PDA

View Full Version : Daphon Hienergy accu



Sonny
11 maart 2016, 19:56
Hey allemaal,

Onlangs ben ik een accu tegengekomen waarmee je 5 effectpedalen kunt voorzien van stroom. Genaamd Daphon hienergy.

https://www.muziekhuisdacapo.nl/nl/gitaren-1/effectapparatuur-7/stroomvoorziening-336/1/daphon-hienergie-68297

Wie van jullie kent dit?
Ik heb namelijk proberen te googlen, maar ik kan er verder geen informatie over vinden.

Joost de Ruig
11 maart 2016, 20:04
Hoevaak speel je ergens waar geen stroom is? Voor hetzelfde geld heb je een prima adapter voor 220V en die raakt nooit leeg. Ik zie nog ff niet de toegevoegde waarde.

Sonny
14 maart 2016, 20:58
Bedankt voor je reactie, Joost. Ik speel alleen maar thuis, dus eigenlijk heb ik geen accu nodig. In mijn pedalen zitten nu batterijen, waardoor ik verplicht ben om de patch kabels bij de input zijdes eruit te halen in verband met het leeglopen van de batterijen. Maar ik zal dat probleem blijven houden met een accu. Of ik moet iedere keer de voeding loskoppelen bij al mijn pedalen.

Dus een adapter zou inderdaad waarschijnlijk handiger zijn. Weten jullie een goede adapter die meerdere pedalen kan voeden?

schizo910
15 maart 2016, 12:49
Voor 5 pedalen thuis, zou normaal gesproken een OneSpot met een daisy chain moeten voldoen. Tenzij je speciale pedalen ertussen hebt zitten die wat kieskeuriger zijn.

Joost de Ruig
15 maart 2016, 13:08
Voor 5 pedalen thuis, zou normaal gesproken een OneSpot met een daisy chain moeten voldoen. Tenzij je speciale pedalen ertussen hebt zitten die wat kieskeuriger zijn.

Of je kiest voor een voeding als deze: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m1027739272-kleine-voeding-voor-8-effecten.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Beter dan een daisychain en kost nieuw €60,- incl. kabeltjes. Betrouwbare verkoper: ik heb er ook mijn voeding vandaan.


http://i.marktplaats.com/00/s/NDgwWDY0MA==/z/kooAAOSwoBtW2S1f/$_85.JPG

Lexvandoef
15 maart 2016, 13:36
Zijn dat wel isolated outputs dan Joost? Net ff zitten googlen en ik kon het nergens expliciet vermeld vinden.

Zo niet dan ben je niet veel beter af dan met een daisychain vaak.... Tis tenslotte vaak niks anders dan een interne en dure daisychain.... Tenzij je heeeeeeel hard die 12V uitgang nodig hebt. Dan ist wel handig.

Joost de Ruig
15 maart 2016, 13:42
Zijn dat wel isolated outputs dan Joost? Net ff zitten googlen en ik kon het nergens expliciet vermeld vinden.

Zo niet dan ben je niet veel beter af dan met een daisychain vaak.... Tis tenslotte vaak niks anders dan een interne en dure daisychain.... Tenzij je heeeeeeel hard die 12V uitgang nodig hebt. Dan ist wel handig.


Ik heb een andere van hem met 9 isolated outputs. Van deze weet ik dat niet.

Lexvandoef
15 maart 2016, 13:45
Ik heb een andere van hem met 9 isolated outputs. Van deze weet ik dat niet.

Ah op die fiets, maar goed, deze die je linkte lijkt dus niet veel beter te zijn dan een daisychain maar dan wel voor meer doekoes ;).

HaroldA
15 maart 2016, 14:28
Ah op die fiets, maar goed, deze die je linkte lijkt dus niet veel beter te zijn dan een daisychain maar dan wel voor meer doekoes ;).

Waarschijnlijk zijn ze wel ontkoppeld en gebufferd per uitgang. Soms ook met een beveiliging tegen kortsluiten. Maar misschien is dat in je pedalen zelf ook al wel goed geregeld.

100% geïsoleerd is ruim overdreven voor de gemiddelde gitaarder.

Lexvandoef
15 maart 2016, 14:59
Waarschijnlijk zijn ze wel ontkoppeld en gebufferd per uitgang. Soms ook met een beveiliging tegen kortsluiten. Maar misschien is dat in je pedalen zelf ook al wel goed geregeld.

100% geïsoleerd is ruim overdreven voor de gemiddelde gitaarder.


Ja denk je? Ik merk wel flink veel verschil tussen mijn geisoleerde powerunit en mijn onespot op mijn kleine boardje, ik wil niet meer zonder in ieder geval!

HaroldA
15 maart 2016, 15:18
Ja denk je? Ik merk wel flink veel verschil tussen mijn geisoleerde powerunit en mijn onespot op mijn kleine boardje, ik wil niet meer zonder in ieder geval!

Een one-spot is een geschakelde voeding; die moet je niet met een klassieke trafo vergelijken.

Sonny
16 maart 2016, 01:04
Op de website van Bax shop heb ik reviews van de One Spot zitten lezen. Iedereen was er toch wel zeer goed over te spreken.

Zolang ik geen nare bijgeluiden hoor, ben ik tevreden.

Dutch66
16 maart 2016, 09:08
Geef eens aan welke pedalen je precies gebruikt, misschien is een onespot (of een HB kloon),
wel meer dan voldoende. En inderdaad van dat 'gehannes' met batterijen moet je natuurlijk zo
snel mogelijk af ...

Sonny
16 maart 2016, 10:45
Geef eens aan welke pedalen je precies gebruikt, misschien is een onespot (of een HB kloon),
wel meer dan voldoende. En inderdaad van dat 'gehannes' met batterijen moet je natuurlijk zo
snel mogelijk af ...

De pedalen die ik gebruik zijn:

Vox wah pedal V847-A
Boss Super Overdrive SD-1
Hardwire Tube Overdrive CM-2
Memory Boy analog delay

miyaru
16 maart 2016, 12:48
Ik gebruik een One Spot voor 8 effecten en een pedaltuner zonder enig probleem, ook zit er een EHX Memory Boy bij. Alleen mijn EHX Holy Grail heeft zijn eigen originele voeding - anders gaat ie zeuren........

Robin.

Joost de Ruig
16 maart 2016, 12:59
Veel anologe pedaaltjes trekken minder dan 100 mA, terwijl digitale rustig oplopen tot 350 mA.

miyaru
16 maart 2016, 13:09
Dat is zo Joost, en daarbij komt nog dat de Holy Grail echt een zeurpiet is - wil niet graag op een andere voeding!

Robin.

Dutch66
17 maart 2016, 10:44
Tja, wat is wijsheid, want je totale 'verbruik' is < 100 mA, en dus zou zo'n HB one-spot kloon met
een daisy chain voldoende moeten zijn. Aan de andere kant, een Wah kan een notoire boosdoener
zijn qua brom, meestal veroorzaakt door de plaatsing en/of het gebrek aan een eigen voeding...

De HB Powerplant Junior (EUR. 30,==?) voorkomt de meeste ellende, en wordt bovendien geleverd
met een scala aan kabeltjes. Zo'n one-spot kloon kost ongeveer EUR. 10,==, nog een paar euro
voor een daisy chain, maar dat is het dan wel...

Maar goed je gebruikt nu batterijen, dus met een paar weken zou je de Powerplant al hebben
terugverdient, bovendien ben je dan ook wat flexibeler mocht je in de toekomst meer/andere pedalen
gaan gebruiken.

BorisA
17 maart 2016, 14:50
En kijk dan ineens ook naar de Harley Benton PowerPlant Tuner.
Voor een paar tientjes meer heb je ineens een degelijke tuner op de grond staan die alles doet.

Sonny
19 maart 2016, 00:28
Ik vind die Powerplant junior zeker een mooie oplossing. 6 euro goedkoper dan een One spot. En met een One spot zit je ook met die daisy chain waar op de helft niets hangt, omdat ik maar 4 pedalen heb.

Is de Powerplant junior toevallig ook te koop onder de naam Joyo?

Joost de Ruig
19 maart 2016, 03:33
Is de Powerplant junior toevallig ook te koop onder de naam Joyo?


Harley Benton is het huismerk van Thomann. Joyo-pedaaltjes worden door Thomann onder de naam Harley Benton verkocht, maar is dus gewoon hetzelfde.

Brad
19 maart 2016, 12:18
Als ik meerdere pedalen inzet gebruik ik gewoon mijn Boss adapter van 200 mili ampere en een daisy chain , werkt uitstekend

Sonny
19 maart 2016, 19:32
Harley Benton is het huismerk van Thomann. Joyo-pedaaltjes worden door Thomann onder de naam Harley Benton verkocht, maar is dus gewoon hetzelfde.

En 20 euro goedkoper dan dezelfde pedalen die bij Keymusic worden verkocht onder de naam Joyo. Bizar eigenlijk hè!

Maar ik vind het logo van Joyo wat subtieler dan die van Harley Benton. Vandaar dat ik benieuwd was of de powerplant junior ook onder de naam Joyo wordt verkocht.

matty
20 maart 2016, 10:47
Heb ook een powerplant junior en die werkt helemaal prima!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sonny
22 maart 2016, 21:30
Bedankt voor al jullie reacties!
Zonder jullie hulp was ik waarschijnlijk een grote fout begaan met het kopen van die accu. Ik ga nu voor de Power plant junior. 33 euro voor zoiets veelbelovends, maakt me erg nieuwsgierig naar het apparaatje!