaar hebt? Dan zou een westerngitaar wel degelijk wat toe kunnen voegen. Het heeft natuurlijk een compleet andere klank en leent zich meer voor andere stijlen. Niets wat je niet ook op een klassieke gitaar kan bereiken, maar dat is andersom net zo..

Kortom, het is een toevoeging aan je arsenaal sounds en maakt het veelzijdiger. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening. Ik heb zelf 17 jaar uitsluitend op een klassieke gitaar gespeelt en ben geswitched naar western. Voor mij betekend het meer mogelijkheden en ik kan ondertussen meer met m'n staalsnarige gitaren dan ik met m'n klassieke kan. Je kan andere technieken toepassen die weer voor geen meter klinken op een klassiekerd.

Brad
14 maart 2016, 09:02
Het hangt ervan af wat je wilt . Ik kan mij voorstellen dat een echte Jazz gitarist die akoestisch wil spelen dat liever doet op een gitaar met stalen snaren . Maar ook slag en solo gitaristen hebben er veel aan omdat het toch anders klinkt en bij veel muziek meer geschikt is dan een gitaar met nylon snaren

Ik bedoel de Golden Earring unplugged met George Kooymans op een Spaanse gitaar lijkt me niet het gewenste resultaat opleveren

Het speelt wel een stuk zwaarder en je vingertoppen zullen er in het begin wel aan moeten wennen

Tabula Rasa
14 maart 2016, 09:08
Ja, iedere andere gitaar voegt iets toe.