PDA

View Full Version : Flageolet akkoorden



Brad
28 februari 2016, 16:24
Beste mensen ,

Er bestaat een techniek waarbij je een geheel akkoord in flageolets kunt spelen . Je doet ongeveer het volgende :

Je pakt een akkoord bijvoorbeeld op de vijfde fret , twaalf frets hoger houd je je handpalm licht tegen de snaren

Vervolgens strum je het akkoord met je plektrum terwijl je met je handplam meegaat en de snaren licht toucheert twaalf frets hoger

Nou lukt mij het aardig om de noten die exact op het punt van je handpalm zitten te laten klinken maar noten die op een andere positie zitten niet

Om een voorbeeld te geven : Je pakt een a mineur akkoord in barre op de vijfde fret en houd dus je handpalm tegen de snaren op de zeventiende fret . Nou wil het feit dat bij een a mineur akkoord in die positie de noten op de vijfde en vierde snaar op de zevende fret ingedrukt worden en juist die noten krijg ik niet goed aan het klinken met deze techniek

Kan iemand mij een tip geven hoe ik dit wel goed kan doen ? Overigens Eric Johnson schijnt een meester te zijn als het gaat om deze techniek

Joost de Ruig
28 februari 2016, 16:34
Kijk eens naar akoestische filmpjes van Nils Lofgren, bv deze:


http://youtu.be/coNqbqnH3AM

Midwolda
28 februari 2016, 18:48
Dankjewel voor de trigger Joost!
Geweldige registratie van een prachtig nummer door een bijzondere gitarist.
Dat wordt weer LP's draaien vanavond.

Joost de Ruig
28 februari 2016, 18:59
Dankjewel voor de trigger Joost!
Geweldige registratie van een prachtig nummer door een bijzondere gitarist.
Dat wordt weer LP's draaien vanavond.

Met name zijn akoestische werk vind ik interessant, maar sowieso als muzikant. Speelt zonder probleem grootste deel van zijn leven 2de of 3de viool bij EstreetBand. Ik hoor hem graag.