PDA

View Full Version : Waan



Cageman
19 februari 2016, 18:00
Hello :)

Weer eens een nieuwe track van mij. Met zang, maar dat is meer een tapijtje en niet per se for the sake of verstaanbaarheid. Ik had wat moeite met de timing, maar ben al met al tevreden.

Bovendien is dit m'n eerste nummer nu ik op mezelf (samen)woon, waardoor ik meer gebruik heb gemaakt van m'n Zoom H1 en klein Park versterkertje om op te nemen i.p.v. wat grotere apparatuur.

https://soundcloud.com/cageman-2/waan

Meningen!

The Lo Lands
19 februari 2016, 18:47
Bijzonder nummer, sfeer en instrumentatie alleen... veel te kort Cage! De afronding na het eerste lange stuk (woep 'sweep' geluid) en het laatste stuk vind ik raar, te digitaal of zoiets? De zang maakt het iets dromerig, zwoel. Het nummer nu 3 keer beluisterd en het is steeds te snel afgelopen waardoor ik niet het gevoel heb naar een nummer geluisterd te hebben :-) Verder klinkt de productie rijk en open (ruimtelijk), mooi!

Harald
19 februari 2016, 20:09
Beetje Belew vibe. Leuk.

Duhsjaak
20 februari 2016, 09:43
WAANzinnig.
Kort Kut Stukkie (ook wel KKS genoemd). Maar wel een heel erg lekker KKSie. Dat dan ook weer wel.

What kept you so long? De verhuizing?
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
20 februari 2016, 11:25
Hij's fijn.
Mooie zang ook, doet mij aan iemand denken.... maar ja.... wie ook weer.

De geluiden-knutsel-kist niet of nauwelijkd open gehad voor dit lied.
Mooi zo, dus voor mij dan ook goed te 'volgen'. Zit dus meer een melodie in, bedoel ik daarmee.

Einde is helemaal in orde. Geeft een tikkie Cageman aan het geheel.
(is nl een geheel ander nummer dan wat wij van jou gewend zijn)

Erik de Perik
20 februari 2016, 12:34
Hij's fijn.
Mooie zang ook, doet mij aan iemand denken.... maar ja.... wie ook weer.

Spinvis........?

Cageman
20 februari 2016, 14:59
Bedankt allemaal :).


Bijzonder nummer, sfeer en instrumentatie alleen... veel te kort Cage! De afronding na het eerste lange stuk (woep 'sweep' geluid) en het laatste stuk vind ik raar, te digitaal of zoiets? De zang maakt het iets dromerig, zwoel. Het nummer nu 3 keer beluisterd en het is steeds te snel afgelopen waardoor ik niet het gevoel heb naar een nummer geluisterd te hebben :-) Verder klinkt de productie rijk en open (ruimtelijk), mooi!

Waar heb je dan naar geluisterd? xD. Dat einde is zeker digitaal, haha. Twee keer de baspartij, één keer 24 tonen omhoog getransponeerd en één keer 12 omlaag. Een beetje in de sferen van een polyfoon kotsende monotone whammy, dacht ik.


Beetje Belew vibe. Leuk.

Alles is terug te werken naar King Crimson/Zappa/Belew natuurlijk xD. Tnx!


WAANzinnig.
Kort Kut Stukkie (ook wel KKS genoemd). Maar wel een heel erg lekker KKSie. Dat dan ook weer wel.

What kept you so long? De verhuizing?
Vriendelijke groet, Gus


Hij's fijn.
Mooie zang ook, doet mij aan iemand denken.... maar ja.... wie ook weer.

De geluiden-knutsel-kist niet of nauwelijkd open gehad voor dit lied.
Mooi zo, dus voor mij dan ook goed te 'volgen'. Zit dus meer een melodie in, bedoel ik daarmee.

Einde is helemaal in orde. Geeft een tikkie Cageman aan het geheel.
(is nl een geheel ander nummer dan wat wij van jou gewend zijn)


Spinvis........?

Minder geluidendoos? Dat valt nog mee hoor. Door het hele nummer zit sowieso een schuddende kast met wijnglazen. Verder is de manier van opnemen van de bas ook apart. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Dat hangt samen met inderdaad m'n verhuizing, waardoor ik meer tijd heb om gitaar te spelen en gewoon lekker te pingelen, maar minder om op te nemen. Daardoor heb ik meer aandacht besteed aan melodie. Ik wist verder niet dat Spinvis uit Spijkenisse komt, waar ik dus net (na 23 jaar) vandaan verhuisd ben. Nu ineens extra leuk daarmee vergeleken te worden (iets met accent en identiteit, Erik :D). Cool. Verder is een reden dat het allemaal wat langer duurt nu ook m'n werk aan m'n scriptie, nog meer dan de verhuizing eigenlijk.


gewoon goed

maar weer ff mieren wippen
imo te veel fx gebruikt
door het "droger" te maken/houden gaat het nog meer groeffen

MIJN MENING ! :)
Eens. Het is ook meer groevend begonnen. Ik zal eens een minder druipende versie maken (meeste FX komen uit Ableton). Als dat mij bevalt, laat ik die ook wel horen.

Ernest01
20 februari 2016, 15:17
"Minder geluidendoos? Dat valt nog mee hoor. Door het hele nummer zit sowieso een schuddende kast met wijnglazen."


Wow, ja, dat is geen geluiden-knutsel-kist meer zeg. Wel de deuren dicht gehouden, hoop ik ?

Spinvis kende ik niet. Maar daar lijkt jouw stem wel op.
Kan nog steeds niet bedenken aan wie jouw stem mij doet denken. Klinkt in ieder geval goed, dat zeker.

The Lo Lands
20 februari 2016, 17:41
Bedankt allemaal :).
Waar heb je dan naar geluisterd? xD. Dat einde is zeker digitaal, haha. Twee keer de baspartij, één keer 24 tonen omhoog getransponeerd en één keer 12 omlaag. Een beetje in de sferen van een polyfoon kotsende monotone whammy, dacht ik.

Ik dacht dat het jouw nummer was? Je knutselt en vern••kt graag geluiden begrijp ik :-) Het is je stijl maar in dit nummer had ik het toch iets organischer willen horen, minder digitale effecten inderdaad :-) Misschien wel wat DMWTXYZ zegt. Maar verder mooi hoor!

Harald
20 februari 2016, 18:41
Specifiek het solo werk van Belew, de begeleiding die bijna mallet-achtig is, en de in out of tune van een aantal gitaardingetjes. Klinkt als opzettelijk gezwabber met de vibrator, maar net wat extremer als het mooie beheerste vibrato van de Shadows. Ook het geklooi met alledaagse geluiden die uit context gerukt worden past in het plaatje wat dat betreft.

Erik de Perik
20 februari 2016, 20:14
Bedankt allemaal :).
Daardoor heb ik meer aandacht besteed aan melodie. Ik wist verder niet dat Spinvis uit Spijkenisse komt, waar ik dus net (na 23 jaar) vandaan verhuisd ben. Nu ineens extra leuk daarmee vergeleken te worden (iets met accent en identiteit, Erik :D). Cool. Verder is een reden dat het allemaal wat langer duurt nu ook m'n werk aan m'n scriptie, nog meer dan de verhuizing eigenlijk.

Je zou verbaasd staan over mijn accent. Geboren in de binnenstad van Den Haag en het accent nooit verloren ;)

Fusion
20 februari 2016, 20:51
Wauw, en wederom gewoon even tussen neus en lippen door zo'n beetje t beste dat hier ooit gepost is plaatsen... wauw. Maarehhh... veel te kort. Ik weet het, ik weet het, jij bent de baas, jouw stukkie, maar wat jammer, had meer gewild.. Heerlijk, een soort Crimson meets Sting meets Primus of whatever. Mooi!!

Cageman
20 februari 2016, 23:23
Ik dacht dat het jouw nummer was? Je knutselt en vern••kt graag geluiden begrijp ik :-) Het is je stijl maar in dit nummer had ik het toch iets organischer willen horen, minder digitale effecten inderdaad :-) Misschien wel wat DMWTXYZ zegt. Maar verder mooi hoor!
Sorry, was flauw. Je zei niet het gevoel te hebben gehad naar een nummer te hebben geluisterd xD. Als ik een cleanere versie heb, zal ik 'm plaatsen. Al moet ik wel zeggen dat de effecten ook wat timing issues verkappen :hide:.


Specifiek het solo werk van Belew, de begeleiding die bijna mallet-achtig is, en de in out of tune van een aantal gitaardingetjes. Klinkt als opzettelijk gezwabber met de vibrator, maar net wat extremer als het mooie beheerste vibrato van de Shadows. Ook het geklooi met alledaagse geluiden die uit context gerukt worden past in het plaatje wat dat betreft.
Ik ga eens into Belew dan. Het outro was inderdaad ook qua noten een experiment, precies alle 5 noten die buiten de E-mineurladder vallen, heb ik daar gebruikt. Nogmaals bedankt; leuk en ook handig om met dingen vergeleken te worden.


Je zou verbaasd staan over mijn accent. Geboren in de binnenstad van Den Haag en het accent nooit verloren ;)

Ik zal het Sounds-forum goed in de gaten houden :D.


Wauw, en wederom gewoon even tussen neus en lippen door zo'n beetje t beste dat hier ooit gepost is plaatsen... wauw. Maarehhh... veel te kort. Ik weet het, ik weet het, jij bent de baas, jouw stukkie, maar wat jammer, had meer gewild.. Heerlijk, een soort Crimson meets Sting meets Primus of whatever. Mooi!!

Tnx! Ik vind het vooral leuk dat (nog steeds en ook weer meer de laatste tijd) iedereen in dit topic zo lekker zijn eigen stijl heeft.
Ik ga weer proberen voor volgend nummer de 4-minutengrens over te gaan. En dan zonder een paar keer drastisch van thema te veranderen :) :) :). Hahaha. Je bent de eerste die de Primusstijl baspartij opvalt.

Heffie
21 februari 2016, 14:31
Fijn gedaan weer Cageman. En met anderhalve minuut kan je ook stellen dat het lekker to-the-point is:)
Ik denk ook dat de zang beter tot zijn recht zal komen met minder galm. Het zelfde voor de gitaar(ik denk tenminste dat het een gitaar is ;)) op het eind. Ik heb het idee dat de percussie dan ook meer tot zijn recht zal komen.

:ok:

Erik de Perik
21 februari 2016, 14:49
Ik zal het Sounds-forum goed in de gaten houden :D.

Hoebedoelie....? Komen daar accenten dan?

Cageman
21 februari 2016, 15:53
Fijn gedaan weer Cageman. En met anderhalve minuut kan je ook stellen dat het lekker to-the-point is:)
Ik denk ook dat de zang beter tot zijn recht zal komen met minder galm. Het zelfde voor de gitaar(ik denk tenminste dat het een gitaar is ;)) op het eind. Ik heb het idee dat de percussie dan ook meer tot zijn recht zal komen.

:ok:

Bedankt! To the point it is, haha.

Voor iedereen die erin geïnteresseerd is: hier (https://www.wetransfer.com/downloads/71a98dc2ef11c69d686d3e39723e5c4b20160221143906/47a1d29acabcacd9b5e13619f226830f20160221143906/6621cc) is een versie met minder galm en effecten overall. Ik vind het origineel beter; wat intenser, en de timing-issues zijn minder duidelijk. Houd ook rekening met het feit dat de percussie een udu is, die an sich al redelijk waterig klinkt. De gitaar op het einde zijn drie verschillende partijen zonder galm. Daar kan ik verder weinig (meer) aan veranderen.


Hoebedoelie....? Komen daar accenten dan?

Nee, ik dacht, als ik verbaasd zou zijn van jouw accent, dan ben ik er wel benieuwd naar en zal ik Sounds in de gaten houden voor een lied dat door jou gezongen is :).

Erik de Perik
21 februari 2016, 15:59
Nee, ik dacht, als ik verbaasd zou zijn van jouw accent, dan ben ik er wel benieuwd naar en zal ik Sounds in de gaten houden voor een lied dat door jou gezongen is :).

Het enige wat ik ooit lead heb gezongen was "Oh,oh, Den Haag" ;)

Duhsjaak
26 februari 2016, 22:04
Je zou verbaasd staan over mijn accent. Geboren in de binnenstad van Den Haag en het accent nooit verloren ;)

Vanaf vrijwel letterlijk de eerste dagen van het internet bestaat er zoiets als Het Kiebogd, en dan kan ik alleen maar hopen dat ik het goed heb geschreven.

Met natuurlijk de letter Q als Q65. En terecht. Helden waren het.

Als je dat kent, soit. Zo niet, laat mij dat dan even weten, PMmetje?
Met email adres, anders moet ik het hosten, da's op dit moment even wat lastig.

Vriendelijke groet, Gus

Heffie
27 februari 2016, 10:39
Ik vind de timing issues schijnbaar wat minder erg(of mijn gevoel voor timing zuigt, dat kan ook) want ik ga toch voor de droge versie:cheerup:
Grappig dat ik de Spinvis vergelijking eerst niet hoorde en dat ik er nu niet meer omheen kan. Wat ik niet erg vindt, overigens.

maxdb
27 februari 2016, 16:52
Heel bijzonder dit!
Zanglijntje bleef al 2 dagen in mijn hoofd hangen! Vette productie ook man!
Keep m coming!

Cageman
3 maart 2016, 15:55
Ik vind de timing issues schijnbaar wat minder erg(of mijn gevoel voor timing zuigt, dat kan ook) want ik ga toch voor de droge versie:cheerup:
Grappig dat ik de Spinvis vergelijking eerst niet hoorde en dat ik er nu niet meer omheen kan. Wat ik niet erg vindt, overigens.


Heel bijzonder dit!
Zanglijntje bleef al 2 dagen in mijn hoofd hangen! Vette productie ook man!
Keep m coming!

Beter laat dan nooit, bedankt nog allebei! Als ik straks doorgebroken ben, heeft Heffie de ultra-rare limited dry edition van Waan :D.

Heffie
14 maart 2016, 10:03
:D :D :D Die ik dan voor schandalige bedragen op ebay ga aanbieden en verkopen!

Als Cageman is doorgebroken.

Duhsjaak
15 maart 2016, 10:44
:D :D :D Die ik dan voor schandalige bedragen op ebay ga aanbieden en verkopen!

Als Cageman is doorgebroken.

Is geen als.......
Is wanneer.
Cagie roels!
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
15 maart 2016, 12:31
Net voor een 2e keer geluisterd (dat gebeurt eerlijk gezegd zo goed als nooit met GN brouwsels), ik vind t zo goed dat ik m nu gewoon voor de 3e keer draai op mijn goede hoofdtelefoon.

Dit is echt erg goed Kooi, wat een sfeer, wat een opbouw, wat een sounds!! Ook een van je betere werken. Als ik ooit weer tijd heb (haha, as if) moetne we zeker weer een collab gaan opzetten!

Heffie
15 maart 2016, 19:20
Is geen als.......
Is wanneer.
Cagie roels!
Vriendelijke groet, Gus

Hier heb je natuurlijk gelijk in...:hippie:

Cageman
17 maart 2016, 11:31
Als ik ooit weer tijd heb (haha, as if) moetne we zeker weer een collab gaan opzetten!
Ja is goed. Voor mij wordt dat ook pas half juli waarschijnlijk. Scriptie. Alhoewel, scriptiewerk uitstellen gaat me meestal makkelijk af xD. Lijkt me iig weer leuk.

Fusion
17 maart 2016, 13:34
Scriptie ain't got shit on baby, qua tijdsdruk dan haha ;) Nee maar de serieus, wat in t vast zit... Heb er zin in. En je mag dan zeker weer zingen, klinkt geweldig!

Fusion
5 maart 2021, 09:47
Hello :)

Weer eens een nieuwe track van mij. Met zang, maar dat is meer een tapijtje en niet per se for the sake of verstaanbaarheid. Ik had wat moeite met de timing, maar ben al met al tevreden.

Bovendien is dit m'n eerste nummer nu ik op mezelf (samen)woon, waardoor ik meer gebruik heb gemaakt van m'n Zoom H1 en klein Park versterkertje om op te nemen i.p.v. wat grotere apparatuur.

https://soundcloud.com/cageman-2/waan

Meningen!
Deze kwam ik tegen op Soundcloud, geniaal nummer toch man. Jammer dat je schijnbaar niets meer doet, althans niet hier noch op Soundcloud. Een keertje weer eens een samenwerking opzetten? Roep maar

Duhsjaak
7 april 2021, 07:23
Leuk, Fu, dat je m hebt opgedoken.
Ik vond het een heel prettig stuk muziek.
Misschien dat een PM je kan helpen?
Vriendelijke groet, Gus

Fobo
7 april 2021, 10:19
Deze kwam ik tegen op Soundcloud, geniaal nummer toch man. Jammer dat je schijnbaar niets meer doet, althans niet hier noch op Soundcloud. Een keertje weer eens een samenwerking opzetten? Roep maar

Moest onwillekeurig aan Syd Barret denken......waanzinnig goed, dit!

Fusion
7 april 2021, 11:36
Super he? Echt enorm goed. Tsjek de collab die we samen hebben gedaan:

https://soundcloud.com/carrousel-de-vie/choices

Fobo
7 april 2021, 15:21
Super he? Echt enorm goed. Tsjek de collab die we samen hebben gedaan:

https://soundcloud.com/carrousel-de-vie/choices
Briljant Fu, briljant! More, more....

Cageman
8 april 2021, 18:29
Grappig dat ik toevallig net nu voor iets heel anders GN weer eens bezoek. Tnx Fobo! Ik heb al hele tijd niet meer zoiets gedaan. Alleen veel bezig met m'n band. Zou wel weer eens iets dergelijks willen maken, maar dan moet ik eerst m'n opname spullen fixen. Laptop is al lang geleden gestorven, volgens mij in de belofte een remix van het orkaan nummer van Gus te maken.

Fobo
8 april 2021, 20:39
Times is on your side Cagemen; nooit te laat om dingen weer - vroeger of later - op te pakken.
Enne...toeval bestaat niet.
Hoop gauw meer dingen van je te horen, al dan niet met Fu....:ok:

Fusion
9 april 2021, 08:34
He heb je t over hem is ie daar opeens haha. Alles goed man? Ben benieuwd naar je band, dont be a stranger, mp3 or it didnt happen etc

Cageman
9 april 2021, 14:04
He heb je t over hem is ie daar opeens haha. Alles goed man? Ben benieuwd naar je band, dont be a stranger, mp3 or it didnt happen etc
Ja, alles is goed. Er is een hoop veranderd sinds ik dit draadje heb geopend, gheghe. Ik woon inmiddels weer in Spijkenisse.

Wat live-videos geven het beste beeld, denk ik. Ergens in de hopelijk niet meer al te verre toekomst duiken we de studio in. Dat is nu steeds uitgesteld, wat "achteraf" best zinnig lijkt; hoop bijgeknipt en gesleuteld.
https://www.youtube.com/watch?v=EXbS6EuT_wA
https://www.youtube.com/watch?v=7F_blk_fdiE


Times is on your side Cagemen; nooit te laat om dingen weer - vroeger of later - op te pakken.
Enne...toeval bestaat niet.
Hoop gauw meer dingen van je te horen, al dan niet met Fu....:ok:
Ik acht de kans reeel dat ik weer eens iets ga knutselen. Wel aardig anders dan dit, kan ik nu al zeggen. Ik ben volwassen geworden, muhahaha.

Ernest01
10 april 2021, 12:25
Ik acht de kans reeel dat ik weer eens iets ga knutselen. Wel aardig anders dan dit, kan ik nu al zeggen. Ik ben volwassen geworden, muhahaha.


Dat zou heel fijn zijn. De creativiteit van het 'verzamelde werken projekt' heb ik altijd erg goed gevonden.
In tegenstelling tot de numers die je nu 'presenteert', maar dat heeft alles met smaak en leeftijd (?) te maken.
Hoop je spoedig weer terug te zien/horen !

Cageman
12 april 2021, 17:07
Dat zou heel fijn zijn. De creativiteit van het 'verzamelde werken projekt' heb ik altijd erg goed gevonden.
In tegenstelling tot de numers die je nu 'presenteert', maar dat heeft alles met smaak en leeftijd (?) te maken.
Hoop je spoedig weer terug te zien/horen !

Met "anders" doelde ik met name op anders dan het lied dat dit draadje opent. Zal ook niet op Vermin lijken. Beide zaken voldoen in net andere behoeftes.