PDA

View Full Version : Verkiezingen verkiezingen verkiezingen! Stemmen!



Harald
18 februari 2016, 13:20
You never know, misschien leer ik weer eens wat nieuws, dacht ik toen ik deze clip aan zette. Nu weet ik dat je in principe voor sommige toonsoorten de B snaar eigenlijk beter iets kunt aanpassen, maar dit lijkt wel heel ver te gaan... aan de andere kant, James Taylor is niet de minste.


https://www.youtube.com/watch?v=V2xnXArjPts

Thoughts?

duckman
18 februari 2016, 14:15
interessant, vooral voor capo dus. Ga ik eens mee werken...

Joost de Ruig
18 februari 2016, 19:43
Hoewel hij inderdaad zuiver klinkt (en ik Taylor, ik mag trouwens James zeggen, hoog heb zitten) heb ik a. geen tuner met deze indicatie en maakt het b. het tunen ff snel tussendoor niet makkelijker op. Wel ervaar ik zelf ook wel eens, met name bij de lage E, dat ik af wil wijken van mijn tuner en op gehoor iets bijstem.

Aan de andere kant, zoals Niels Lofgren altijd zegt: close enough for rock&roll :)

Dutch66
19 februari 2016, 11:52
pisnieuwsgierig, alleen heb ik ook ff geen tuner waarmee dat gaat lukken...

Harald
19 februari 2016, 12:39
Moet mijn tuners ook nog even bekijken, zou met de Korg wel eens kunnen lukken. Met de racktuner dan weer niet. Bovendien is mijn ervaring dat de wijzertjes/ledjes vaak toch best wat zwabberen. Of je hebt een tuner die juist helemaal niet zo snel reageert. Ingebouwde tuner in mijn Fishman pickup is hopeloos wat dat betreft.

Harald
19 februari 2016, 12:46
Geen van mijn echte tuners kan het... maar niet getreurd.

De app Datuner lite, op mijn telefoon, en gratis, doet het wel.

En zodat je niet het hele filmpje opnieuw hoeft te bekijken,

Les point du jury James Taylor: (in cents)

E -3
B -6
G -4
D -8
A -10
E -12

Joost de Ruig
19 februari 2016, 12:54
Geen van mijn echte tuners kan het... maar niet getreurd. De app Datuner lite, op mijn telefoon, en gratis, doet het wel.

Mijn iPhone kan die niet vinden. Geen IOS-app?

Harald
19 februari 2016, 13:05
Ik ben net niet heel erg anti-Apple. Ze willen nu zelfs hoofdtelefoons met een zelfverzonnen stekkertje! Ik heb gewoon een oud android toestel. Geen idee, maar neem aan dat er voor iPhone ook wel tuners te vinden zijn.