PDA

View Full Version : HNGD : Harley benton DC custom !



Wimvdb
3 maart 2016, 20:17
Blind besteld omdat ik eens wat nieuw wou...


http://www.thomann.de/nl/harley_benton_dc_custom_black.htm

het gaat hem over deze gitaar...

Kleine review, velen gaat het niet geloven, maar wat een gitaar! speelt als een tierelier. Natuurlijk in het achterhoofd houden dat deze maar 169 euro kost...


De nadelen:

Gitaar stond belachelijk slecht afgesteld. :
-Actie van 3 mm hoog, maar de gitaar laat het gerust toe om een millimeter te zakken... Echt superlaag krijg je hem niet zonder buzz, maar wel makkelijk op het gemiddelde te krijgen...

-pickup's stonden om een of andere reden zo hoog dat ze tegen de snaren kwamen

-Je ziet enkele foutjes in de finish (lijkt wel op bepaald plaatsje in de neck op haarlijntjes) , binding is niet overal even mooi.

-Neck dive zoals de meeste Sg's

-de vijsjes voor de afstelling te regelen (dus die van de zadeltjes) zijn van inferieure kwaliteit.


De voordelen:

-na een afstelbeurt speelt ze eigenlijk heerlijk. Super glad.

-Klank is eigenlijk dik oke... Zeer heavy gitaartje

-Ziet er eigenlijk mooi uit

-Wilkinson pickups : zeker niet slecht


-Grover tuners

- Graphieten nut



Ik heb ze uitgepakt, boeltje afgesteld met een setje 0.09-0.42 en de hele avond met een glimlach zitten rocken ;) Ik had enkele maanden geleden een leuke vintage sg icon (het merk vintage) gitaar. Ik moet zeggen dat hij er erg op lijkt. Ik vermoed dat ze toch hier en daar dezelfde onderdelen gebruikt (wilkinson, tuss rod cover is identiek, ...) en dan betaal je deze harley benton toch nog wel minder ;)


Er gaan veel mensen neerbuigend doen over de gitaar, maar voor het geld zeker een leuke rag gitaar of project gitaar: )

jutter
3 maart 2016, 22:24
Gefeliciteerd Wim! Mooie plank. Afgelopen weekend met een gitarist gepraat die ook een HB had gekocht, ik geloof een LP. Hij was er laaiend enthousiast over! Deze man is een oude rot in het vak en wist precies waar hij het over had. In Amerika blijken ze dol op deze gitaren te zijn!

Joost de Ruig
3 maart 2016, 22:41
Vroeguh kocht je voor dat geld een waardeloze 2de hands Hondo ofzo en nu kan je kiezen uit iets van 10 HB's tot zelfs een semi-hollow PRS-kloon onder de €200. Knap hoe ze het daarvoor weten te maken. Veel plezier ermee!



http://youtu.be/lZSJrYIT524

arjanb01
4 maart 2016, 08:01
Klinkt prima, die Harley bentons. Beter dan het budget spul waarmee ik in de jaren 90 mee begon. Een hondo strat en een tcs les Paul waar je je vingers aan openhaalde zo scherp waren de randen en frets. Ook vielen de knoppen eraf als je er al naar keek, zelfs bij Mexicaanse strats meegemaakt uit de jaren eind 90 begin 2000.
Dan is er veel ten goede veranderd. Maar toch zou ik ze niet kopen, ben verwend en ga bij deze gitaren toch mij storen aan de beperkingen en afwerking.

Wimvdb
4 maart 2016, 08:30
Zonet nog eentje besteld haha. Een tele thinline met p90 pickups

De duurste HBs zijn te pruimen als je ze zelf kan afstellen

miyaru
4 maart 2016, 08:35
Dat doe je goed Wim, geniet ervan!!!!

Robin.

Joost de Ruig
4 maart 2016, 08:35
Een HB-collectie :) Veel plezier ermee. In theorie is Tele met P90 een goede combi.

Dutch66
4 maart 2016, 09:19
Ik vind die 'verschoven' bovenkant (asymmetrisch) echt goed gevonden, op de e.o.a. manier
geeft dat een leuke twist aan die plank. En inderdaad, bijna niet te bevatten dat ze zoiets
voor die prijs kunnen maken...

Congratz!

almarvk
4 maart 2016, 10:08
Mooi idee gejat van ESP/LTD. Geeft wel een mooie twist idd aan een klassiek ontwerp.

Buxtra
4 maart 2016, 10:46
Hopelijk gaat het net als met auto's: er worden steeds minder echt slechte gemaakt.

Fijn dat instapproducten zo goed bevallen! Vraag me wel eens af in hoeverre HB mee kan tav Greg Bennet, Stagg, Vintage enz.

guitarkid
7 maart 2016, 12:43
Grappig, ik zocht jouw Tele even op, stuitte op de HB Red Special-kopie en heb die maar even besteld. Ik ben erg benieuwd! :)


https://www.youtube.com/watch?v=VCdxh_ijFiM

Pepe
7 maart 2016, 13:26
Mooi idee gejat van ESP/LTD. Geeft wel een mooie twist idd aan een klassiek ontwerp.

Volgens mij was Guild daar toch een paar decennia eerder mee.

Joost de Ruig
7 maart 2016, 14:44
Volgens mij was Guild daar toch een paar decennia eerder mee.

Klopt. En dat zijn geen slechte plankjes, die overigens nog steeds te krijgen zijn.

humbucker
7 maart 2016, 17:36
Met ingebouwde standaard btw! :cooler:

allard85
8 maart 2016, 17:56
[QUOTE=guitarkid;3217433]Grappig, ik zocht jouw Tele even op, stuitte op de HB Red Special-kopie en heb die maar even besteld.

Ben benieuwd naar uw bevindingen. De kwaliteit van HB schijnt niet slecht te zijn. Zeker als je de prijs in achterhoofd houdt.

jutter
8 maart 2016, 18:04
Doe je de SG nu al weer weg Wim?

matty
8 maart 2016, 18:35
Haha ik zag hem ook net op 2dehands.be en wou hier checken hoe de vergelijking is met een epiphone sg :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

guitarkid
8 maart 2016, 18:38
[QUOTE=guitarkid;3217433]Grappig, ik zocht jouw Tele even op, stuitte op de HB Red Special-kopie en heb die maar even besteld.

Ben benieuwd naar uw bevindingen. De kwaliteit van HB schijnt niet slecht te zijn. Zeker als je de prijs in achterhoofd houdt.

Ik plaats wel een HNGD als hij binnen is en in dat topic iets later een review. Ik zag redelijk positieve verhalen over deze gitaar, die overigens op sommige punten echt wel afwijkt van de Red Special, maar dat maakt me niet zo veel uit. Het blijkt dat er Burns pu's op zitten, maar waarschijnlijk heb je Tri-Sonic pu's en Tri-Sonic pu's..... ;)

Joost de Ruig
8 maart 2016, 18:45
Doe je de SG nu al weer weg Wim?

Die omloopsnelheid moet jij toch herkennen Jut :D :D :D

jutter
8 maart 2016, 18:54
Die omloopsnelheid moet jij toch herkennen Jut :D :D :D

Ik was gewoon nieuwsgierig of ik nog steeds Kampioenhouder Nr.1 ben Joost! :cheerup:

Joost de Ruig
8 maart 2016, 19:02
Ik was gewoon nieuwsgierig of ik nog steeds Kampioenhouder Nr.1 ben Joost! :cheerup:

In Friesland zeker! :rockon:

munkie
9 maart 2016, 20:07
Je kan geluk hebben met een goed exemplaar. Heb eens een Richwood LP gehaald uit een winkelvoorraad van 6. Afgezien van de pickups een prima LP. Er zat ook brandhout bij die voorraad.

Wimvdb
10 maart 2016, 05:45
Is/was inderdaad mijn SG die te koop staat...

om de simpele reden , dat ik zo onder de indruk was van mijn tele, dat ik eigenlijk gewoon een strat uit dezelfde reeks wou hebben...

Dat gevoel is echter al wat gaan liggen, dus het zou kunnen dat ik de Sg ook gewoon hou hoor ;) De tele was veel beter afgesteld out of the box en liet daarom een zeer goeie indruk na... Maar de Sg heb ik toch ook leuk kunnen setten :)

Filmpje met de tele:
https://www.youtube.com/watch?v=Q0iW1FegfDo

guitarkid
11 maart 2016, 12:12
Grappig, ik zocht jouw Tele even op, stuitte op de HB Red Special-kopie en heb die maar even besteld. Ik ben erg benieuwd! :)

Zie:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?170800-%28Toch-wel%29-HNGD-Harley-Benton-Red-Special

matty
12 maart 2016, 12:59
Hoe verhoudt die hb zich tot een epiphone? Ik heb eventueel wel interesse!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Wimvdb
12 maart 2016, 19:24
Hoe verhoudt die hb zich tot een epiphone? Ik heb eventueel wel interesse!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stuur me eens een facebook bericht ;) Wim Van den Brande !