PDA

View Full Version : Twijfels bij verkoop gitaar - oprechtheid koper



Angel
3 maart 2016, 17:07
Heren

Ik verkoop een behoorlijk dure strat en krijg een aantal mails, via marktplaats, van ene Daniel(bijnaam op marktplaats "kytarky") dat hij de tech is van een bekende Tsjechische gitarist en dat deze persoon mijn gitaar wenst te kopen. Hij wil hem cash komen afhalen maar alle communicatie gebeurd via die tech, geen enkele mail of dergelijke van de effectieve koper. Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Graag jullie raad aub!:???:

Joost de Ruig
3 maart 2016, 17:19
Marktplaats waarschuwt met name voor buitenlandse transacties waarbij de koper binnen x dagen de bancaire betaling terug kan draaien, terwijl het product al wel in diens bezit is. Maar in jouw geval wordt er cash aangeboden. Als je twijfelt over de echtheid van het geld, dan kan je ipv thuis, ook bij de bank afspreken en daar eea laten controleren.

Angel
3 maart 2016, 17:22
Tja, die komt 's avonds dus dat is helaas niet mogelijk.

wietse
3 maart 2016, 17:35
Tja, die komt 's avonds dus dat is helaas niet mogelijk.

effe zo'n stiftje halen waarmee je geld op echtheid kan controleren kost geen drol.
bij de bruna boekwinkels heb je er één voor nog geen 3 euro, vooral met handel met oostblokkers ben ik op markten erg scherp op vals geld zijn bijna altijd roemenen, bulgaren etc die daar mee aankomen.

Joost de Ruig
3 maart 2016, 17:36
Tja, die komt 's avonds dus dat is helaas niet mogelijk.

Dan zou ik het niet doen. Als hij niet overdag wil komen, of zogenaamd niet kan komen, dan vind ik dat opmerkelijk. Zijn er niet ook banken zaterdagochtend open?

wietse
3 maart 2016, 17:43
Zijn er niet ook banken zaterdagochtend open?

dat is lang geleden, ze zijn door de week al amper open, maar bij postkantoor steunpunten in supermarkten kunnen ze je ook wel helpen in elke willekeurige winkel trouwens wel als je er voor de tijd effe naar vraagt.
ik zou trouwens als je wel een deal sluit die avond er niet alleen thuis zijn om de boel af te handelen voor hetzelfde geld komen ze met een man of 4 en hebben ze een ripdeal in gedachten.
dus zorg dat er een paar maten van je aanwezig zijn liefst zo groot en ruig mogelijk :D.

Joost de Ruig
3 maart 2016, 17:45
Groot, ruig, euhh, dat ben ik :D

Verder precies mijn gedachte: ff de buurman in zijn Hells Angels jas uitnodigen

Angel
3 maart 2016, 17:46
Je wil mijn buurman niet in zo een jasje zien. Lol

Dutch66
4 maart 2016, 10:39
Echt goed bedoeld, maar als je dermate twijfelt, is het dan niet beter om er gewoon van af te zien?
Beetje afhankelijk van de Strat in kwestie, maar meestal vind zo'n gitaar z'n weg naar een nieuwe
eigenaar toch wel. Tenzij het bod, 'to-good-to-be-true' is, wat dan meestal ook wel zo blijkt te zijn...

Duhsjaak
4 maart 2016, 10:48
Over €5.000.000,00 kun je nog eens wakker liggen. Als een ander misschien één of tweehonderd minder zou bieden, is dat dus het bedrag waarover je nu met een knoop in je maag rondloopt.

Jij neemt vanzelf je eigen beslissingen, maar voor mij zou het geen seconde doorslaggevend zijn. Laten lopen die deal en op je gemak een andere liefhebber opzoeken.
Dat zou mijn idee zijn. Mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus

Hotpepper01
4 maart 2016, 10:56
Waarom niet eerst eens vragen naar zijn echte naam, en die eens opzoeken op google, facebook linkedin etc. Dan kom je vast wel tegen wie en wat hij is. Je kunt ook vragen om een fotp van zijn ID of paspoort. Kijken of hij daarna nog zo happig is. Zo ja, dan zou ik het wel aandurven.

petpas
4 maart 2016, 11:52
IK zeg altijd: Als je twijfelt dan niet doen.

Gewoon melden dat je t een vreemd verzoek vindt en contact wil met de uiteindelijke koper om te verifieren dat t verhaal van de tech klopt. Anders geen deal.

the sure thing
5 maart 2016, 18:12
Wat ga je nou doen?




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Rogueny
5 maart 2016, 19:58
Oppassen met die buitenlanders. Ze hebben bij mij geprobeerd om me via paypal op te lichten.

jutter
5 maart 2016, 20:00
IK zeg altijd: Als je twijfelt dan niet doen.

Gewoon melden dat je t een vreemd verzoek vindt en contact wil met de uiteindelijke koper om te verifieren dat t verhaal van de tech klopt. Anders geen deal.

Dat zegt natuurlijk nog geen ene reet

jutter
5 maart 2016, 20:02
Oppassen met die buitenlanders. Ze hebben bij mij geprobeerd om me via paypal op te lichten.

Alles wat over de grens van Friesland gaat, is niet meer te vertrouwen!

Joost de Ruig
5 maart 2016, 20:12
Jut plus 1 :D

arjanb01
5 maart 2016, 20:24
Alles wat over de grens van Friesland gaat, is niet meer te vertrouwen!

Ik vind ook dat ze de grenzen naar Friesland moeten dichtgooien, uit de euro, compleet onafhankelijk worden.
Blijft er pure armoede over 😂
Kan je geen gitaartjes meer kopen, Lexie, ouwe pik🙈

arjanb01
5 maart 2016, 20:26
En over die potentiële koper... Ik zou als ik de verkoper was een ontmoeting plannen in restaurant de witte bergen aan de snelweg, Badr meenemen en dan kijken wat er gebeurt😉

guitarkid
6 maart 2016, 15:39
Ik heb deze naam op Facebook (Muzikanten Marktplaats) voorbij zien komen, ook vanwege wat vragen, maar naar ik begreep was dit een bonafide (ver)koper die echter onder twee namen werkte vanwege verschillende accounts. Hij gebruikte vanzelfsprekend wel steeds dezelfde foto's en dat zorgde voor wat twijfel. Hij reageerde zelf met verontschuldigingen vanwege de verwarring, maar kreeg diverse positieve reacties van mensen die met hem hadden gehandeld!
Ik geef echter geen garantie... ;)

BamBuFan1
6 maart 2016, 18:20
En over die potentiële koper... Ik zou als ik de verkoper was een ontmoeting plannen in restaurant de witte bergen aan de snelweg, Badr meenemen en dan kijken wat er gebeurt��

Ik denk dat de verkoper plotseling is afgehaakt... (http://www.nu.nl/binnenland/4224756/zakenman-koen-everink-dood-aangetroffen-in-woning-in-bilthoven.html)

arjanb01
6 maart 2016, 19:30
Whoehahaha, ja dat is dan wel weer toeval!