PDA

View Full Version : Gitaar.. Ik kan zoveel, en toch zit ik vast



davidof
23 februari 2016, 23:03
Hey vrienden!

Ik zit vast .. vast in vormen, in regeltjes, in scales, in weten.. Ik ben jaloers op mensen die nooit scholing gevolgd hebben, mensen die alles op gehoor spelen.

Ik studeer momenteel gitaar in Pop/rock hogeschool in België, op de ene of de andere manier sta ik redelijk ver qua gitaar/muziek kennis. Maar ik heb het enorm moeilijk met mijn gevoelens over te brengen op mijn instrument. En ik weet niet waar ik moet beginnen, is er iemand die deze situatie herkent?

Hartelijk dank
David

Pepe
23 februari 2016, 23:07
Theorie kan je gebruiken om naderhand te ontleden wat je precies gedaan hebt. Als je dat omdraait heb je kans dat je in dienst van de theorie staat. Misschien is het niet meer dan dat?

NLF
23 februari 2016, 23:57
Hey vrienden!

Ik zit vast .. vast in vormen, in regeltjes, in scales, in weten.. Ik ben jaloers op mensen die nooit scholing gevolgd hebben, mensen die alles op gehoor spelen.

Ik studeer momenteel gitaar in Pop/rock hogeschool in België, op de ene of de andere manier sta ik redelijk ver qua gitaar/muziek kennis. Maar ik heb het enorm moeilijk met mijn gevoelens over te brengen op mijn instrument. En ik weet niet waar ik moet beginnen, is er iemand die deze situatie herkent?

Hartelijk dank
David

Ja, herkenbaar. Ik heb mezelf leren spelen (wel vroeger muziekles gehad, maar op een ander instrument). Jaar of 5 geleden lessen genomen, onder meer van conservatorium gitarist. Veel van geleerd, maar iets ging ook steeds meer weg: iets eigens, iets gevoelsmatigs, iets primitiefs. Wat ik vroeger wel kon heb ik afgeleerd of zoiets, probeer het nu weer terug te vinden. Ik weet nu dus ook dat fusion en conservatorium muziek mijn ding niet is (wist ik eigenlijk altijd al, maar ja).

Tips:
- ga in het donker spelen of met je ogen dicht,