PDA

View Full Version : Roots



maxdb
24 februari 2016, 16:58
Dankzij een link op dit forum weer eens naar Neil Young gaan luisteren, en proberen te spelen. Het voelt als of ik mijn muzikale roots opnieuw heb gevonden en zou graag wat reflectie hebben op dit stukje. Ik zing eigenlijk nooit, en solo's geven van 4 minuten ligt me normaal ook niet, en dit is verre van perfect of professioneel,
maar ik ben lerende hé. Ik hoop de geest en sfeer te pakken te hebben tussen de missers door :P
Ik verwacht niet persé complimenten of dooddoeners als 'wel aardig' maar kritiek of mening is zeer welkom!
Ook als je het niet aan kan horen!
Dank,
Marcus
https://soundcloud.com/maxdb/cortez-the-cover

pasqual
24 februari 2016, 22:50
Je gitaarspel is net als je stem nogal onzeker maar het houdt mijn aandacht wel vast en dat is een compliment. Je gitaarspel is in ieder geval lekker dynamisch: niet alles op maximaal. Neem gerust wat meer risico en je zal zien dat er dan stukken tussen zitten die eruit springen. Ook zal je dan zien dat je ook meer fouten maakt:) maar die knip je er dan maar tussenuit:soinnocent:

The Lo Lands
24 februari 2016, 23:52
Je nummer vanavond even beluisterd op mijn studio monitoren. Ik hou hier wel van, lekkere dikke gitaarsound. Ik vond ook de bas er goed doorheen prikken. Hier en daar is je spel en zang nog wat wankel, maar het overtuigde mij wel! Zolang je plezier hebt in wat je doet zal het vanzelf met de tijd nog beter gaan! En perfectie en professioneel is geen maatstaf wat mij betreft hoor ;-)

Duhsjaak
25 februari 2016, 14:27
Wankele stem? Dan heb ik nieuws voor je. Naar mate je ouder wordt, wordt je stem minder betrouwbaar.
Dat hoeft geen enkel beletsel te zijn.

Niet voor jouw lol anyway. En niet voor de mijne.

Wat mij opvalt is dat je een beetje zoekerig bent in je solo's. Dat kun je verbeteren door in het echt of in je hoofd te zingen wat je wilt spelen. Kijk naar alle helden die 'muzikale' solo's maken. En dan bedoel ik mooie, wat spaarzame solo's die niet proberen mij te imponeren, maar die mij een verhaal proberen te vertellen.

Ik vond er genoeg leuke vondsten in zitten. Ik vind het wel wat, warts and all.
Vriendelijke groet, Gus

Editje: Zou wat uitleg over gear en over de manier van opnemen wel waarderen....

maxdb
26 februari 2016, 00:21
Ontzettend bedankt voor de moeite van het luisteren én de reflectie alhier mannen!

Ik voelde me heel onzeker bij het uploaden van deze wankele track, en jullie hadden me met gemak helemaal af kunnen branden, maar jullie hebben me een positieve opbouwende kritiek gegeven waar ik heel blij mee ben!
Ik ga zeker iets met jullie tips doen, dat is precies wat ik nodig heb, zocht, en nu gekregen heb, dus een nieuwe versie zal zeker volgen.

Uitleg over gear en opname moet even wachten tot morgen, als ik weer nuchter ben :p
(net een heerlijk bandje wezen kijken (Bald as Love), en een paar bieren op)

Cageman
26 februari 2016, 13:39
Zang is wankel, maar heeft wel een geschikt kraakje. Ik zal niet vragen of een paar bieren daartoe bijgedragen zouden kunnen hebben :). De bas is lekker aanwezig, maar mag van mij wel iets minder braaf qua sound; iets meer bite (/hoog). Voor het sologeluid geldt een beetje hetzelfde. Van mij mag het gitaargeluid op 5.25 best wat meer beginnen te kotsen. Nice :ok:.

Rutger
26 februari 2016, 16:41
Je weet de juiste sfeer te zetten, mooi! Solo's passen goed bij het nummer!
Zelfde puntje over je spel als hierboven: je mag wat minder aaien en wat meer knallen, wat meer zekerheid over de noten die je speelt.

Wat me soms wel een beetje afleidt is de drumtrack... die gaat soms z'n eigen gang en breaks zijn niet altijd op z'n plaats.

Heffie
27 februari 2016, 10:02
Niel Young coveren in de stijl van Niel Young is altijd een beetje link vanwege zijn unieke sound maar na het intro verwachtte ik de man toch een beetje zelf te horen dus de sfeer weten jullie goed neer te zetten. Echt top!:ok:
Ik begon zonder gitaar te luisteren maar ik eindigde, ongemerkt, meejammend met gitaar dus er gaat absoluut genoeg goed wat mij betreft.:)
Geweldige baspartij btw. Helemaal goed. De drums staan wat te zacht ten opzichte van de rest naar mijn smaak(of de gitaar en zang wat te hard, net hoe je het bekijkt) en de sologitaar mag wel wat meer ontsporen. Die is ietsje te braaf, dat ben ik met Cageman eens. Wat meer in de Crazy Horse stijl dus wat volgens mij helemaal geen kwaad kan aangezien jullie daar toch al zo dicht tegen aan zitten.

Dikke vette::ok:

maxdb
27 februari 2016, 16:33
Over de opname,
een youtube backingtrack van bas drums en slag gitaar gedownload en in Cubase geslingerd,

de 'emulated' line out van mijn Koch ST (als ik het me goed herinner, soms gebruik ik ook de Fender Mustang) via een M-audio
geluidskaart aangesloten en een one-taker ingerammeld.

Daarna een chinese mic in dezelfde kaart en brallen maar.

Dan nog ff stoeien met wat eq, compressie reverb en delay en eind compressie and thats it.

Vandaar (scherp Rutger! ) dat de drumfills wat willekeurig lijken te zijn, het is echter andersom, zonder zang lijkt zo'n backing track eindeloos hetzelfde, en ik heb me niet gestoord aan de coupletten en refreinen, sterker nog, ik zing niet eens een refrein :p

Het lijkt me de volgende keer ook beter om eerst de zang te doen en dan de solo, klinkt best logisch :p

Ook gaan de credits voor de mooie baspartij niet naar mij dus !

tnx voor de reacties!

Duhsjaak
27 februari 2016, 21:57
Ahhhhhh....., thanks.
Dat verklaart een hoop dat ik eerder niet helemaal kon plaatsen.
Een beetje van maggi en een beetje van jezelf.

Schaam je daar alsjeblieft niet voor. Ik heb een flink deel van de transitie mee mogen maken. Van mensen die alleen geloofden in wat live na te spelen was, wat in de studio was opgenomen.

Ik heb als drummer een grammofoonplaat met een drumtrack mee laten lopen met mijn eigen drumwerk.
Ik zal je de commentaren van andere musici besparen. Maar het resultaat was uniek!

Hoe langer hoe meer heeft de musicus de techniek als gereedschap omarmt. En ik zie nog steeds niet wat er tegen zou zijn.

Het enige dat een musicus (of dichter, schilder noem maar eens wat) kan doen is de gevoelens van zijn publiek organiseren.
En dat heb je verdraaid leuk gedaan.

Dank voor de uitleg. Lang leve de rommel rammel, lang leve de lol die je erin hebt.
En het plezier is gewoon voelbaar, dus daarin ben je zeker geslaagd.
Leuk gedaan hoor.
Pet af.
Vriendelijke groet, Gus

Brad
27 februari 2016, 22:37
Tjoe muskie , dat klinkt behoorlijk goed . Lekkere crunch sound , de solo is met veel gevoel gespeeld , de zang klinkt lekker doorleefd

Ik vind het ook geen wankele track , als hij al wankel is dan is hij wankel op de goede manier , veel vibes weet je wel