PDA

View Full Version : Vox lil night train



Rogueny
8 maart 2016, 20:57
Ik ben op zoek naar een kleine zachte versterker met een goed geluid, gezien de kans groot dat ik het ouderlijk huis ga verlaten en ergens in een studentenhuis of apartementje terecht kom. Ik kwam een Vox lil Night Train tegen. Ik ben benieuwd naar jullie mening over dit dingetje. Mooi compact, niet te hard, inclusief cabinet, maar niet zo veel features. Op Youtube zie ik filmpjes waar er een mooi geluid uit komt, maar ik ben benieuwd in welke mate je er met een distortion pedal een goede metal sound uit kunt krijgen. Iemand ervaringen? En wat is tweedehands een redelijke prijs?


https://www.youtube.com/watch?v=OI_qQCrQLqk

FruscianteFan
8 maart 2016, 22:34
Ik heb alleen ervaring met het 'grote' broertje, en die heeft geen cleane headroom. In de demo kun je horen dat je best lekkere gain eruit kunt halen. Maar als je je metaldistortion uit een pedaal haalt, betwijfel ik of dat lekker gaat werken.

Hij kan vast wel mooi helder klinken, maar je zult altijd wel een soort van crunch hebben.

Timonnekke
9 maart 2016, 17:42
Ik heb zelf de Lil Night Train.
Snel de orginele China buizen wegmikken en een paar goede buizen erin doet een hoop. Zelf heb ik ipv 12ax7-12ax7-12au7 op dit moment een 12ax7-12at7-12bh7. Dit zorgt ervoor dat je ook een clean geluid eruit kan halen.
Daarnaast schijnt het bijbehorende cabinet met 10 inch speaker nogal kartonnig klinkt. Zelf gebruik ik het 12 inch kabinet met greenback speaker. Al met al een zeer goedklinkend setje.
Metal doe ik niet aan, hard rock is met PAF humbuckers geen enkel probleem.

Kortom, met kleine aanpassingen is dit zeker een leuk huiskamerversterkertje. Bovendien is er een headphone aansluiting die de speaker dempt. Handig voor 's avonds.

NLF
9 maart 2016, 19:10
Ik zou wel even opletten: in zo'n studentenhuis kan het echt heel gehorig zijn, en volgens mij gaat zo'n Lil Night Train toch nog best wel hard.

the sure thing
9 maart 2016, 19:30
Was ook het eerste wat door mij heen ging!
Voor op een studentenkamer zou ik een modelling ampje overwegen.



Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Brad
9 maart 2016, 19:45
Ik zou dan toch een Vox pathfinder 10 transistor bakje kopen , klinkt goed op lage volumes . Voor de scheur zou je dan een pedaaltje kunnen kopen want dat vind ik niet het sterkste punt van dat ding

Rogueny
11 maart 2016, 15:26
Ik zou dan toch een Vox pathfinder 10 transistor bakje kopen , klinkt goed op lage volumes . Voor de scheur zou je dan een pedaaltje kunnen kopen want dat vind ik niet het sterkste punt van dat ding

Ik heb een paar youtube filmpjes beluisterd. Ben niet erg onder de indruk, het geluid klinkt mij helaas gewoon niet lekker.

Ik denk dat ik de night train maar een keertje ga uit testen. We zullen zien wat er uit komt. ik neem mn Epiphone met gibby elementen er mee naar toe, dan weet ik ten minste hoe het geluid met een goede gitaar klinkt :) Helaas kan ik hem alleen per set kopen, en om nou alleen de head te gaan gebruiken en de het cabinet weg te zetten vind ik ook weer zonde. Maar de buizen kunnen altijd een keertje vervangen worden. Verder zie ik ook wel veel goede reviews op het net.

geert1976
11 maart 2016, 17:33
Is de orange micro terror niet een betere optie?

Ik heb zelf een micro terror en metal gaat prima erop.
Kan prima op laag volume behoorlijk zagen en in de oefenruimte met een 1x12 voldoende power.