PDA

View Full Version : Ook maar eens met de billen bloot...



Heffie
27 februari 2016, 10:32
Sinds lange tijd weer eens op dit forum wezen kijken en hoewel het hier de laatste jaren nogal rustig is lijkt er bij het sounds subforum gelukkig nog genoeg leuks te gebeuren.:cooler:
Ik ben zelf ook weer wat meer tijd gaan besteden aan het opnemen en dat heeft geresulteerd in het nummer About Home van mijn éénmans projectje dat ik CRM114 heb gedoopt. Voor de leut heb ik een jijbuis clipje bij gemaakt/gejat, gewoon omdat het kon.

https://soundcloud.com/crm-114-1
https://www.youtube.com/watch?v=2OYbCh5tCjU

Voor de gearjunkies onder ons: Alles is opgenomen in Reason 8.5. Daar komen ook alle synths en 'special efx' vandaan. De drumsamples komen uit een Reason plugin genaamd BFD Core Refill. De geluidskaart is RME Fireface UCX via USB.
Acoustische gitaar is een Martin DC-16GTE opgenomen met een sE Electronics sE4, Bas is een Fender Jazz Bass via een ampsimulator in Reason.
Elektrische gitaren zijn een Fender Nocaster(Tele dus..) door een Ceriatone Plexi kloon via een 4x12 kast en een Sennheisser MD421-II en de solo op het eind is een Stratocaster waarbij ik een Fulltone Fulldrive 2 heb aangetrapt.
Zang is opgenomen met een sE electronics sE mini.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Duhsjaak
27 februari 2016, 16:37
Ah....., verrassend!
Met een quote van de openingstrack van de tweede LP van Pearls before swine.
Na de verpletterende 7.500 exemplaren die van de eerste One nation underground zijn verkocht zochten ze een daverende bestseller.
Dat werd Baklava.
Echt een verrassend stuk werk vriend. Na 1'45" pakt het steeds meer.

Een onderwerp dat mij minder aanspreekt, tekstueel, maar dat mag de pet niet drukken.
We maken een deal:
Ik zet deze nog eens op, en jij gaat serieuze soul searchin doen voor de volgende?
OK, hand erop.
Vriendelijke groet, Gus

Joost de Ruig
27 februari 2016, 16:44
Gus : plus 1

maxdb
27 februari 2016, 16:46
wow, verrassend, spannend, interessant !

Mooie acousties sound heb je! Mag ook wel met een Martin hehe.
Die samples zijn mij onbekend, maar ik leef al jaren in een bunker.
Heerlijk scheuren/slepend outro, voor mij het mooiste deel!

Om toch wat te zeuren: het laag van de bas en/of base klinkt hier wat boemig.., misschien een laag af filtertje?

Even verder geluisterd, het volgende nummer (the friendly ghost town) sloeg hier heeel erg goed aan!

Gaaf, lekker doorgaan met uploaden hier graag!

Duhsjaak
27 februari 2016, 16:57
Leven in een bunker?
Valt mee hoor.
Dit was geheel gratis geschiedenisles.
Even uit het hoofd:
1967 - One nation underground
1968 - Baklava

Maar omdat beide platen nog altijd in mijn bezit zijn (en omdat ik ervan overtuigd ben dat de voorman Thomas Rapp de grondlegger is van shoegaze) is het een kostbaar bezit.

Even kleine toelichting dus.
Vriendelijke groet, Gus

Harald
27 februari 2016, 17:09
1'18'' :D Yep, heeft wel wat dit :)

maxdb
27 februari 2016, 17:21
Leven in een bunker?
Valt mee hoor.
Dit was geheel gratis geschiedenisles.
Even uit het hoofd:
1967 - One nation underground
1968 - Baklava

Maar omdat beide platen nog altijd in mijn bezit zijn (en omdat ik ervan overtuigd ben dat de voorman Thomas Rapp de grondlegger is van shoegaze) is het een kostbaar bezit.

Even kleine toelichting dus.
Vriendelijke groet, Gus

Tnx! ik bedoelde metaforisch 'onder een steen', maar die wilde even niet te binnen schieten, letterlijk bedoel ik natuurlijk op mijn gitaarzolder, oefenend, klooiend, mixend, naar mijn beeldscherm starend (valt dat ook onder shoegazing? ) etc.
Toch ben ik blij dat ik nog een leven heb! Nu ik weer wat te googelen heb zeker :p

Duhsjaak
27 februari 2016, 21:25
Tnx! ik bedoelde metaforisch 'onder een steen', maar die wilde even niet te binnen schieten, letterlijk bedoel ik natuurlijk op mijn gitaarzolder, oefenend, klooiend, mixend, naar mijn beeldscherm starend (valt dat ook onder shoegazing? ) etc.
Toch ben ik blij dat ik nog een leven heb! Nu ik weer wat te googelen heb zeker :p

Thomas Rapp, met zijn Elisabeth (ook op de nodige platen te horen) heeft de nodige tijd in Amsterdam gewoond.
De gelegenheidsband This Mortal Coil, de motor achter de Tim Buckley revival, is
- geïnspireerd door Tim Buckley (pa van Jeff)
- geïnspireerd door Thomas Rapp
Kijk voor de lol maar eens naar de bloedstollend mooie cover van Song for the siren
En de vier covers van de Rapp liedjes, zoals the jeweler.

Ik heb hier zeker te maken met een stokpaardje.... En fans en mensen met stokpaardjes moet je altijd voorzichtig mee zijn. Die zijn zelden betrouwbaar.
Ik heb veel van Pearls before swines, plus van Rapp solo.
Ik heb voor zover bekend alles van vader en zoon Buckley.

En ik heb zeker niet de bedoeling gehad je weg te zetten.
Ik vind je een fijne gozer, toch?
Vriendelijke groet, Gus

Heffie
28 februari 2016, 09:13
Bedankt voor alle reacties zover.


Ah....., verrassend!
Met een quote van de openingstrack van de tweede LP van Pearls before swine.
Na de verpletterende 7.500 exemplaren die van de eerste One nation underground zijn verkocht zochten ze een daverende bestseller.
Dat werd Baklava.
Echt een verrassend stuk werk vriend. Na 1'45" pakt het steeds meer.

Een onderwerp dat mij minder aanspreekt, tekstueel, maar dat mag de pet niet drukken.
We maken een deal:
Ik zet deze nog eens op, en jij gaat serieuze soul searchin doen voor de volgende?
OK, hand erop.
Vriendelijke groet, Gus

Pearls before swine kon ik ook niet ondanks de whopping 7500 verkochte exemplaren maar net als maxdb heb ik ook even gegoogled en ben weer een stukje wijzer. Zo weet ik nu dat de opname van de trompetter uit 1890 komt. Ik kan me, na er op gewezen te zijn door een kennis, niet meer aan de indruk ontrekken dat de mannen van Iron Maiden ook bekend waren met deze opname en daar de riff van The Trooper op gebaseerd hebben. Dank voor de gratis geschiedenisles in elk geval.:)
Ik heb de verschillende gesproken samples als basis voor dit nummer gebruikt en daar heb ik later een tekst bij geschreven omdat ik ook wel eens wat vocalen wilde opnemen om te horen hoe dat in zijn werk gaat en dat heeft er wellicht tot geleidt dat het geen tekstueel hoogstandje is geworden. Je kritiek staat genoteerd.:ok:



wow, verrassend, spannend, interessant !

Mooie acousties sound heb je! Mag ook wel met een Martin hehe.
Die samples zijn mij onbekend, maar ik leef al jaren in een bunker.
Heerlijk scheuren/slepend outro, voor mij het mooiste deel!

Om toch wat te zeuren: het laag van de bas en/of base klinkt hier wat boemig.., misschien een laag af filtertje?

Even verder geluisterd, het volgende nummer (the friendly ghost town) sloeg hier heeel erg goed aan!

Gaaf, lekker doorgaan met uploaden hier graag!

Ik ben ook erg blij met mijn Martin :). Met dat boemige heb je wel een punt vindt ook ik na nog een keer luisteren dus daar valt nog wat te leren/verbeteren. Dank!
Ook bedankt voor je commentaar op The Friendly Ghost Town:ok:.:strat:


1'18'' :D Yep, heeft wel wat dit :)

Thx Harald!:)

Duhsjaak
28 februari 2016, 09:35
Toen ik, als veggie, door een slager werd gevraagd of ik m wilde gaan coachen, kon ik daar de humor vreselijk goed van inzien. De slager ook, toen tot m doordrong wat zijn keuze eigenlijk inhield. Het was in het kaer van Qredits, toen nog een instelling voor micro credit. En mijn coach zijn was een vrijwilligersactiviteit.

Met die slager ben ik eens na gegaan, wat de mensen drijft. Wat zijn nou de onderwerpen waarvoor mensen (M/V) warm lopen.

En bovenaan stond toch wel wippen. Wippen en feesten.
Vooral vrouwen zijn duidelijk in hun voorkeuren: Zij willen roekeloos feesten en geborgen leven.

En dat is dus grosso modo waar mijn teksten over gaan. The human condition. Het mens zijn.

Wat mensen elkaar in de beroerdste zin van het woord aandoen, daarvoor heb ik het journaal, de Telegrof (bijna failliet) en meer van dat soort eikenhouten instituten.
Allebei chocoladeletters ook buiten sinterklaas tijd. allebei een probleem met het uit elkaar houden van oorzaak en gevolg.

Ik heb dus niet perse kritiek op je tekst. Het door jou gekozen onderwerp vindt ik minder.
Ik hoor liever pilletjes kraken op de trap dan dat ik bombardementen zie of hoor. Noem maar eens een voorbeeld.

Als jij weer eens bij jouw slager komt, moet je hem maar eens vragen of kogelbiefstuk echt zo slecht is voor je gebit als Gus zegt.
Een dag niet gelachen....

Vriendelijke groet, Gus

Heffie
28 februari 2016, 15:04
@Gus: Er zijn over het algemeen leukere dingen als oorlog en ellende, dat ben ik hardgrondig met je eens. De tekst kwam er nu eenmaaal zo uit. Voor een volgend nummer kies ik een ander onderwerp.;)

Heffie
14 maart 2016, 10:04
Het advies van maxdb ter harte genomen een een nieuwe versie gemaakt van About Home. Het werd uiteindelijk iets complexer(en daardoor veel leuker!) verhaal dan alleen een low pass filtertje maar ik vindt dat ik weer een stap gemaakt heb in ieder geval.

Dank voor de reacties zover, ik ben benieuwd wat jullie van de nieuwe mix vinden.

maxdb
14 maart 2016, 20:11
klinkt fris, en boomt niet meer, beter dus!

is het een remix of heb je nog andere dingen gedaan? (kan niet vergelijken met de vorige versie)

Heffie
15 maart 2016, 19:18
Dank je! Mission accomplished lijkt het :). Ik heb 'm alleen opnieuw gemixed en geen tracks opnieuw opgenomen. Dan werd het op een gegeven moment alleen anders naar mijn smaak maar niet beter dus dat heb ik voor deze laatste mix achterwege gelaten.

Bedankt voor je reactie :ok: