PDA

View Full Version : Ibanez UE 300 3 effecten in een behuizing



Brad
26 februari 2016, 18:18
https://www.youtube.com/watch?v=zZtvySALgdU

Heeft iemand vroeger ook de Ibanez UE 300 gehad , zo ja wat vond je ervan

Dirk_Hendrik
26 februari 2016, 19:04
Heb er nog steeds eentje. Fijn ding!

showband
26 februari 2016, 21:37
ik hb hem ook. De basis van de setup. (tweer kleine 8 inch transistoramps met celestion + UE300)

echte tubescreamer met compressor voor boost en een fijne chorus omdat het kan.

heb ook de 400 rekmount versie. (maar dat is om te patsen :) )

the sure thing
26 februari 2016, 22:26
Hier zit dus een originele tubescreamer in! De echte oude.




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

telerocker
27 februari 2016, 03:12
Redelijk collectable inmiddels. Ik heb een aantal Ibanez-pedalen uit de eighties. Doen het nog steeds goed.

Brad
27 februari 2016, 14:57
Wat ik mij kan herinneren is dat het apparaat erg helder klonk en als ik er een demo mee opnam bleven die partijen erg goed overeind staan in de mix
Wel vond ik het apparaat ietwat digitaal en metaalachtig klinken voor een analoog apparaat , maar die ervaring heb ik bij meer pedalen van Maxon en Ibanez

Ook kan ik mij herinneren dat het apparaat erg stil was . Volgens mij zit er een noise supressor ingebouwd want wanneer ik een jengelend en ruisend pedaaltje in de effect loop zette was het gejengel en geruis gelijk weg

Ik heb er destijds best veel plezier aan beleefd maar heb hem toch ingeruild toen ik een versterker kocht

Rhythm Machine
27 februari 2016, 17:03
Zo had ik er eentje 30 jaar geleden. Helaas gejat na een optreden...

Brad
27 februari 2016, 17:05
Wie weet koop ik er nog eentje tweede hands , for old times sake

telerocker
28 februari 2016, 05:14
Nou ga je toch niet beweren dat een oude TS9 digitaal klinkt? Ik heb er een uit 1981 en toen waren zelfs de kookwekkers nog analoog. En zo klonken ze ook!

Dirk_Hendrik
28 februari 2016, 08:19
Deze stamt uit de tijd dat Maxon nog niets digitaals op de markt had. De gehele 9-serie is zo analoog als het maar kan. Maar aangezien Bradje een digitaal-fobie heeft en alles wat helder klinkt benoemt als digitaal.... tsja.

Er zit overigens geen noise suppressor in.

Brad
28 februari 2016, 15:15
Nou ga je toch niet beweren dat een oude TS9 digitaal klinkt? Ik heb er een uit 1981 en toen waren zelfs de kookwekkers nog analoog. En zo klonken ze ook

Ik heb altijd een beetje een haat liefde verhouding gehad met die oude Maxon en Ibanez effecten geweldig voor opnames maar sec vind ik de sound sound niet inspirerend

Digitaal is ook niet echt het goede woord , metaalachtig is beter op zijn plaats bij die Ibanez effecten , en dat geld dan voornamelijk voor de modulatie effecten niet voor de Tubescreamers

Het verbaasd me overigens wel dat er geen noise supressor in dat ding zit , ik had een goedkope plastic flanger die als je hem aanzette vreselijk jengelde en ruiste en als je hem in de effectloop plaatste hoorde je echt niets meer

Ik hoor de drummer van het bandje destijds nog zeggen : als je die flanger samen met dat apparaat gebruikt dan zegt dat apparaat tegen die flanger hou je bek en is het stil :o

Jeroenvanhulsteijn
28 februari 2016, 15:19
Mooi apparaat. Mooie chorus ook vond ik. Ook erg bruikbaar voor basgitaar. En inderdaad erg stil apparaat. Wat ik mij ervan herinner is dat de chorus inderdaad "helder" was. Of wellicht "gedetailleerd". Dat vond ik er ook mooi aan. Ik hou niet zo van die donkere "warme" tot brij verwordende "vintage" effecten. Dan liever "digitaal" klinkend. Voor mij persoonlijk veel bruikbaarder.

Joost de Ruig
28 februari 2016, 15:38
Digitaal :rockon: :) :) :)