PDA

View Full Version : Is een buffer met een "always on" pedaal nog nodig?



the sure thing
21 februari 2016, 20:35
Hallo,

Ik heb 9 pedalen die allemaal true bypass zijn. Vooraan de keten staat een wah en daarna een compressor. Daarna volgen dus nog 7 pedaaltjes. De compressor staat ALTIJD aan. Is dan nog een buffer ergens in de signaalketen nodig?

De hele pedalenrits staat in serie en allen voor de input van mijn amp.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Gearjunkie
21 februari 2016, 21:06
Lijkt me prima zo. Geluid goed? Lekker zo laten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

NLF
22 februari 2016, 10:40
Tsja ... ze zeggen dat als je signaalweg langer wordt (dus meer dan twee of drie pedaaltjes en lange kabels) je onherroepelijk signaal verliest (true bypass of niet, helaas pindakaas) en dat je daarom een gebufferd pedaal (bijvoorbeeld een Boss Tuner) vooraan je keten moet plaatsen. Maar als jij het goed vindt klinken zo, dan moet je het zo laten. Probeer anders eens een testje: eerst met al je pedalen, daarna rechtstreeks in de amp en kijk wat je dan ervaart.

the sure thing
22 februari 2016, 11:17
Hmmmm.... Mijn vraag gaat meer over of een pedaal wat altijd aan staat (compressor) zich dan hetzelfde gedraagt als een buffer.




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Dutch66
22 februari 2016, 14:14
Yep, bij een gebuffered pedaal gaat het signaal (nagenoeg) altijd 'door' de buffers,
ongeacht of hij aan of uit staat. Welk pedaal is het?

NLF
22 februari 2016, 15:03
Hmmmm.... Mijn vraag gaat meer over of een pedaal wat altijd aan staat (compressor) zich dan hetzelfde gedraagt als een buffer.




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Voor zover ik het begrijp: dat hangt er vanaf of je compressor een true bypass of een gebufferd pedaal is. Als ie gebufferd is (een Boss bijvoorbeeld) gedraagt ie zich als een buffer, als ie true bypass is gedraagt ie zich als true bypass (of het nu de hele tijd aan staat maakt niet uit, een buffer maakt van en hoog impedantie signaal een laag impedantie signaal).

FruscianteFan
22 februari 2016, 16:46
Een pedaal dat aan staat is gebufferd. Dus als jouw compressor altijd aan staat, is dat je buffer.

Gearjunkie
22 februari 2016, 16:47
De bypass is niet relevant, de compressor staat immers altijd aan. Een werkende compressor zal ook de impedantie dusdanig verlagen dat signaalverlies geen issue zal zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

NLF
22 februari 2016, 19:25
Een pedaal dat aan staat is gebufferd. Dus als jouw compressor altijd aan staat, is dat je buffer.

Aha, op die manier. OK.

the sure thing
22 februari 2016, 20:20
Dank voor de antwoorden! Ik kan weer slapen 😃


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Braml
22 februari 2016, 21:02
Maar is het ook niet dat sommige buffers weer heel goed zijn en anderen weer erg slecht?

Gearjunkie
22 februari 2016, 23:14
Ja, maar dat speelt hier niet, want de goed klinkende compressor buffert het signaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk