PDA

View Full Version : Boss tera echo



Brad
20 februari 2016, 11:07
Dag mensen ,

Is hier iemand die ervaring heeft met de Boss tera echo ? Dat wil zeggen dat je er opnames mee hebt gemaakt

Toen ik hem uitprobeerde vond ik hem wat te kunstmatig en digitaal klinken . Toch blijf ik twijfelen want het is toch een apart effect

Ik vraag me dan ook af hoe dat effect in de mix klinkt

Dirk_Hendrik
20 februari 2016, 15:26
expliciet NIET vanuit de hoedanigheid als moderator;

Is het misschien een idee om je doorgaande subjective gekerm over "digitaal klinken" tot één thread te beperken?


http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?170598-Is-de-Boss-PH-3-phase-shifter-digitaal

HaroldA
20 februari 2016, 15:40
Wat een leuk onderwerp, vertel eens wat meer over analoog en digitaal!

dml
20 februari 2016, 15:44
OMG, de Tera Echo IS digitaal. Het hele effect is bedacht o.b.v. digitale technieken, niet te vergelijken met welke analoge delay dan ook.
Dus ja, hij klinkt "digitaal", wat dat dan ook in jouw beleving moge zijn. Bevalt hij? Kopen. Bevalt hij niet? Niet kopen.

Brad
21 februari 2016, 00:16
Beste dml ,

Het punt is dat hij mij kaal niet zo bevalt . Toch kunnen effecten die kaal niet zo best klinken in het totaalgeluid binnen een nummer wel goed klinken

Het vervelende is dat je daar pas achter komt wanneer je hem al hebt gekocht . Je hebt bij veel zaken wel de niet goed geld terug garantie maar dat is toch weer een heel gedoe

Het kan dus altijd helpen wanneer iemand zo een ding al een tijd heeft en bereid is zijn bevindingen met je te delen

Ik wil overigens verzoeken om wat meer verdraagzaamheid ten aanzien van bepaalde termen die forumleden wensen te gebruiken . Je kunt het niet eens zijn met de omschrijving digitaal of analoog maar laat iemand die woorden gebruiken als diegene die woorden wel treffend vind

Het zijn tenslotte geen scheldwoorden of schuttingwoorden

The Lo Lands
21 februari 2016, 11:47
Ik wil overigens verzoeken om wat meer verdraagzaamheid ten aanzien van bepaalde termen die forumleden wensen te gebruiken . Je kunt het niet eens zijn met de omschrijving digitaal of analoog maar laat iemand die woorden gebruiken als diegene die woorden wel treffend vind

Het zijn tenslotte geen scheldwoorden of schuttingwoorden

Mee eens! Hoewel digitaal vaak wordt geassocieerd met 'koud' en analoog met 'warm'. Beiden associaties zijn subjectief :-) Ik vind het niet erg als iemand een product als digitaal of analoog betiteld of daarmee iets over de sound van het effect wil duidelijk maken. Alleen mag je er soms vanuit gaan dat een digitaal of analoog product deze kenmerken met zich mee draagt :-)

Een analoge groet, Lo

Pepe
21 februari 2016, 11:55
In dit kader mag ik graag een quote van Brian Eno aanhalen

“Whatever you now find weird, ugly, uncomfortable and nasty about a new medium will surely become its signature. CD distortion, the jitteriness of digital video, the crap sound of 8-bit - all of these will be cherished and emulated as soon as they can be avoided.

dml
21 februari 2016, 12:43
Beste dml ,

Het punt is dat hij mij kaal niet zo bevalt . Toch kunnen effecten die kaal niet zo best klinken in het totaalgeluid binnen een nummer wel goed klinken

Het vervelende is dat je daar pas achter komt wanneer je hem al hebt gekocht . Je hebt bij veel zaken wel de niet goed geld terug garantie maar dat is toch weer een heel gedoe

Het kan dus altijd helpen wanneer iemand zo een ding al een tijd heeft en bereid is zijn bevindingen met je te delen


Hoezo heel gedoe? Bestel 'm bij Thomann of Bax, neem de tijd om 'm in jouw situatie goed te testen. Bevalt hij niet, even een mailtje sturen en nagenoeg het hele retourproces wordt voor je geregeld.

the sure thing
21 februari 2016, 12:48
(...)

Een analoge groet, Lo

Dat kan niet! Je zit op een digitaal forum!!!




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Luke-wannabe
21 februari 2016, 12:51
Totaal offtopic, maar ik vind ook dat menig persoon hier op het forum zo ongelooflijk bot uit de hoek kan komen. Ga dan toch ergens anders heen als je het niet zint, of maak op vriendelijke wijze duidelijk dat een bepaalde term niet helemaal kloppend is.
Het zijn ook vaak de zelfde valt mij op.

The Lo Lands
21 februari 2016, 12:54
Dat kan niet! Je zit op een digitaal forum!!!

Ik citeer uit Brads werk: Je kunt het niet eens zijn met de omschrijving digitaal of analoog maar laat iemand die woorden gebruiken als diegene die woorden wel treffend vind :seriousf: