PDA

View Full Version : Software voor tabbing met stylus (windows)?



dagrim1
23 februari 2016, 11:19
Ik vroeg me af wat nou de handigste manier is om handgeschreven gitaar tabs op de computer te maken...

De fijnste manier van tabben vind ik nog altijd ouderwets potlood en papier... Snelst, flexibel, makkelijk. Maar niet zo overzichtelijk qua organisatie...

Nu deed ik het op de pc vooral via notepad of TabPlayer maar het liefst zou ik mijn windows tablet met stylus gebruiken om het gewoon met de hand te kunnen noteren.

Probeer nu een beetje met OneNote (tabs als plaatje/achtergrond importeren en daar op schrijven met de stylus) maar vraag me af of er meer opties zijn.

Ik hoef niet perse allerlei ritmes en 8ste of kwartnoten te noteren, het gaat puur om de positie en snaren (en dingen als bends, hammeron/pullof, slides... Precieze timing doe ik dan 'wel op gehoor'). Zo simpel mogelijk dus, puur of vooral voor gitaartabs

Mensen die hier meer ervaring mee hebben?

Lordhar
23 februari 2016, 15:27
Ik gebruik het zelf niet, maar misschien is dit iets:

http://www.staffpad.net/#features

purplejohn
23 februari 2016, 16:37
Ik heb daar allemaal niks mee. Ik gebruik gewoon excel-sheets in de stijl van internet-akkoorden-tabs. Maar ik ben dan al op leeftijd..

Brad
23 februari 2016, 16:40
Guitar pro 6 lijkt mij een stuk handiger . Kun je ook gelijk afspelen wat je hebt genoteerd en dus horen of je geen fouten hebt gemaakt , zeer handig

dagrim1
23 februari 2016, 23:47
Ik gebruik het zelf niet, maar misschien is dit iets:

http://www.staffpad.net/#features

Cheers, was ik tegengekomen en hoewel het er wel heel mooi uitziet is het volgens mij niet zo specifiek geschikt (of uberhaupt) voor gitaartabs? Het liefst schrijf ik gewoon de de fret-nummers op de snaren zeg maar :P


Ik heb daar allemaal niks mee. Ik gebruik gewoon excel-sheets in de stijl van internet-akkoorden-tabs. Maar ik ben dan al op leeftijd..

Hehe, excel sheets zelfs? Dat is al wat geavanceerder dan notepad text tabs ;) Njah... Het voelt gewoon wat omslachtiger via het toetsenbord ofzo.


Guitar pro 6 lijkt mij een stuk handiger . Kun je ook gelijk afspelen wat je hebt genoteerd en dus horen of je geen fouten hebt gemaakt , zeer handig

Maar dat is toch puur toetsenbord invoer? NIet via stylus? Heb wel de demo getest, maar kon er niet (snel) aan wennen. En in principe handig van het afspelen maar het gaat mij niet eens zozeer om de juiste maten enzo... Puur de volgorde van en de precieze timing vogel ik dan wel op gehoor uit.

Thanks voor de reacties so far... Voor nu blijf ik nog maar even hangen bij TabPlayer (en ondertussen verder zoeken) :)