PDA

View Full Version : Wat eerst: gitaar of 19" spul



Maiden Michiel
23 juli 2003, 11:06
Ik twijfel.
Ik wil tegen het eind van het jaar of een nieuwe gitaar of een nieuwe 19" preamp, eindtrap en effectencombinatie kopen.
Wat doe ik nu eerst?
Ik wil een Jackson SL2H, en ik schat dat de kosten van de 2 keuzes ongeveer gelijk zullen zijn.
Ik heb nog een Marshall JTM 60, is het misschien verstandig om eerst een nieuwe ax te kopen met een effectenbak?

Ic3gl0vE
23 juli 2003, 11:17
Je wilde toch voor een custom shop gitaar gaan?

Maiden Michiel
23 juli 2003, 11:29
Daar ga ik niet uitkomen

Maiden Michiel
24 juli 2003, 10:45
Aaargh come on!

StoneCourt
24 juli 2003, 14:31
Waarom wil je van je huidige amp naar een 19" setup? Niet tevreden met je geluid?

Baker
24 juli 2003, 15:41
Toen ik voor de keuze "eerst een dure gitaar of een eerst een dure amp" stond heb ik toch eerst een gitaar gekocht. Ik heb daar nooit spijt van gehad. Je gitaar is toch het instrument zelf vind ik. Je amp is alleen maar een middel om je klank te versterken, bla bla,
Ik kan het niet omschrijven. Doe wat je gevoel je ingeeft. (zweef zweef)

Anders Destium
24 juli 2003, 17:49
Koop de SL2H !

Ik neem niet aan dat je elke dag optreedt, maar je speelt wél elke dag op je gitaar...

Maiden Michiel
24 juli 2003, 21:53
Waarom wil je van je huidige amp naar een 19" setup? Niet tevreden met je geluid?

Ik vind die Marshall zonder effecten niet mooi klinken. En de enige effecten die ik nu heb zitten in mijn Zoom 505, en die is ook niet echt uitgebreid ofzo.
Ik heb het gevoel dat mijn mogelijkheden wat groter worden met 19".

Antal
24 juli 2003, 22:06
Ik vind die Marshall zonder effecten niet mooi klinken. En de enige effecten die ik nu heb zitten in mijn Zoom 505, en die is ook niet echt uitgebreid ofzo.
Ik heb het gevoel dat mijn mogelijkheden wat groter worden met 19".

Ik zou eerst een goede gitaar kopen. Dan een goede amp. En dan pas effecten.

Je gitaar en je amp is je basisgeluid. Dit moet goed zijn. Met effecten kun je wel je geluid kleuren, maar niet verbeteren.

Anders Destium
25 juli 2003, 00:04
>MM

Een POD schijnt ook zeker de moeite waard te zijn, bijv een pro oid. Ikzelf moet na een stuk of wat gitaren weer een nieuwe amp voor thuis (wordt een Koch Twintone), maar een POD lijkt me ook niet mis (voor bij mijn ouders :) ).

Ik heb momenteel aan modelling een Zoom 4040, en dat is een wereld van verschil tov een 505. Ik heb momenteel een distortion waarbij ik thuis een uitstekend geluid heb, is wel prettig als je de buren niet elke dag op de stoep wilt :wink:

sash
25 juli 2003, 00:30
Waarom wil je van je huidige amp naar een 19" setup? Niet tevreden met je geluid?

Ik vind die Marshall zonder effecten niet mooi klinken. En de enige effecten die ik nu heb zitten in mijn Zoom 505, en die is ook niet echt uitgebreid ofzo.
Ik heb het gevoel dat mijn mogelijkheden wat groter worden met 19".

Dit zegt al genoeg: eerst gitaar!

Je hebt het gevoel dat je mogelijkheden wat groter worden. Ik zeg eerst zeker weten. :)

StoneCourt
25 juli 2003, 10:32
Dit model van Marshall ken ik niet. Zit er geen effects loop op?

Misschien is het een idee om eerst eens andere gitaren met deze amp te proberen. Gewoon meenemen naar je gitaarboer en kijken of een nieuwe gitaar met je eigen amp beter klinkt. Zo niet, je eigen gitaar met een andere amp en effecten proberen.

Maiden Michiel
25 juli 2003, 16:40
Die JTM 60 is een buizencombo, een behoorlijk oud model. Nieuw gekocht geloof ik een vand e laatste uit die serie.

Ik heb ook een 4x12 cabinet van Kitty Hawk, ik gebruik voor de band altijd een JCM 800 100W top van onze andere gitarist, die er 2 heeft.

@AD: POD? Wasdat?

Maiden Michiel
25 juli 2003, 16:43
Zie hier:

http://www.hendrixguitars.com/Images/Am947.jpg

Maiden Michiel
25 juli 2003, 16:45
Trouwens, een custom Jackson laten fixen, kan dat niet?

niels_r
25 juli 2003, 17:04
POD? Wasdat?

http://www.line6.com/products.asp?catID=3

Maiden Michiel
25 juli 2003, 19:08
Dit model van Marshall ken ik niet. Zit er geen effects loop op?

Misschien is het een idee om eerst eens andere gitaren met deze amp te proberen. Gewoon meenemen naar je gitaarboer en kijken of een nieuwe gitaar met je eigen amp beter klinkt. Zo niet, je eigen gitaar met een andere amp en effecten proberen.

Zoals je ziet zit er een FX loop op, wat kan ik daarmee?

Maiden Michiel
26 juli 2003, 09:35
OK, dat is dus voor het aansluiten van een effectprocessor.

Wat is dan precies het verschil tussen parallel loop en series loop?

Maiden Michiel
27 juli 2003, 21:13
Aaargh! Het manual word ik ook weinig wijzer van?!?!

StoneCourt
28 juli 2003, 10:13
Hier kan je wat nadere info vinden over effecten loops.

Je schreef dat je Marshall een combo is. Ik zou hem lekker meenemen naar je gitaarbooer, zoals ik al zei. Daar gewoon vragen of je er een paar effetcen units in mag hangen om uit te proberen. Kijken hoe je geluid je dan bevalt. Misschien kunnen ze je daar ook nog iets meer uitelggen over het gebruik van je effecten loop.

Maiden Michiel
28 juli 2003, 10:48
Hmmm, dat is misschien nog wel een idee ja!

StoneCourt
28 juli 2003, 16:56
Vergeet ik de link nog te mailen :D

http://www.guitarsite.com/guitar_FAQ.htm#LOOP

Ic3gl0vE
28 juli 2003, 19:23
Trouwens, een custom Jackson laten fixen, kan dat niet?

zie jacksonguitars.com. daar kun je een custom quote krijgen. Gaat wel erg veel kosten, en je moet lang wachten. Misschien kun je beter daar kijken wat je wilt, en het dan in nederland laten bouwen. Zeer grote kans dat je dan goedkoper uit bent

Maiden Michiel
28 juli 2003, 19:48
Goden, een neckthru alleen al $3420?????

Ic3gl0vE
28 juli 2003, 19:55
Erg hè... Ik vraag me ook af of 'ie dan uit de jackson custom shop komt of dat je eigenlijk gewoon een fender krijgt.

Anders Destium
28 juli 2003, 20:47
Ik had er 1 "laten bouwen", en die was $4700 of zoiets :o Hij week niet eens écht veel af van een SL -2H...