PDA

View Full Version : gevonden: politie Amsterdam zoekt eigenaar basgitaar



Schrevel
4 maart 2016, 02:24
AT5
De politie in Nieuw-West is opzoek naar de eigenaar van een basgitaar.
Een buurtbewoner vond de zwarte gitaar in de bosjes bij de Burgemeester Cramergracht en waarschuwde de politie. De buurtbewoner zag 'enkele jongens' de gitaar weggooien, meldt de politie op Facebook. Het gaat om een zwarte basgitaar met een hoes van Dijkman muziekinstrumenten Amsterdam.
De politie zit nu met een paar vragen: is het instrument gestolen? Verloren? Of was hij bedoeld voor bij het grofvuil? Vragen, vragen! Help de politie, want ze zijn reuzebenieuwd. 'Help jij ons zoeken naar de eigenaar van deze gitaar?'

http://www.at5.nl/artikelen/153427/politie-zoekt-eigenaar-basgitaar

https://at5.s3-eu-west-1.amazonaws.com/data/cache/2/basedata/pf_image/1703945350-07a4cc87.jpg

Harald
8 maart 2016, 07:47
Kunnen ze eigenlijk lezen, die agenten? Of denken ze dat Japans op zijn kop geschreven wordt? Voor het eerst dat ik zo'n Yamaha logo zie trouwens!

Maar wel goed dat ze ergens een bericht plaatsen om het uit te zoeken.

D3nnis
8 maart 2016, 08:48
Maar wel goed dat ze ergens een bericht plaatsen om het uit te zoeken.

Jazeker, maar waarom voor een of andere cheapass basgitaar wel, en voor gejatte fietsen die regelmatig veel meer kosten, niet?

Duhsjaak
8 maart 2016, 08:58
Jazeker, maar waarom voor een of andere cheapass basgitaar wel, en voor gejatte fietsen die regelmatig veel meer kosten, niet?

Omdat ze zo kunnen laten zien dat ze hun best doen.... daar is met fietsen geen beginnen aan.
Ze hebben de tuners mooi uitgelijnd. Ik heb hier ooit eens gelezen, dat je gitaar pas echt een babe magnet is als de tuners netjes zijn uitgelijnd.

Helemaal vrij van eigenbelang lijkt het bericht van de politie dus niet (smiley).
Vriendelijke groet, Gus

D3nnis
8 maart 2016, 09:09
Omdat ze zo kunnen laten zien dat ze hun best doen.... daar is met fietsen geen beginnen aan.


Daar heb je wel een punt ja.




Ze hebben de tuners mooi uitgelijnd. Ik heb hier ooit eens gelezen, dat je gitaar pas echt een babe magnet is als de tuners netjes zijn uitgelijnd.

Hahaha, daarom werkt het bij mij dus voor geen meter, ik stem altijd tot de gitaar het minst vals is. Toch eens proberen, knopjes recht zetten en dan maar gewoon spelen, vals of niet.

Ace 1.15.19
9 maart 2016, 17:04
Beetje flauw om hier zo op te reageren. Ik ga er altijd van uit dat een leek niet het verschil ziet tussen een gitaar van 150 euro of 1500 euro.

Bovendien is een instrument vaak veel persoonlijker dan een fiets en ik waardeer het dat ze op zoek gaan naar de eigenaar hiervan.

Rogueny
9 maart 2016, 17:19
Beetje flauw om hier zo op te reageren. Ik ga er altijd van uit dat een leek niet het verschil ziet tussen een gitaar van 150 euro of 1500 euro.

Bovendien is een instrument vaak veel persoonlijker dan een fiets en ik waardeer het dat ze op zoek gaan naar de eigenaar hiervan.

Ik heb mijn vriendin een keer gevraagd om een nieuwprijs te noemen bij al mijn gitaren. Krijg je grappige dingen te horen.

Maar toch goed werk van de politie. Niks dan hulde voor onze blauwe diensten.

HaroldA
9 maart 2016, 17:24
Hier de bijpassende versterker: http://www.omroepwest.nl/nieuws/3084690/Wie-is-zijn-versterker-kwijt-De-politie-vond-m-in-de-bosjes

D3nnis
9 maart 2016, 18:10
Beetje flauw om hier zo op te reageren. Ik ga er altijd van uit dat een leek niet het verschil ziet tussen een gitaar van 150 euro of 1500 euro.

Bovendien is een instrument vaak veel persoonlijker dan een fiets en ik waardeer het dat ze op zoek gaan naar de eigenaar hiervan.

Vind je dat flauw? Ook naar die mensen toe bij wie 3x achter elkaar hun fiets van €2000,- gejat wordt? Ook dat verschil ziet een leek niet altijd.
En over het persoonlijke, dat bepaal jij nu net zo goed voor iemand anders toch?

Tuurlijk is het mooi dat ze eens een keer wat doen, of het in ieder geval zo laten lijken, maar kom op, waarom dit wel een al die andere kneut die gejat wordt niet....tenzij dit het begin is van een revolutie, maar ik gok er niet op.

motorhan
9 maart 2016, 20:01
Vind je dat flauw? Ook naar die mensen toe bij wie 3x achter elkaar hun fiets van €2000,- gejat wordt? Ook dat verschil ziet een leek niet altijd.
En over het persoonlijke, dat bepaal jij nu net zo goed voor iemand anders toch?

Tuurlijk is het mooi dat ze eens een keer wat doen, of het in ieder geval zo laten lijken, maar kom op, waarom dit wel een al die andere kneut die gejat wordt niet....tenzij dit het begin is van een revolutie, maar ik gok er niet op.


Het gaat toch niet om een gestolen gitaar die weg is zoals die fietsen maar om een gevonden gitaar die waarschijnlijk wel gestolen is.

Misschien een idee om alle gevonden voorwerpen ergens op een site te zetten. Ik denk dat ze dan nog meer personeel te kort hebben.

En het is met alles je hoort het meest de negatieve berichten de goed zijn niet interessant genoeg.

D3nnis
9 maart 2016, 20:05
Tja ik begrijp het gewoon niet. Vooral niet omdat gevonden voorwerpen normaal gesproken via de gemeente gaan, niet via de politie.

Malle Eppie
3 april 2016, 15:41
Vind je dat flauw? Ook naar die mensen toe bij wie 3x achter elkaar hun fiets van €2000,- gejat wordt? Ook dat verschil ziet een leek niet altijd.

Ik vind anders nooit een gejatte fiets van 2000 euro in de bosjes liggen.


Tuurlijk is het mooi dat ze eens een keer wat doen, of het in ieder geval zo laten lijken, maar kom op, waarom dit wel een al die andere kneut die gejat wordt niet....tenzij dit het begin is van een revolutie, maar ik gok er niet op.

Je raad het misschien al, ik heb ook nog nooit een Gibson Les Paul Custom in de bosjes gevonden.

Man, wees blij dat iemand de moeite neemt om een gitaar terug te krijgen bij zijn rechtmatige eigenaar. Ik vind het een toffe actie!

Pter
4 april 2016, 11:52
Tuurlijk is het mooi dat ze eens een keer wat doen, of het in ieder geval zo laten lijken, maar kom op, waarom dit wel een al die andere kneut die gejat wordt niet....tenzij dit het begin is van een revolutie, maar ik gok er niet op.
Misschien omdat de betreffende behandelaar zelf gitaar speelt en weet wat voor emotionele waarde aan zo'n instrument kan hangen of het instrument nu 50 euro of 2000 euro kost. Ik denk ook niet dat ze voldoende capaciteit hebben om alle kneut te etaleren. Ook zal het waarschijnlijk bij mensen meer opgevallen zijn dat iemand met een gitaar liep dan bijvoorbeeld met een fiets en dus wellicht een hogere pakkans.