PDA

View Full Version : View for a Day - Tomorrow, onze nieuwe single!



Herman
27 februari 2016, 12:51
Luitjes!

We zijn met mijn band View for a Day weer de studio ingedoken om te werken aan een nieuwe single en het resultaat is er! Om het geheel af te maken hebben we nog een lekker flashy clipje geschoten. ;)

We hebben de track opgenomen met Freek van der Heide en hij is gemastered door Forrester Savell (Karnivool, TesseracT, Animals as Leaders.. Klopt, wij zijn mietjes vergeleken met hun ;) )

Laat ons weten wat je er van vindt, we zijn erg benieuwd!

https://www.youtube.com/watch?v=EBMJqvd8wlY

Joost de Ruig
27 februari 2016, 14:04
Cool! En een bassist met een even grote floorboard als de gitaristen :D :D :D

Brad
27 februari 2016, 16:05
Erg goed nummer . Mooie kolossale sound ook . Klinkt professioneel

Pepe
27 februari 2016, 16:33
Gooddie. Maar hopen dat iemand het oppikt.

Jedeel
27 februari 2016, 17:54
Ik vind het een lekker swingend nummer met een enorm geluid/mix!!!

The Lo Lands
27 februari 2016, 18:52
Helemaal af toch, wat wil je nog meer horen :-) Vette bas sound overigens en de zang klinkt ook overtuigend. Prima productie en video, alhoewel ik persoonlijk een iets meer open en transparante mastering muzikaler vind. Deze stijl en sound is imho herkenbaar en weinig uniek en dus zullen de live optredens moeten uitwijzen of het dan nog steeds als een gepolijste rots klinkt en een grote indruk zal achterlaten!? Kensington heeft er succes mee in ieder geval ;-) Genoeg potentie en ik hoop voor jullie dat dit een vervolg krijgt op de radio en middels veel optredens. Succes!

pasqual
27 februari 2016, 21:10
Helemaal af toch, wat wil je nog meer horen :-) Vette bas sound overigens en de zang klinkt ook overtuigend. Prima productie en video, alhoewel ik persoonlijk een iets meer open en transparante mastering muzikaler vind. Deze stijl en sound is imho herkenbaar en weinig uniek en dus zullen de live optredens moeten uitwijzen of het dan nog steeds als een gepolijste rots klinkt en een grote indruk zal achterlaten!? Kensington heeft er succes mee in ieder geval ;-) Genoeg potentie en ik hoop voor jullie dat dit een vervolg krijgt op de radio en middels veel optredens. Succes!

Tja...het bovenstaande dus! Alles is hier wel gezegd. Dat is dan ook het minpunt wat mij betreft. Dat gepolijste heeft Kensington ook en dat is wat mij tegenzit. Dit zegt overigens niets over de kwaliteit van het lied en de muzikanten want dat klinkt top!

Duhsjaak
27 februari 2016, 21:32
Cool! En een bassist met een even grote floorboard als de gitaristen :D :D :D

Bassisten die het geluid in eigen hand willen houden zijn er gelukkig al heel lang. Maar het blijft een minderheid helaas.
Voor de rest ben ik het helemaal eens met je analyse:

Goe gedaan jochie!!!
Fijn stukkie werk.
Laat de volgende maar komen......
Vriendelijke groet, Gus

Midwolda
27 februari 2016, 22:00
Lekker! Na de eerste minuut ging de stereo als vanzelluf op elluf...
Het enige wat ik wou was ergens in het midden, even niet zoveel space, iets sprankelender en leger.
De kunst van het weglaten zou daar een mooie break kunnen geven, en dan natuurlijk meteen weer vol er in he.
Ik draai 'm gewoon nog een keer. :)

Fusion
28 februari 2016, 07:42
Beregoede productie uiteraard. Dikke mis dikke premaster, ik trek de zanger wel, alles klinkt lekker. Wel vind ik de liedjes erg 'licht', het is nu bijna alleen de zanglijn die t geheel moet dragen. Ik mis gitaarhooks (al was t er maar eentje), idd een lekkere break, of doe eens gek, een gitaarsolo. En dat geldt eigenlijk voor jullie gehele repertoire. Maar da's mijn persoonlijke smaak. Misschien is dit wel helemaal wat jullie in jullie genre willen. Het klinkt gewoon profi, profi clipje (alhoewel ik de radiatoren en hangende doeken wat afbreuk vond doen hehe), complimenten!

Pepe
28 februari 2016, 12:30
Ja, dat zou ook mijn opmerking zijn, een beetje meer eigen smoel zou wel mogen, ik hoor niet zo'n verschil met dit en de Cold Plays, Kensingtons, Snow Patrols en al die andere bandjes die in deze sound grossieren.
Maar goed, ik snap dat dat juist de bedoeling is.

Dutch66
29 februari 2016, 15:00
Jeetje, helemaal klaar, nu nog een beetje mazzel.... mijn zege heb je.

Herman
4 maart 2016, 00:44
Wauw, te gek voor alle positieve reacties guys! :)

Het is inderdaad een bewuste keuze om voor een moderne, "stadion-achtige" sound te gaan. Het blijkt goed voor onze muziek te werken. Daarnaast zijn de recente werken die ik hier gepost heb singles. Ook zeker met de gedachte dat de mik-mak op de radio zou moeten kunnen. Daar hoort dus een ditto productie bij. :)

Ik blijf zeker het een en ander posten als we weer iets hebben. Ik ben erg benieuwd wat jullie van de non-single tracks gaan vinden. Die zijn namelijk een tikkie progressiever!

Maar voor nu; thanks allen!

Heffie
14 maart 2016, 09:38
Wederom goed gedaan! Song, productie en video passen allemaal in hetzelfde plaatje. Niet helemaal mijn plaatje maar daar moeten jullie je niets van aantrekken :)

De bassist heeft ook een bas die groter is dan de gitarist.