PDA

View Full Version : boss ES-8 midi switcher atrymon pedal midi vraag



bagheera
2 maart 2016, 22:15
Hoi iedereen,

Ik heb net de boss ES-8 besteld.
Ik vraag me af wat de aansluit mogelijkheden zijn .

De strymon pedalen worden midi gestuurd.

Kan ik dan de Big Sky aan de mobius met patchkabeltjes verbinden en maar 1 poort gebruiken van de ES-8
Om ingangen te besparen in de switcher. De twee strymon pedalen zal ik verbinden met een midikabel. Dus de es8 zou dit moeten kunnen sturen via midi. Snappen jullie ? Het is nieuw voor mij dus mogelijk druk ik me niet goed uit. Ik heb namelijk net iets meer dan 8 pedalen 😊

Jullie raad is welkom

Groet
Bagheera

The Lo Lands
2 maart 2016, 22:58
Hoi iedereen,

Ik heb net de boss ES-8 besteld.
Ik vraag me af wat de aansluit mogelijkheden zijn .

De strymon pedalen worden midi gestuurd.

Kan ik dan de Big Sky aan de mobius met patchkabeltjes verbinden en maar 1 poort gebruiken van de ES-8
Om ingangen te besparen in de switcher. De twee strymon pedalen zal ik verbinden met een midikabel. Dus de es8 zou dit moeten kunnen sturen via midi. Snappen jullie ? Het is nieuw voor mij dus mogelijk druk ik me niet goed uit. Ik heb namelijk net iets meer dan 8 pedalen 😊

Jullie raad is welkom

Groet
Bagheera

Je bent zoiezo niet verplicht 1 pedaal aan 1 loop te hangen. Wat betreft je vraag moet dit volgens mij prima werken. De twee Strymon pedalen schakel je door, en samen nemen ze een loop van de Boss in beslag, vervolgens via midi bepaal je o.a welk Strymon pedaal aan/uit gaat en de betreffende Strymon preset e.d. Ik ken de Boss verder niet maar deze ziet er goed uit!

the sure thing
2 maart 2016, 23:36
Wat je wil/omschrijft kan volledig met de Boss


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

bagheera
3 maart 2016, 11:51
Hoera .
Ik heb em gisteren besteld bij Thomann hopelijk komt ie snel toe.
Ik ga er mijn Twee meyer's stereo mee aansturen.
De BRighton 45 en de Blackpool 55 met telkes een 2x12 cab onder.

Dat gaat leuk worden

Brad
3 maart 2016, 13:33
Hoi ,

Kun je straks laten weten hoe die boss bevalt als je hem een tijdje hebt uitgeprobeerd ? Ik ben benieuw in hoeverre hij je gitaarsignaal intact laat en of je zonder vertraging van de ene patch naar de andere kunt overschakelen

groeten

bagheera
3 maart 2016, 13:39
ik mag hopen dat dat geen probleem is;

Maar als je interesse hebt er staat deze maand een heel goede revieuw in de gitarist over deze switcher.
Dat heeft me overtuigd toch voor deze te gaan.
De gig rig stond ook op men lijstje maar hier spaar ik toch wat geld uit en kan ik blijkbaar al doen wat ik wil

the sure thing
3 maart 2016, 20:23
Hoera .
Ik heb em gisteren besteld bij Thomann hopelijk komt ie snel toe.
Ik ga er mijn Twee meyer's stereo mee aansturen.
De BRighton 45 en de Blackpool 55 met telkes een 2x12 cab onder.

Dat gaat leuk worden

PICS!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

bagheera
10 maart 2016, 14:28
het is nog wat geworden.
Ik ben een beetje creatief moeten zijn met mijn board.

De eerste vraag er is dus totaal geen latency . De wissel van effecten gaat net zo vlot als bij de pedalen zelf.

Ik zal straks een foto posten.
Het beste late nieuwjaarscadeau ooit in ieder geval.

the sure thing
10 maart 2016, 15:49
PICS!




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

bagheera
10 maart 2016, 16:49
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/WP_20160310_15_10_11_Pro_zpsfd4mlaas.jpg (http://s40.photobucket.com/user/bagheeraguitar/media/WP_20160310_15_10_11_Pro_zpsfd4mlaas.jpg.html)

onderaan staan een white atom fuzz (heeeeeeeel goeie FUZZ ) , T-rex mud honey- ts808 HW , en fulldrive 2 MOSFET

Brad
10 maart 2016, 19:05
Ik zou zeggen , programmeren , inpluggen en spelen maar

the sure thing
10 maart 2016, 19:33
Ziet er volgeplempt uit! Hoeveel pedalen heb je nou?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

schizo910
10 maart 2016, 22:38
Ik heb net de boss ES-8 besteld.
Ik vraag me af wat de aansluit mogelijkheden zijn

Je besteld eerst een product van bijna €700 en gaat dan pas informeren naar de aansluit mogelijkheden?
����

the sure thing
10 maart 2016, 23:17
Hoho, die Boss kan alles. Ook koffie zetten als t moet...




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Dutch66
11 maart 2016, 09:21
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/WP_20160310_15_10_11_Pro_zpsfd4mlaas.jpg (http://s40.photobucket.com/user/bagheeraguitar/media/WP_20160310_15_10_11_Pro_zpsfd4mlaas.jpg.html)

onderaan staan een white atom fuzz (heeeeeeeel goeie FUZZ ) , T-rex mud honey- ts808 HW , en fulldrive 2 MOSFET

Erg 'vette' plank hoor, ben over een tijdje wel benieuwd hoe de ES-8 bevalt.

bagheera
11 maart 2016, 10:37
er staan 12 pedalen op de plank.

Ondertussen heb ik ook door hoe ik de midi moet gebruiken. Het loopt prima zo en ik heb nog stereo ingang over ( de 7 )
Erg handing.
Ja inderdaad die Boss kan alles en moest je de koffiezet kunnen verbinden met MIDI kan hij inderdaad ook koffie zetten :)

Maar HOE het allemaal moet en HOE je die aansluitingen moet gebruiken daar had ik wel wat vragen bij .

Eenmaal je het doorhebt werkt het erg makkelijk.
De info die je nodig hebt vindt je uiteindelijk ook makkelijk op internet , zij het op You Tube of op de websites van de fabrikanten of hier natuurlijk .

schizo910
11 maart 2016, 15:16
Ik heb sinds kort zelf de FXL8Pro. De Boss lag ver buiten mijn budget en is voor mij overkill aangezien ik de pedalen volgorde toch niet wijzig. Maar inderdaad via midi aansturen van de Mobius is wel erg fijn hoor, ik ben nog opzoek naar een haakse Midi plug en dan sluit ik ook de Whammy erop aan. Ook al gebruik ik maar twee settings, het scheelt toch weer een keer bukken :D :D :D

D3nnis
11 maart 2016, 15:20
ik ben nog opzoek naar een haakse Midi plug

https://m.thomann.de/nl/pro_snake_midikabel_05.htm?offid=5&affid=1&subid=208735NL&subid2=pro+snake+Midi-Cable+0%2C5&origin=boost&gclid=CLuVh-7puMsCFSco0wodxP4PTA

Wel ff goed kijken of de kabel dan de goede kant op gaat, want die connector is niet draaibaar.

schizo910
11 maart 2016, 15:55
Voor de ene kant wel, voor de andere kant zit ie verkeerd om :D

bagheera
11 maart 2016, 19:07
De Boss lag ver buiten mijn budget en is voor mij overkill aangezien ik de pedalen volgorde toch niet wijzig.

Ja dat vond ik er nu net zo goed aan dikker reverbs door de distortion en drive pedalen sturen daar kun je hier en daar leuke dingen mee doen maar dat kun je niet overal gebruiken :)