PDA

View Full Version : "Slammer" by Martin Djababoe



ateng
3 maart 2016, 02:49
Lekker uitleven op mn Hamer gitaar! Wat ga je toch anders spelen als je een "shred" gitaar in je handen hebt :)

Mijn excuses voor mn laatste arpeggio


https://www.youtube.com/watch?v=9-dorzxGPpY

arjanb01
3 maart 2016, 08:39
Lekker gespeeld!
Eigen compositie ?
Wat ik mis is bij die hamer nog de roze Spandex😂 Dan is het helemaal 80s!

Duhsjaak
3 maart 2016, 09:26
Als er ook maar iets is dat ik stierlijk vervelend vind is het wel perfectie.
Who needs perfection?
Perfectie heeft alle menselijkheid en karakter eruit geflikkerd.

Jij kunt je meten met het allerbeste dat hier rondwaart.

En ik heb al het een en ander van je beluisterd.
Ik heb maar één puntje en dat is dat dit stuk te kort is om tot een verhaal te komen.

Iets rustiger opbouwen zou al veel meer mooie spanning geven. Is het een idee dit stuk te gebruiken als opbouw voor een langer stuk?
En wat Arjen zegt: SPandex hè? Raak er niet opgewonden van maar hoort er wel bij. Plus haarlak natuurlijk.
Die gasten hadden meer haarlak dan reserve snaren....

Fijn stukkie vriend!
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
3 maart 2016, 10:30
Me like it! Je strat solo sound vind ik smaakvoller dan de Hamer sound maar dat is dus... 'smaak'. Jammer dat het zo kort is maar ik maak me hier ook vaak schuldig aan :-) En streven naar perfectie is absoluut geen verkeerd uitgangspunt, probeer alleen wel de spontaniteit in je spel te behouden. Maar dat gaat jouw wel lukken, top!

ateng
3 maart 2016, 11:38
Lekker gespeeld!
Eigen compositie ?
Wat ik mis is bij die hamer nog de roze Spandex�� Dan is het helemaal 80s!

Wuahaha spandex! No way!

En ja eigen compositie.

ateng
3 maart 2016, 11:41
Als er ook maar iets is dat ik stierlijk vervelend vind is het wel perfectie.
Who needs perfection?
Perfectie heeft alle menselijkheid en karakter eruit geflikkerd.

Jij kunt je meten met het allerbeste dat hier rondwaart.

En ik heb al het een en ander van je beluisterd.
Ik heb maar één puntje en dat is dat dit stuk te kort is om tot een verhaal te komen.

Iets rustiger opbouwen zou al veel meer mooie spanning geven. Is het een idee dit stuk te gebruiken als opbouw voor een langer stuk?
En wat Arjen zegt: SPandex hè? Raak er niet opgewonden van maar hoort er wel bij. Plus haarlak natuurlijk.
Die gasten hadden meer haarlak dan reserve snaren....

Fijn stukkie vriend!
Vriendelijke groet, Gus

Ja klopt dit was ook meer een "leef je maar uit" stukje :)
Normaal heb ik ook wel een opbouw, een thema waar ik op terug val en meer melodieuzere licks. Maar kon het ff niet laten met zo'n gitaar dus was gewoon gas geven.

En dat is zo... who needs perfection.

ateng
3 maart 2016, 11:46
Me like it! Je strat solo sound vind ik smaakvoller dan de Hamer sound maar dat is dus... 'smaak'. Jammer dat het zo kort is maar ik maak me hier ook vaak schuldig aan :-) En streven naar perfectie is absoluut geen verkeerd uitgangspunt, probeer alleen wel de spontaniteit in je spel te behouden. Maar dat gaat jouw wel lukken, top!


Ja was aan een worstelen met een goed sound vinden met Garageband. Volgende keer ga ik zekers een volledig nummer maken.

maxdb
3 maart 2016, 13:26
Supergoed gespeeld man!

Cageman
3 maart 2016, 15:58
Nice. Je timing is leuk; net niet helemaal 'on' soms, maar precies zo dat het een laidback feel krijgt. Of dat moet expres zijn?!

ateng
3 maart 2016, 18:05
Supergoed gespeeld man!


Thanks man.

ateng
3 maart 2016, 18:06
Nice. Je timing is leuk; net niet helemaal 'on' soms, maar precies zo dat het een laidback feel krijgt. Of dat moet expres zijn?!

Ja zeker! Daardoor grooved het meer vind ik en klinkt het niet zo saai.