PDA

View Full Version : The Lo Lands | Radio Silence (improvisatie)



The Lo Lands
21 februari 2016, 14:04
Na mijn laatste nummer 'Auto-Reverse' had ik het gevoel het even anders te moeten gaan aanpakken. Een beetje meer gevoel en 'het moment' laten terugkeren in mijn muziek. Vaak neem ik diverse stukken op waarna ik een nummer ga uitwerken, soms verdeeld over dagen/weken soms maanden waardoor de flow telkens anders is. Ditmaal had ik ook een eenvoudig riedeltje bedacht en heb diezelfde avond alle stukken opgenomen met hooguit 2 takes per stuk en de solo's geïmproviseerd. Kleine uitglijders daar gelaten. Uiteraard geen volledig nummer met kop en staart, daar moet ik gewoon meer tijd voor uittrekken. Het intro is een grapje :-) Qua mix en mastering nagenoeg hetzelfde als mijn vorige nummer.

Laat weten wat je er van vind maar onderbouw je kritieken ;)

RADIO SILENCE (https://thelolandsmusic.bandpage.com/)

Heffie
21 februari 2016, 14:22
Dat je net je nieuwe creatie post terwijl ik de posts van je vorige draadje aan het doorlezen was is wel toevallig :)
Het is weer een sfeervol geheel geworden, net als Auto-reverse(ik heb alleen de laatste versie gehoord en daar was weinig mis mee imho).
De radio in het begin is leuk gevonden. Misschien zou je dat soort non-musicale elementen meer kunnen toepassen voor wat extra afwisseling. Mijn enige kritiekpuntje is nl. dat je nummers een beetje in één stijl en tempo blijven hangen.:makeup:

In deze versie is hij wel wat abrupt afgelopen;)

Erik de Perik
21 februari 2016, 14:40
Klinkt lekker hoor..... wel wat zwaar in het laag, weet niet waar jij op afluistert. Ben gelijk wat andere nummers van je aan het luisteren: The Red Room (alternate version). Je zou het uit moeten breiden met zang, vind ik. Verder is je cleane geluid erg clean, ik zou daar een beetje een randje aan geven. En wat ambient aan je drums, die prima zijn verder. Je gebruikt dat pitch effect ook heel gaaf, meerdere effecten trouwens. Goed....!!

The Lo Lands
21 februari 2016, 17:59
Dat je net je nieuwe creatie post terwijl ik de posts van je vorige draadje aan het doorlezen was is wel toevallig :)
Het is weer een sfeervol geheel geworden, net als Auto-reverse(ik heb alleen de laatste versie gehoord en daar was weinig mis mee imho).
De radio in het begin is leuk gevonden. Misschien zou je dat soort non-musicale elementen meer kunnen toepassen voor wat extra afwisseling. Mijn enige kritiekpuntje is nl. dat je nummers een beetje in één stijl en tempo blijven hangen.:makeup:

In deze versie is hij wel wat abrupt afgelopen;) Dankjewel Heffie! Dat is toevallig inderdaad :-) Die non-muzikale sound effecten zijn leuk, ik heb ook wel eens gesproken woord uit films of anders toegepast. En de variatie in dit nieuwe stuk is zeker niet divers, eigelijk zijn het maar twee stukken :-)


Klinkt lekker hoor..... wel wat zwaar in het laag, weet niet waar jij op afluistert. Ben gelijk wat andere nummers van je aan het luisteren: The Red Room (alternate version). Je zou het uit moeten breiden met zang, vind ik. Verder is je cleane geluid erg clean, ik zou daar een beetje een randje aan geven. En wat ambient aan je drums, die prima zijn verder. Je gebruikt dat pitch effect ook heel gaaf, meerdere effecten trouwens. Goed....!! Dankjewel Erik! Je had gelijk wat betreft het laag, ik heb de mix en master aangepast en het laag is nu beter gebalanceerd (hoop ik :-). Ik luister op mijn nieuwe Adam A7X monitoren waar ik nog steeds aan moet wennen. Mijn vorige el cheapo monitoren hadden veel laag maar in de mix/master veel minder, dus ik moest dit vaak compenseren. Ik maak soms nog wel de fout met deze Adams om er teveel laag van de baspartij in te stoppen. Goede punten in ieder geval, neem ik allemaal mee!!

Erik de Perik
21 februari 2016, 18:16
Dankjewel Heffie! Dat is toevallig inderdaad :-) Die non-muzikale sound effecten zijn leuk, ik heb ook wel eens gesproken woord uit films of anders toegepast. En de variatie in dit nieuwe stuk is zeker niet divers, eigelijk zijn het maar twee stukken :-)

Dankjewel Erik! Je had gelijk wat betreft het laag, ik heb de mix en master aangepast en het laag is nu beter gebalanceerd (hoop ik :-). Ik luister op mijn nieuwe Adam A7X monitoren waar ik nog steeds aan moet wennen. Mijn vorige el cheapo monitoren hadden veel laag maar in de mix/master veel minder, dus ik moest dit vaak compenseren. Ik maak soms nog wel de fout met deze Adams om er teveel laag van de baspartij in te stoppen. Goede punten in ieder geval, neem ik allemaal mee!!

Ohw ok, ik luister het met Behringer 2031's en een Superlux HD-681 koptelefoon.

The Lo Lands
21 februari 2016, 21:18
Ohw ok, ik luister het met Behringer 2031's en een Superlux HD-681 koptelefoon.
Hiervoor had ik Alesis M1 active 620 monitoren, heb ik nog steeds maar staan bij mijn ouders :-) Ik vind het laag altijd het lastigste in de mix/mastering! Als je nog tijd en zin hebt luister nog even naar mijn laatste aangepaste mix/master. En laat me weten als het laag nog steeds wat 'zwaar' is! Ik denk zelf dat het nu al stukken beter is...

pasqual
21 februari 2016, 22:05
Lekkere leadsound heb je. Ik vind het qua sound én stijl raakvlakken hebben met Gilmour. In tegenstelling tot Erik vind ik je cleansound niet té clean, kwestie van smaak dan maar, toch?

The Lo Lands
23 februari 2016, 12:35
Lekkere leadsound heb je. Ik vind het qua sound én stijl raakvlakken hebben met Gilmour. In tegenstelling tot Erik vind ik je cleansound niet té clean, kwestie van smaak dan maar, toch?

Dankjewel Pasqual! Het wordt al snel Gilmourisch met mijn '57 blackie strat :-) Maar Gilmour als vergelijking in stijl en sound vind ik altijd een compliment! Het clean is niet 100% clean maar heeft een licht 'Marshall' randje, ik hou er ook wel van :-)

Gisteren en vandaag het laag in de mix en mastering aangepast. Tevens een andere reverb op de drums voor iets meer 'sparkle'. Deze derde en definitieve versie is uiteraard te beluisteren op mijn bandpage (https://thelolandsmusic.bandpage.com/) en soundcloud (https://soundcloud.com/the-lo-lands)! Enjoy :-)

Fusion
23 februari 2016, 19:43
Da's wel een hele korte flard? Of doe ik wat fout? Mooie sound, helemaal niet te clean. Near perfect actually! Jammer dat t zo kort duurt. Druk patroontje doet t niet voor.mij. Prima mix.

Rafke Pafke
23 februari 2016, 20:52
Kort stukje maar ik vind het weer erg mooi. Het cleane gitaartje trekt op een positieve manier de aandacht. En de solo is erg lekker! Bij elk nummer dat ik van jou beluister bekruipt me het gevoel dat als je in een goede band zou zitten dit echt wel geweldig zou kunnen uitdraaien.

The Lo Lands
24 februari 2016, 09:57
Da's wel een hele korte flard? Of doe ik wat fout? Mooie sound, helemaal niet te clean. Near perfect actually! Jammer dat t zo kort duurt. Druk patroontje doet t niet voor.mij. Prima mix. Dankjewel Fusion! Je doet helemaal niets verkeerd hoor, dit is wat ik kan doen in één avond, en het vraagt om meer inderdaad :-) 'Cut in the moment', jam/improvisatie takes, eerlijk en de kleine foutjes erin gelaten. Welk druk patroontje bedoel je, het tweede semi-jazzy slag/melodie stuk?


Kort stukje maar ik vind het weer erg mooi. Het cleane gitaartje trekt op een positieve manier de aandacht. En de solo is erg lekker! Bij elk nummer dat ik van jou beluister bekruipt me het gevoel dat als je in een goede band zou zitten dit echt wel geweldig zou kunnen uitdraaien. Dankjewel Rafke Pafke! Wat betreft een band geloof ik dat ook wel. Het mag alleen nog niet zo zijn, dus tot die tijd gaat deze alleenstaande muzikant rustig verder met eigen muziek maken ;-) Onlangs nog wel gesproken met een toetsenist in de kroeg om een concept album te maken, maar of dat ook tot uitvoering gaat komen...(?)...