PDA

View Full Version : Probleem TC Flashback/Loop Mesa



Jasper.
26 februari 2016, 16:13
Hey,

Ik wil graag mijn TC Flashback in de loop plaatsen van mijn Dual Rectifier (parallel FX Loop).
Eerder deze week lukte me dat thuis redelijk. Heb geprobeerd met de Kill Dry off en gewoon true bypass. Toen op laag volume, beviel me de true bypass beter omdat die geen volume drop had volgens mij. Maar tijdens de repetitie ging mijn flashback telkens vanzelf uit/aan, ik kreeg er geen geluid uit etc. Dus heb hem er uit gehaald en gewoon verder gerepeteerd.

Nu thuis ben ik er weer ff mee bezig op redelijk laag volume. Maar ik ervaar een enorme volume drop, true bypass, Kill dry, maakt niet uit. Alleen als ik de send lvl van de loop helemaal dicht draai is er geen volume drop maar dan gaat dus het volume van de amp zonder loop aan naar beneden om het gelijk te trekken, wat ik over houd is een hele dunne tone en als ik de master verder opendraai krijg ik allemaal gekke geluiden.

Ik zit nu wat te twijfelen of het aan het pedaal ligt (ivm het vanzelf aan/uit gaan, ik hoor dan ook een tikje oid) of aan de loop.
Ik heb van de week ook wat met de external switches uit zitten proberen om met gewoon 1 latching switch de loop aan/uit te schakelen, maar ook die switch zit een draadbreuk in (wist ik wel) dus dat was niet zo'n succes. Dus misschien heb ik het switch systeem van de amp verknoeid? Met de bijgeleverde switch (voor de 3 channels, solo en loop) werk alles gewoon prima. Maar wel die volume drop.

Misschien snap ik wel helemaal niks van de loop en doe ik wat verkeerd maar ik vermoed dat er wel eens wat met de flashback aan de hand kan zijn. Heb alleen geen andere delays of digitale effecten liggen om de loop uit te sluiten.

D3nnis
26 februari 2016, 18:53
Ik geloof niet dat je het switch systeem van de amp heb verklooid. Daar is toch niks aan gebeurd?

Ik heb een dual rectifier roadster, en behalve de "rare geluiden" bij de master opendraaien (heeft de mijne geen last van) herken ik wat je schrijft. Met de fx level vol open zijn er veel pedalen die dat niet fijn vinden in de loop. Aan/uit springen heb ik nooit gehad, maar wel heel veel clipping en vervorming.
De volume drop zou een soort van impedantie mismatch kunnen zijn tussen versterker en pedaal.

Probeer ook eens een kabel in je loop te zetten, dus verder zonder pedalen. Als je signaal dan ok is, is de loop blijkbaar goed.

Hoe doet de flashback het tussen gitaar en preamp? Behalve dan dat dat wellicht niet je smaak is.

Dan nog even dat "rare geluiden", en dun geluid als je die fx level knop dicht draait.... Mijn roadster is enigszins gevoelig voor de combinatie tussen fx loop level, de kanaalvolumes, en het mastervolume.
Als de kanaalvolumes heel hoog zijn, de fx loop level hoog, en de master laag, dan klinkt het niet best. Zelfs vervorming op het cleane kanaal (vraag me niet hoe het kan en hoe het werkt).
Probeer eens je fx loop level halverwege te zetten, kanaal volumes tussen 1/4 en 1/2 als uitgangspunt en dan je master voor je overall volume (als je dit niet al hebt)?

Jasper.
26 februari 2016, 19:15
Ja zo had ik het al afgesteld, maar dan heb ik wel last van die enorme volume drop. Heb je anders tips voor delays in de loop van een mesa? Op internet lees ik wat gemengde verhalen over die flashbacks icm de mesa. Sommige mensen hebben nergens last van, sommige wel.
Heb laatst God Dethroned zien spelen en Henri Sattler gebruikte een Boss Delay. Zal vast ook in de loop hebben gezeten.

Volgens mij kreeg ik last van die bijgeluidrn (oscilleren) als ik de send lvl te laag had (dan was ergeen verschil in volume meer) en dan de master volume omhoog deed.

D3nnis
26 februari 2016, 19:34
Ik heb niet veel delay tips helaas, ik heb nooit veel gewisseld.
Heb een paar jaar een line 6 DL4 gehad, die werkt niet in de loop want kan alleen instrument level.
Daarna overgestapt op een eventide timefactor, naar volle tevredenheid eigenlijk, en geen andere delay pedalen meer gehad.
Of een Boss delay werkt weet ik niet ; heb de boss ps6 pitch harmonising dinges gehad, en die kon ik niet overweg met de mesa fx loop level op max, maar geen idee wat dat betekent voor de delays.

Maar op zich zou je met een lagere fx loop send level toch ook een goed geluid moeten kunnen maken zou ik denken.

Jasper.
26 februari 2016, 19:49
Patch kabel erin geeft iig geen volume verschil. Dus waarschijnlijk toch de delay die niet met de amp overweg kan. Ik zoek iets voor de leads. Gewoon een simpel, klein, stompbox formaat pedaaltje.

Ik weet het niet meer zeker, maar als ik volgens mij de send omlaag draaide en dan de master iets hoger kreeg ik hele vreemde dingen die nooit goed kunnen zijn.

Jasper.
26 februari 2016, 20:36
Mag deze thread verwijderd worden? :hide:

Ik heb de batterij er eens uitgehaald en hem op de voeding aangesloten (had ik eerder al gedaan maar zonder de batterij te verwijderen) en nu doet hij het prima haha. Dom. Maar die batterij kan ik dan iig niet van op aan gaan want die zit er net een paar dagen in.

the sure thing
26 februari 2016, 22:27
Ha Jasper, dank voor je eerlijke antwoord! Ik zou er ook niet aan gedacht hebben hoor.... LEERZAAM!




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

D3nnis
27 februari 2016, 08:09
Rotbatterijen altijd :D