PDA

View Full Version : Sting alias Gordon Summoner



De Teng
23 juli 2003, 16:05
Jaja... zo heet ie.. ;)

Ik vond hem in zijn Police tijd en daarna erg goed. Mooie nummers, je mag er van houden of niet... natuurlijk, maar vaak wel goed. Momenteel vind ik het een beetje mediahoerig worden, dat ie 1 pingeltje (wat overigens bedacht is door Dominic Miller, 'zijn ' gitarist) van 'Shape of my Heart' uitleent aan van alles en nog wat. Helemaal erg vind ik het nummer samen met Craig David een verschrikkelijke aanfluiting, om maar van de Suikerpopjes te zwijgen.

Nu het punt: Als bassist is ie bepaald niet geniaal, als gitarist is ie best goed, al hoor je dat niet altijd aan hem af. Bepaalde kleine solootjes etc... erg goed gedaan. Solide is ie echter wel en als muzikant ook. Zang en moeilijke loopjes draait ie zijn hand echt niet voor om. bvb: 'Love is stronger than justice'

Is goed goed of niet? Wat vinden jullie ervan.

Negative K3 fan
23 juli 2003, 16:24
ik weet niet hoeveel leideren hij heeft geschreven bij de police etc. Maar ik vnd hem wel aardig goed (heb hier een live versie van m essage in a bottle en die is heel gaaf).

Chris Wolstenholme
23 juli 2003, 16:38
volgens mij heet die vent Sumner ;)

verder wee tik ook niet of Miller dat lijntje verzonnen heeft, wat ik wel zeker weet is dat het dan sowieso samen met Sting geweest is, zie de Brand new Day DVD :)

Ik vind het het een van de beste allround artiesten die er zijn, kwa stem, gitaar en basspel. okeej, basspel is niet super flitsend ofzo, maar het is de eenvoud ervan die het zo sterk maakt.

En tja dat coverliedje, Sugarbabes, die zoeken het maar uit, die jatten t riedeltje en krijgen sting niet eens zover om het te komen zingen, Craig nog wel, geen onaardig nummer voor een cover, maar het is dat sting heb red...

Harry
23 juli 2003, 17:04
ik vind Sting een vreselijke jankerd. In de tijd van the Police vond ik hem briljant. Dat bassen is best knap, als je die tegendraadse ritmes speelt, en tegelijkertijd erbij zingt. Zijn huidige muziek zegt me net zo veel als die van Craig David, helemaal niks dus.

hoofd
23 juli 2003, 18:01
Ik vind Sting ook wel een erg goede artiest. Af en toe wat zaadliederen gemaakt, maar er zitten genoeg goede tussen.

De Teng
23 juli 2003, 19:06
volgens mij heet die vent Sumner ;)

verder wee tik ook niet of Miller dat lijntje verzonnen heeft, wat ik wel zeker weet is dat het dan sowieso samen met Sting geweest is, zie de Brand new Day DVD :)

Je hebt helemaal gelijk... misschien dat 'Ten Summoners Tales' door de snelle uitspraak van zijn achternaam is afgeleid. De volledige naam is trouwens Gordon Matthew Sumner.

Wist je trouwens dat de originele achternaam van Andy Summers niet deze was, maar Somers? Hij ergerde zich nogal aan de foutieve uitspraak van andere mensen en het steeds moeten uitleggen dat het <soomurs> zou moeten zijn, dat hij het maar veranderd heeft.

Miller kwam met het lickje, toen heeft Sting pas de tekst erbij verzonnen en samen een nummer als geheel ervan gemaakt. Zeggen ze op het interview op zijn site, wat een paar weken geleden erop stond.

Sting about Miller: 'He is and has been my right and my left hand.'
Miller: 'You're right hand is your own business..allright?' (iets in die geest)

Chris Wolstenholme
23 juli 2003, 19:30
hehe ookeej :D

Shape of my hart ( origineel ) vind ik trouwens bij lange na niet een van de beste nummers, het gitaarlijntje is prachtig en des Stings, maar de tekst doet me niet zoveel.

When We dance, Fields of Gold, Desert Rose en Fragile zijn voor mij echt groots :)

De Teng
23 juli 2003, 20:15
They dance alone... live versie in het land waar het over gaat...cool..

Polytheme Pam
24 juli 2003, 10:57
hij neemt zichzelf een beetje te serieus (en hij niet alleen)...terwijl rock `n roll en de daaruit voortgevloeide muziek eigenlijk bedoeld was om alle ellende in de wereld voor eventjes te vergeten...* (Keith Richards)

Chris Wolstenholme
24 juli 2003, 16:46
Sting Rock?

moebhaaaw :D

Polytheme Pam
24 juli 2003, 18:19
Sting Rock?

moebhaaaw :D

Is de Amerikaanse benadering voor de term "Rock `n Roll" wat daar een andere betekenis heeft dan in Europa... :)

wietse
24 juli 2003, 18:35
Sting Rock?

moebhaaaw :D

Is de Amerikaanse benadering voor de term "Rock `n Roll" wat daar een andere betekenis heeft dan in Europa... :)

het betekent eigenlijk iets van energiek neuken in de boeventaal en werd ook in die zin gebruikt in de zwarte taal.
maar omdat geen blanke eigenlijk wist wat het betekende en het wel lekker klonk is die naam gebleven , zullen destijds wel veel insiders enorm om gelachen hebben ,een muziekstroming die energiek neuken heet.
maar weer effe on topic sting heeft toch wel een vrij grote invloed gehad op de muziek destijds was het geluid van the police vrij uniek.
kan tenminste geen andere band bedenken die voor hun al zo'n sound had.
ben geen fan van hem maar heb wel respect voor wat ie heeft gedaan.

Polytheme Pam
24 juli 2003, 18:46
De term "Rock and Roll/Rock " is in de Amerikaanse context wat wij "Popmuziek" noemen...Acts als Elton John, Billy Joel en zelfs The Backstreet Boys en Britney Spears worden allemaal op de Rock and Roll hoop geveegd...

Aan deze kant van de plas wordt Rock and Roll bijna uitsluitend geassocieerd met vetkuiven, roze cadillacs, Bill Haley, 3 akkoorden etc,etc

snel weer ontopic!!! 8-)

The Police was inderdaad meesterlijk!!!

future2future
12 april 2006, 00:26
ik vind sting echt goed. sterke songs, weet altijd een band van absolute topmuzikanten te formeren. hijs zeer creatief en ik vind zijn stem ook te gek klinken. technisch niet goed ofzo, soms zingt ie zelfs gewoon vals, maar het past wel bij hem en hij is een van de weinige die ermee wegkomt.

Negative K3 fan
12 april 2006, 12:46
daaamn oude koeien vs. sloten!!11

paulusdeBKB
12 april 2006, 15:20
Ik ben niet zo van de idolen, maar Sting komt daar met afstand het dichtste bij, samen met Paul McCartney dan. Hij schrijft meesterlijke songs, doet leuke dingen met etnische invloeden en hij speelt en zingt bijzonder gedegen. Een echte alleskunner. Heb zijn autobiografie 'Broken Music' gelezen en die is erg goed geschreven.

Bij een optreden in de Statenhal (jaar of 15 geleden) kwamen Peter Gabriel en Sinead O'Connor even meedoen. Kippenvel!

En wat Sting als Rockartiest betreft: het heeft bij hem niet zo'n prioriteit geloof ik, maar als hij er zin in heeft dan rockt hij echt de stoelen van de tribune!

Mmm... toch wle vaag eigenlijk: mijn 2 grootste voorbeelden zijn Sting en Paul McCartney. Misschien moet ik toch mijn gitaar maar aan de wilgen hangen en gaan bassen?

new deep
12 april 2006, 17:54
Sting is in combinatie met the police echt geniaal...Ik vind hem trouwens niet alleen een goede liedjesschrijver maar ook een hele goede bassist..


Probeer maar eens zijn partijen zo groovy en strak te bassen en ook nog je zangpartijen goed te timen. (Trouwens zelfde bij Henny Vrienten..ook gaaf bij Doe Maar)

G.G.
12 april 2006, 18:32
......weet altijd een band van absolute topmuzikanten te formeren.......

Hiram Bullock bijvoorbeeld , een van mijn grote helden.

Bram+
12 april 2006, 19:12
volgens mij heet die vent Sumner ;)

verder wee tik ook niet of Miller dat lijntje verzonnen heeft, wat ik wel zeker weet is dat het dan sowieso samen met Sting geweest is, zie de Brand new Day DVD :)

Ik vind het het een van de beste allround artiesten die er zijn, kwa stem, gitaar en basspel. okeej, basspel is niet super flitsend ofzo, maar het is de eenvoud ervan die het zo sterk maakt.

En tja dat coverliedje, Sugarbabes, die zoeken het maar uit, die jatten t riedeltje en krijgen sting niet eens zover om het te komen zingen, Craig nog wel, geen onaardig nummer voor een cover, maar het is dat sting heb red...
En deze dan:
Lange Frans en Baas B - Het Land van...

Wouter J
12 april 2006, 19:17
Probeer maar eens zijn partijen zo groovy en strak te bassen en ook nog je zangpartijen goed te timen. (Trouwens zelfde bij Henny Vrienten..ook gaaf bij Doe Maar)

In vergelijking vindt ik Henny zelfs beter, ga maar eens achter opnames van het afscheids concert aan en dan vooral het openings nummer "Doe maar net als of." die baslijn is best lastig en Vrienten's stijl is veel beziger dan Sting's en dan moet je je ook nog bedenken dat hij tegelijk zingt.

Bij Vrienten is duidelijk de invloed van Jack Bruce te horen.

new deep
12 april 2006, 20:51
In vergelijking vindt ik Henny zelfs beter, ga maar eens achter opnames van het afscheids concert aan en dan vooral het openings nummer "Doe maar net als of." die baslijn is best lastig en Vrienten's stijl is veel beziger dan Sting's en dan moet je je ook nog bedenken dat hij tegelijk zingt.

Bij Vrienten is duidelijk de invloed van Jack Bruce te horen.

Ja een coole cd idd :-) Bij Doe Maar moet ik ook aan oude Steel Pulse denken, qua basspel en arrangementen vooral.

Luca P
12 april 2006, 21:10
Ik vind "So lonely" nog steeds het beste Police nummer.
Ik speelde net een paar jaar gitaar toen zij doorbraken dus dat was allemaal mooi les materiaal!
Solo ken ik weinig van zijn werk, behalve de hits dan.

Bigfoot414
12 april 2006, 23:08
The Police is een van mijn favoriete bands allertijden. Zo enorm knap dat drie mannetjes zulke geweldige muziek kunnen maken.

Toen ik voor het eerst Message in a Bottle hoorde, wist ik meteen wat er bedoeld werd met 'muziek maken met je drumstel'.

paulusdeBKB
13 april 2006, 11:34
The Police heeft nog niet zo heel lang geleden 3 liedjes gespeeld bij een of andere gelegenheid. Rock & Roll Hall of Fame oid? In ieder geval zei Sting daarover: we zouden eigenlijk 2 liedjes spelen, Roxanne en Every Breath you Take (1e en laatste hit), maar Stewart vond dat er dan voor hem te weinig te doen was, en dus werden het er drie (Message in a Bottle). Geweldig toch? Zo ging het bij ons in de oefenruimte ook toen ik 14 was :)

Harry
13 april 2006, 13:53
............................................en Every Breath you Take (1e en laatste hit), ................................

wat bedoel je hiermee? :)

paulusdeBKB
13 april 2006, 15:52
Roxanne was hun eerste hit, en Every Breath you Take hun laatste (de remix van Don't Stand so Close to Me niet meegerekend).

polysix
13 april 2006, 17:10
De eerste 2 platen met the police zijn echt goed, op de laatste staan maar 2 nummers die de moeite waard zijn te beluisteren, het solo werk heeft me nooit kunnen boeien. Ik ben bang dat je op Sting wel het stempeltje "vergane glorie" kunt drukken. Helaas.

Harry
13 april 2006, 22:07
Roxanne was hun eerste hit, en Every Breath you Take hun laatste (de remix van Don't Stand so Close to Me niet meegerekend).\

juist! Kwartje valt.