PDA

View Full Version : Advies gevraagd: aankoop 2dehands Telecaster



ErikvH
24 februari 2016, 13:15
Hallo allemaal,

Ik speel nu 2 jaar akoestisch en ben sinds een maand op zoek naar een elektrische gitaar. Na 300 youtube filmpjes over elektrische gitaren te hebben gezien, valt mijn keuze op een mexicaanse fender telecaster (leftie).

Zoiets dus: http://www.bax-shop.nl/linkshandige-gitaar/fender-standard-telecaster-lh-black-mn#specificaties

Deze zijn nieuw 605 euro.

Nu kwam ik op marktplaats dezelfde gitaar tegen, maar dan uit 2005
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1023980522-electrische-gitaar-fender-telecaster.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Deze gitaar incl Fender G-Dec junior versterker kan ik na wat onderhandelen overnemen voor 400 euro.

Nu vraag ik mij af: Is dit een goede deal??? Ik ben namelijk een beetje bang dat ik er msschien wel veel te veel voor geef aangezien ik niet veel verstand heb van de marktwaarde van zo'n gitaar. Ook worden er weinig Lefties aangeboden.
Het is wel de gitaar die ik zoek qua sound "denk ik". Als linkshandige speler is het nml niet zo makkelijk om gitaren te testen in de winkel, dus moet ik een beetje op youtube vergelijkingen afgaan.

Dus: Wat vinden jullie? Goeie deal? En waar moet ik op letten om me te behoeden voor een eventuele miskoop en nog meer slapeloze nachten :seriousf:

Alvast bedankt!!

Buxtra
24 februari 2016, 13:24
Hoi & welkom!

Ga hem uitproberen nadat je in een winkel een gloednieuwe hebt bespeeld!

Het is spannend maar probeer plezier aan dit soort trajecten te beleven!

ErikvH
24 februari 2016, 13:36
Dankjewel! Dat is een goed idee idd.
Haha ja het begon heel plezierig, maar nu begint t spannender te worden

Joost de Ruig
24 februari 2016, 13:47
De foto's op MP zijn van zulke slechte kwaliteit dat ik er geen wijs uit kan worden. Als er Fender op staat en geen Squier, dan komt de goedkoopste serie uit China (niets mis mee hoor!) en de daaropvolgende serie uit Mexico. Als het een Mexico Tele is, dan is een prijs van €400 incl een ampje niet vreemd. 2de handsprijzen bij spullen die ok zijn (geen schade oid) varieeert meestal tussen 50 en 65%.