PDA

View Full Version : Afstelvraagje mbt actie/snaarhoogte



MarkS
2 maart 2016, 13:21
Ik heb vandaag een rollerbridge binnengekregen voor mijn Gretsch G5448T met Bigsby (set neck).
De as van de rollers ligt min of meer op dezelfde hoogte als de brugzadels van de oude Tunamatic type brug. De rollers zelf komen daar dus nog wel een paar mm bovenuit. Actie is dus hoger. Met de 2 stelringen heb ik daarna de brug helemaal verlaagd tot op de body maar de actie is nog steeds te hoog. Een set neck shimmen geht ja nicht. Heeft het zin om de trussrod dan (met beleid) een zwiep te geven?
Vraag het eerst ff voor ik de imbussleutel uit de kist trek...

Compton bridge had de voorkeur maar kost ook wat vergeleken met dit ding. Aber wenn wirklich sein muss…bestel ik er anders toch 1.

Noid
2 maart 2016, 13:51
Ik heb vandaag een rollerbridge binnengekregen voor mijn Gretsch G5448T met Bigsby (set neck).
De as van de rollers ligt min of meer op dezelfde hoogte als de brugzadels van de oude Tunamatic type brug. De rollers zelf komen daar dus nog wel een paar mm bovenuit. Actie is dus hoger. Met de 2 stelringen heb ik daarna de brug helemaal verlaagd tot op de body maar de actie is nog steeds te hoog. Een set neck shimmen geht ja nicht. Heeft het zin om de trussrod dan (met beleid) een zwiep te geven?
Vraag het eerst ff voor ik de imbussleutel uit de kist trek...

Compton bridge had de voorkeur maar kost ook wat vergeleken met dit ding. Aber wenn wirklich sein muss…bestel ik er anders toch 1.

Nee, trussrod aanpassen zou ik niet doen.

De hals komt dan welliswaar holler te staan, maar waarschijnlijk niet genoeg. Daarnaast zul je qua bespeelbaarheid op de hogere posities inleveren (de actie op de hogere posities wordt hoger). Kun je die stelringen er niet tussenuit halen? Of iets afvijlen van stelringen en / of brug?.

MarkS
2 maart 2016, 14:06
Heb op dezelfde site inmiddels een andere brug gevonden waar de rollers dieper zijn verzonken., maar met dunnere studs. Studs worden wel meegeleverd, dus ga dat maar proberen denk ik..

MarkS
2 maart 2016, 14:54
En zou de hals dus juist wat minder hol willen afstellen voor een lagere actie.

Gearjunkie
2 maart 2016, 20:16
Je moet nooit je TR gebruiken om de actie af te stellen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

fred dons
3 maart 2016, 09:05
tenzij hij te hol staat, dan heeft het afstellen wel een (enorm) effect op je aktie

MarkS
4 maart 2016, 12:54
Nee, de curve van de hals zelf is prima. Gaat om de hoek van de hals t.o.v de snaren. Andere brug is inmiddels onderweg.