PDA

View Full Version : Eno pedalen



Brad
27 februari 2016, 19:54
Hoi ,

Ik kwam toevallig dit tegen , erg goedkoop en op youtube klonk het in elk geval behoorlijk overtuigend moet ik zeggen

http://www.bax-shop.nl/reverb-pedal-delay-pedal/eno-tc-31-analog-delay-ad-6-effectpedaal?gclid=CPjrl8XOmMsCFbMK0wodMOwJKQ

the sure thing
27 februari 2016, 20:57
We gaan getverderrie toch niet allemaal massaal overstappen op zo'n kutformaat pedaatjes he 😞




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Midwolda
27 februari 2016, 21:44
We gaan getverderrie toch niet allemaal massaal overstappen op zo'n kutformaat pedaatjes he ��


Nee hoor. :cooler:

The Lo Lands
27 februari 2016, 23:44
Hoi ,

Ik kwam toevallig dit tegen , erg goedkoop en op youtube klonk het in elk geval behoorlijk overtuigend moet ik zeggen Ga je nou bij ieder pedaal dat je tegen komt vragen wat wij hier van vinden? Trek eens je eigen pad Brad, bestel de 'bastard' en probeer het 60 dagen uit ;-) Belangrijker is de vraag; heb ik dit pedaal nodig?

D3nnis
27 februari 2016, 23:49
Belangrijker is de vraag; heb ik dit pedaal nodig?

Antwoord daarop is altijd "nee".
Pedaal kun je dan vervangen door "gitaar", "amp", "auto", "huis", of "vrouw".
:)

Brad
28 februari 2016, 01:16
Ga je nou bij ieder pedaal dat je tegen komt vragen wat wij hier van vinden? Trek eens je eigen pad Brad, bestel de 'bastard' en probeer het 60 dagen uit ;-) Belangrijker is de vraag; heb ik dit pedaal nodig?

Nee nee , maar het leek me wel leuk om mensen die dit niet kennen erop attent te maken dat het er is . Ik kan me voorstellen dat het voor mensen met een smalle beurs interessant kan zijn

Verder is het toch leuk om van gedachten te wisselen over pedalen en andere apparatuur ? Toen ik nog in de scene zat zeg maar kon ik uren doorzagen over apparatuur met andere muzikanten

telerocker
28 februari 2016, 05:13
Mwah, alweer een Mooer-derivaat. Voor de settings heb je on stage een leesbril nodig. Komt niet op mijn bordje.

D3nnis
28 februari 2016, 09:59
Mwah, alweer een Mooer-derivaat. Voor de settings heb je on stage een leesbril nodig. Komt niet op mijn bordje.
Kan me er iets bij voorstellen.
Aan de andere kant, voor dat geld koop je er een en lijm je de knoppen vast op 1 setting. Voor een ander geluid koop je er een bij.

Joost de Ruig
28 februari 2016, 10:26
Kan me er iets bij voorstellen.
Aan de andere kant, voor dat geld koop je er een en lijm je de knoppen vast op 1 setting. Voor een ander geluid koop je er een bij.

Hoe tevreden ik ook ben over 3 van mijn T-Rex pedalen (wat grote pedalen zijn), hebben ze alle drie naast 4 grote knobs, ook twee kleine, zoals op de mini's gebruikelijk is. En dat vind ik dus wel een minpuntje. Van mij hadden ze er zes knobs van gelijke grote op mogen zetten.

Dutch66
28 februari 2016, 11:05
Hoe tevreden ik ook ben over 3 van mijn T-Rex pedalen (wat grote pedalen zijn), hebben ze alle drie naast 4 grote knobs, ook twee kleine, zoals op de mini's gebruikelijk is. En dat vind ik dus wel een minpuntje. Van mij hadden ze er zes knobs van gelijke grote op mogen zetten.

Ja dat klopt (helaas) als een bus, mijn Mooer compressor is daardoor uiteindelijk een stuk minder
'bruikbaar' geworden, en dat is echt jammer want het is verder een lekker pedaal(tje)...
Als e.e.a. ingesteld staat klinkt het prima, maar ff lekker een ander soundje tweaken is er niet bij,
omdat ik anders de 'main' setting nauwelijks kan terugvinden.

Dan denk je al gauw, ach laat maar....

apekop
28 februari 2016, 11:57
We gaan getverderrie toch niet allemaal massaal overstappen op zo'n kutformaat pedaatjes he 

Inderdaad waar zijn the good old times gebleven van de lompe EHX kasten?
Lijkt een heuse trend te zijn die cheap ass dwergpedalen. Allemaal Leentjebuur gespeeld bij Mooer inderdaad.


Pedaal kun je dan vervangen door "gitaar", "amp", "auto", "huis", of "vrouw".

Een vrouw heeft (in sommige gevallen helaas) geen volume knop.....wel draaiknoppen! :)

the sure thing
28 februari 2016, 12:51
Een vrouw heeft (in sommige gevallen helaas) geen volume knop.....wel draaiknoppen! :)

als je maar hard genoeg slaat hebben ze allemaal een aan/uit knop





Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Pepe
28 februari 2016, 12:55
Nounounou... je kan ook het ventiel er gewoon uittrekken hoor!

Dirk_Hendrik
28 februari 2016, 14:08
Klein of groot is waar je je voorkeur aan geeft. Ik vind het alleen wel apart dat we op dit forum een paar jaar terug nog konden lezen dat mensen al moeite hadden met raak trappen met pedalen formaatje Boss en dit nu de nieuwe mode is.

maxdb
28 februari 2016, 14:55
even zoeken naar de juiste maat, et voila, kan ik het weer zien zonder bril :D

http://i66.tinypic.com/2ev7oso.jpg

Joost de Ruig
28 februari 2016, 15:03
Deze schuiven over de bestaande miniknobs?

maxdb
28 februari 2016, 15:07
Deze schuiven over de bestaande miniknobs?

inderdaad Joost, ik had het wel even kunnen verduidelijken.., bij deze, het kleine draaiknopje deed me denken aan het asje van een potmeter, dus even zoeken naar een oude knop (van een oude carl martin afgehaald)

maxdb
28 februari 2016, 18:28
Klein of groot is waar je je voorkeur aan geeft. Ik vind het alleen wel apart dat we op dit forum een paar jaar terug nog konden lezen dat mensen al moeite hadden met raak trappen met pedalen formaatje Boss en dit nu de nieuwe mode is.

Heeft misschien meer te maken met de mode in schoenen? nu zijn puntlaarsjes erg in, super!
:B

maxdb
28 februari 2016, 18:30
@ max

smart one :)

Dankje, ik wilde het zelf niet meteen briljant noemen :p

arjanb01
28 februari 2016, 19:02
Heeft misschien meer te maken met de mode in schoenen? nu zijn puntlaarsjes erg in, super!
:B

Ik dacht dat dat echt 80s was, puntlaarsjes. Ik zag in de gitarist die gozer van dewolff ook zulke patta's aanhebben... Toch een trendsetter 🙈
Ff ontopic. Die eno pedaaltjes zijn true bypass, voor die 35 per stuk lijken ze me zeker interessant. Op die manier kan je een pedalboard voor onder de 500 eu samenstellen, niet slecht toch?

Joost de Ruig
28 februari 2016, 19:36
Ff ontopic. Die eno pedaaltjes zijn true bypass, voor die 35 per stuk lijken ze me zeker interessant. Op die manier kan je een pedalboard voor onder de 500 eu samenstellen, niet slecht toch?

Als het alleen om prijs gaat, kan je inderdaad hiermee je pedalboard voordelig vullen. Maar dat geldt ook voor Harley Benton of Kong. Die laatste hebben hun smurfpedaaltjes ook voor €35,-



http://youtu.be/TzUE7G3vt4I

the sure thing
28 februari 2016, 19:57
Smurfpedaaltjes: dát is het goede woord





Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk