PDA

View Full Version : Bag End!!!



Polytheme Pam
23 juli 2003, 15:23
Ben al een tijd op zoek naar een Bag End S12-B of S12-D cabinet (bij voorkeur een occassion en de gelakte versie ) Weet iemand een winkel/particulier/importeur???


Thanx in Advance..

http://www.bagend.com/bagend/images/s12-b_sm.jpg

De Teng
23 juli 2003, 15:35
http://www.bassmatters.nl

Paul kan ze importeren denk ik, tenminste... het staat op zijn site genoemd als merk. Dan lukt het hem vast ook wel. Als je op www.google.nl in nl'se sites zoekt, dan vind je er wel een paar cabjes tweedehands.

Ik heb de mijne gevonden op marktplaats... ik dacht: 'die moet ik hebben!' ;)

Polytheme Pam
23 juli 2003, 15:37
Ik heb de mijne gevonden op marktplaats... ik dacht: 'die moet ik hebben!'

ik ook...en nou wil ik er nog 1... :D

hey bedankt...ik ga ff koekeloeren... :dontgeti:

De Teng
23 juli 2003, 16:12
Welke heb je? Dezelfde? Een 12" lijkt me ook wel vet nog, niet dat modderige van een 15" maar Bag End maakt ze niet in een 4 ohms versie. Wel 2.12" dat lijkt me helemaal een monster....hehe... ff sparen nog, voordat ik de volle 550W kan benutten van mijn amp. ;)

Ben ff wezen zoeken:

http://www.mupomusic.nl/occ2.htm

Polytheme Pam
23 juli 2003, 16:21
Welke heb je? Dezelfde? Een 12

ja...zoals op de foto...het is trouwens voor gitaar, maar ik heb `m hier gepost omdat ik het idee heb dat bassisten wat meer met Bag End hebben dan gitaristen..

trouwens...nou je het zegt...mijn cab heeft 2 parallelle inputs (dat staat erbij althans, geen output vermelding ) en een banana...ik kan toch wel 2 kasten van 8 ohm paralel schakelen op een 4 ohm amp-output??...of moet ik de kasten allebei apart aan een 4 ohm output hangen?..en heeft dat invloed op het geluid??

Venomer
23 juli 2003, 17:12
...ik kan toch wel 2 kasten van 8 ohm paralel schakelen op een 4 ohm amp-output??...

Even rekenen: :roll: 1/(1/8 + 1/8 ) = 4
Ja, dat is geen probleem!

Of het invloed heeft op je geluid weet ik niet. Het vermogen voor twee cabs gaat wel door één kabel (die tussen amp en eerste cab). Zorg dus voor een degelijke speaker-kabel.

Venomer
23 juli 2003, 17:24
Ik las je bericht nog eens en begrijp dat jouw amp twee outputs heeft? Ik denk dat apart aansluiten van de cabs op ieder een output beter is dan een daisy chain. Ik kan niet goed hard maken waarom, maar alle vermogen voor twee cabs door één kabel lijkt mij een zwak punt.

Polytheme Pam
23 juli 2003, 17:28
Ik las je bericht nog eens en begrijp dat jouw amp twee outputs heeft? Ik denk dat apart aansluiten van de cabs op ieder een output beter is dan een daisy chain. Ik kan niet goed hard maken waarom, maar alle vermogen voor twee cabs door één kabel lijkt mij een zwak punt.

ok...dat vermoede ik al......maar kan je een 8 ohm cab aan een 4 ohm amp-output hangen dan??

ik weet er echt weinig van... :D

niels_r
23 juli 2003, 18:40
ok...dat vermoede ik al......maar kan je een 8 ohm cab aan een 4 ohm amp-output hangen dan??

Het is zo dat die uitgang een *minimum* impedantie van 4 ohm heeft. 8 ohm kan dus gewoon. Hij zal dan wel minder vermogen leveren. Mijn amp heeft bijvorbeeld een vermogen van 300W bij 4 ohm, en ik geloof iets van 260W bij 8 ohm. Op dit moment zit er alleen een 8 ohm speakercabinet (4x10") aan en levert hij dus 260W.

Ik weet niet of dit voor alle versterkers opgaat, bij buizen zou het nog wel eens anders kunnen zijn. Lees in ieder geval de handleiding even na voor de zekerheid.

Groeten Niels

PS: Alles is op eigen risico hé? :wink:

bassopotmus
23 juli 2003, 20:18
moet kunnen allemaal, zolang je maar niet onder je impendantie gaat zitten 2 ohm ofzo..

De Teng
24 juli 2003, 18:24
He man, check dit ff... op marktplaats: 2 bag end 12" kasten... kan er vast wel eentje vanaf ;)

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/11009.htm

Polytheme Pam
24 juli 2003, 18:31
[quote="De Teng"]He man, check dit ff... op marktplaats: 2 bag end 12" kasten... kan er vast wel eentje vanaf ;)

hehe 8-) ...had ik al in de smiezen...even de mogelijkheden verkennen...maar wil eigenlijk een gelakte voor het gezicht: heb er 1 zien staan in Zwaag (waar?) voor €430...


ik kan ze natuurlijk ook allemaal nemen...dan heb ik een bag end 4x12....mmmmmmm :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Jeremy B.
24 juli 2003, 18:50
Dan kan je de bekleding er toch vanaf halen en lakken???

en Zwaag ligt bij Hoorn.. dat je 't ff weet :listen:

J.

Polytheme Pam
24 juli 2003, 19:04
ik ga die jongen sowieso ff contacten of hij er überhaupt 1 verkoopt...ik verwacht niet dat de prijs dan onder de €375 zakt dus wordt het waarschijnlijk die uit Zwaag...heb nog wel wat tijd dus misschien komt er nog wat beters op me af!! :)

De Teng
24 juli 2003, 19:35
ok dan, succes