PDA

View Full Version : waar in Europa Unibond 800 te koop?



nidlaobud
22 februari 2016, 19:12
Kent er iemand een plek waar men in Europa de lijm Unibond 800 kan kopen?

Google-resjltaten leverden niets op, het is enkel in de States verkrijgbaar. Echter is er na contact met een U.S.A.-verkoper gebleken dag, doordat het blijkbaar een giftige en/of gevaarlijke stof is, de extra kosten voor verzending kunnen oplopen tot $300,-!

Daarom zoek ik een plek in Europa om het te mebachtigen..

Feter
22 februari 2016, 21:21
Ik heb het idee dat je met je laatste beetje unibond je vingers aan elkaar gelijmd hebt..

oigun
22 februari 2016, 21:26
Waar heb je het voor nodig?? Anders is polymite misschien een optie? Dat kan je in engeland mebachtigen.

nidlaobud
22 februari 2016, 21:31
Hej, ik ben van plan om een two piece maple top aan elkaar te lijmen, deze top vervolgens op een mahonie body te lijmen en tot slot wil ik de 'oren' aan de headstock lijmen met Unibond.

Ik zal eens kijken naar de door jou genoemde tip, thanks!

warmong
22 februari 2016, 21:51
Hej, ik ben van plan om een two piece maple top aan elkaar te lijmen, deze top vervolgens op een mahonie body te lijmen en tot slot wil ik de 'oren' aan de headstock lijmen met Unibond.

Ik zal eens kijken naar de door jou genoemde tip, thanks!


Geen idee waarom unibond zo speciaal is, maar voor de verlijmingen die je moet doen volstaat titebond prima. Zelf zou ik minstens de voeg van de top met huidenlijm doen, omdat dat IMO de minst zichtbare voeg oplevert. vereist wel wat meer techniek dan titebond oid.

edit: unibond is blijkbaar ureum-formaldehyde lijm. Heb ik zelf geen goede ervaringen mee, maar het zou kunnen dat de batch die ik getest heb te oud was. Als de cold creep van titebond je afschrikt zou ik voor huidenlijm all the way gaan. Al is volgens mij cold creep geen issue in een solid body.

oigun
23 februari 2016, 11:40
Gibson gebruikte vroeger inderdaad ureum lijm om de top te verlijmen, Maar dan wel de poeder variant zoals Polymite. Unibond bestaat uit een vloeibare hars en een verharder... niet vintage correct...:D
Maar titebond werkt ook perfect voor deze toepassing en klinkt echt niet anders.
(Je moet ook niet alles geloven wat er op forums beweerd word, deze wijsheid komt uit de les paul thread van Gil Yaron??)
Een goed klinkende gitaar is een goed gebouwde gitaar en dat komt meer aan op de skills van de bouwer dan de gebruikte materialen...(mits deskundig toegepast).

Tabula Rasa
23 februari 2016, 12:32
Luister gewoon naar Oigun en koop voor een tientje een fles titebond.

Orpheo
23 februari 2016, 13:07
Welnee man, pak gewoon bruislijm

nidlaobud
23 februari 2016, 13:39
Gibson gebruikte vroeger inderdaad ureum lijm om de top te verlijmen, Maar dan wel de poeder variant zoals Polymite. Unibond bestaat uit een vloeibare hars en een verharder... niet vintage correct...:D
Maar titebond werkt ook perfect voor deze toepassing en klinkt echt niet anders.
(Je moet ook niet alles geloven wat er op forums beweerd word, deze wijsheid komt uit de les paul thread van Gil Yaron??)
Een goed klinkende gitaar is een goed gebouwde gitaar en dat komt meer aan op de skills van de bouwer dan de gebruikte materialen...(mits deskundig toegepast).

O, dat is dan een no-brainer. Cascamite/Polymite it is.

oigun
24 februari 2016, 11:35
Welnee man, pak gewoon bruislijm

Bruislijm hahaha!