PDA

View Full Version : Andere speakers.



Hendriks
16 februari 2016, 09:23
Ik heb nu een cabinet met 2 Greenbacks en dat is geen groot succes met mijn Bandmaster , te schel en dozig , echter ik ben nu ook een Plexy achtige aan het bouwen , die het waarschijnlijk met de Greenbacks Wel goed zou doen. Ik zoek nu een betaalbaar allround alternatief die het met beide versterkers wel goed doen. Ik weet het , ideaal zal het nooit worden en 2 verschillende cabinetten zit er ook niet in.
Wie weet iets?

ellisvertellis
16 februari 2016, 10:00
Ik heb een Bassman en een Vox en beide doen het goed op een WGS ET90, de 100 Watt versie van de populaire ET65. Een mooie open en gebalanceerde speaker die veel stijlen aankan, vind ik.
Deze WGS speakers zijn relatief goedkoop en de moeite waard!


https://www.youtube.com/watch?v=IS-slR3FsPI

... en een vergelijking tssn de ET65 en ET90:


https://www.youtube.com/watch?v=AwwgQw_qXEM

the sure thing
16 februari 2016, 10:55
Wat voor Gleenbacks heb je? De G12H of de G12M ?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Hendriks
16 februari 2016, 10:59
De WGS had ik al op een shortlist , ook de G12 c/s.
Ik heb nu de G12M's , een greenback en een blackback.

Nellyrocks
16 februari 2016, 11:32
De WGS had ik al op een shortlist , ook de G12 c/s.
Ik heb nu de G12M's , een greenback en een blackback.

Deze?
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1014786321-tad-2x12-gitaar-cabinet.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Hendriks
16 februari 2016, 11:52
Deze?
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1014786321-tad-2x12-gitaar-cabinet.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Dat is hem , waarschijnlijk heb ik de spekers verkocht.

the sure thing
16 februari 2016, 12:21
De ET65 is een aftreksel van de G12-65 van Celestion. Ik vond ze goed klinken. Meer hoog dan de G12-65, maar nog steeds een lekker diep genoeg warm midden.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

big dooley
16 februari 2016, 15:45
G12H30 proberen??

Hendriks
16 februari 2016, 19:02
Na veel luisteren de wgs TE65 gekocht , ben benieuwd.
Bedankt voor de tips.

the sure thing
16 februari 2016, 20:25
G12H30 proberen??

... Hij vindt de G12M teveel hoog hebben. Dan ga jij een G12H adviseren? Dude lees dit topic eerst....






Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

big dooley
16 februari 2016, 22:19
hij vind hem te schel en dozig... lees zelf eerst es even...

Joost de Ruig
16 februari 2016, 22:43
Kan de bier en chips al klaar worden gezet? :)

big dooley
16 februari 2016, 23:30
nee hoor, ik ben er gelijk klaar mee.
nog 1 dingetje voor de OP, wellicht dat een mix van speakers uitkomst gaat bieden.
welke precies laat ik in het midden, want praten over geluid is hetzelfde als dansen over beeldhouwkunst, zoals zappa wel eens zo mooi omschreef

Erik de Perik
16 februari 2016, 23:44
Ik moet ze eerst openschroeven voordat ik weer weet wat voor speakers ik in m'n boxen heb zitten....... Nahja Celestion in de ene en Beyma in de andere. Ben niet helemaal van de straat :D

the sure thing
17 februari 2016, 09:11
(...) want praten over geluid is hetzelfde als dansen over beeldhouwkunst, zoals zappa wel eens zo mooi omschreef

Een lekkere dooddoener. Praten over geluid heeft wel degelijk zin: menigeen (en ook ik) zijn op dit forum hier zeer wel bij gebaat. Met dien verstande dat meningen kunnen blijven verschillen.



Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

johanb
17 februari 2016, 19:25
Mijn bandmaster raakt zn geluid kwijt door twee 16 ohm Jensen alnico P12 R speakers.Klinkt echt goed.En ook super licht in't gewicht.

johanb
17 februari 2016, 19:27
Ik heb ze ook geluisterd door 2 x celestin v30 10" maar dat klinkt heel anders niet echt verkeerd maar naast de Jensens een stuk minder

Hendriks
17 februari 2016, 21:46
Mijn bandmaster raakt zn geluid kwijt door twee 16 ohm Jensen alnico P12 R speakers.Klinkt echt goed.En ook super licht in't gewicht.
Die Jensens heb ik ook overwogen , alleen vrees ik dat het met een plexy niets gaat worden.

the sure thing
18 februari 2016, 19:20
Die Jensens heb ik ook overwogen , alleen vrees ik dat het met een plexy niets gaat worden.

... Ik de regel is dit idd een juiste aanname.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

johanb
18 februari 2016, 23:36
excuus ik heb niet goed gelezen,ik dacht dat je speakers voor je bandmaster zocht.Raar,ik heb net de diy kit van een 18watt marshall binnen,en ik heb ook net een bandmaster gebouwd.Die laat ik brullen door 2 celestion v30 10inch

Misery Signals
18 februari 2016, 23:58
Ik ben volgens mij de enige hier die Jensen Falcons gebruikt. Heb een kwartet in mijn Soldano kast zitten. Klinken echt super voor amps met clean en lichtere drive zoals Marshalls...

MS

johanb
19 februari 2016, 17:41
Ik ga de 18 watter ook zeker door de jensens proberen.Ik vind de jensens iets minder rendament hebben.Zo zet je de versterker wat harder,klinkt meestal beter.

Hendriks
19 februari 2016, 18:14
Ik heb de WGS inmiddels gemonteerd , gelijk ook maar een beamblocker gemonteerd. Hele stap voorwaarts , een mooiere breakup nu en het schelle is ook verdwenen.

the sure thing
20 februari 2016, 07:59
Heb je er ook mee gerepeteerd/opgetreden?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Brum
20 februari 2016, 15:34
Ik heb de WGS inmiddels gemonteerd , gelijk ook maar een beamblocker gemonteerd. Hele stap voorwaarts , een mooiere breakup nu en het schelle is ook verdwenen.

Maar ligt dat nu aan die beamblockers, of aan de nieuwe speakers? Ik kan me voorstellen dat een mooiere breakup ook gepaard gaat met het minder schelle.

the sure thing
20 februari 2016, 20:55
Beamblockers hebben geen invloed op schelheid of breakup IMHO




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Brum
21 februari 2016, 08:16
Beamblockers zouden toch een betere spreiding moeten geven, met name in het hoog. De impact zou enorm moeten zijn, als ik de reviews mag geloven. Mocht dat zo zijn, dan kan ik me goed voorstellen dat het schelle niet meer als dusdanig wordt ervaren en de breakup minder 'harsh' is.

Hendriks
21 februari 2016, 10:24
De kast klinkt in iedergeval een stuk beter , geen idee of dat aan de beamblocker ligt.

the sure thing
21 februari 2016, 13:15
Beamblockers hebben zeker een dramatische impact op de HOORBAARHEID, maar hebben IMHO geen impact op je geluid.

Ik heb ze nu ongever een jaar of 6 en wil niet meer zonder. Live hoor ik mij nu stukken beter!




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Pepe
21 februari 2016, 13:29
Nja, de BB doet niks aan volume maar, de naam zegt het al, verwaaien de frequenties die zich doorgaans recht voortplanten al aan het begin van de speaker en hoewel een eerlijker geluid hoor je de amp wat minder goed op een podium want het zijn nou net die hoge frequenties die overal doorheen prikken. Het geluid van mijn amp mengt zich nu meer met zang en bas dus ik moet het wel degelijk harder zetten om hem beter te horen.

Joost de Ruig
21 februari 2016, 13:39
Nja, de BB doet niks aan volume maar, de naam zegt het al, verwaaien de frequenties die zich doorgaans recht voortplanten al aan het begin van de speaker en hoewel een eerlijker geluid hoor je de amp wat minder goed op een podium want het zijn nou net die hoge frequenties die overal doorheen prikken. Het geluid van mijn amp mengt zich nu meer met zang en bas dus ik moet het wel degelijk harder zetten om hem beter te horen.

Ik meende dat je ze eruit zou halen?

Pepe
21 februari 2016, 16:12
It's on the list baby.

Henri H
21 februari 2016, 18:34
Ik zou je Celestion G12-65's hebben geadviseerd, hoewel ik geen ervaring met een bandmaster heb.
Wat ik ook geleerd heb van Xavier van Dr. Tube is dat, bij een Marshall 2204 althans, de presence in stand 0 bypass is, dus die staat bij mij op 0. Ik draai domweg het volume wat hoger, en als dat niet voldoende is, draai ik er wat treble en/of presence bij, maar meestal blijft de presence erg laag.

the sure thing
21 februari 2016, 21:54
De ET-65 zijn gepoogde kopiën van de G12-65. Ik heb ze kunnen a/b'en en de ET-65 komt aardig in de buurt 😃





Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Pepe
22 februari 2016, 04:02
Ik heb ze beiden maar in verschillende amps dus A/B'n kan ik ze niet maar ik heb het idee dat de Celestion wat strakker, meer focused is. Ik heb bij de Celestion altijd het idee dat ik de speaker in het geluid hoor, bij de Warehouse niet. Ik geef de voorkeur aan de laatste.

the sure thing
22 februari 2016, 07:06
Daar kan ik mij in vinden! Mijn voorkeur gaat dan juist weer uit naar Celestion.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Henri H
22 februari 2016, 09:39
@Pepe, je hoort de speaker in het geluid? Hoe bedoel je dat?

Pepe
22 februari 2016, 10:15
Oei, dat is esoterisch gebied :D

Nouja, afgezien dat speakers individueel gevoiced zijn heb je ook zoiets als een brand signature. Celestions is een vrij harde, focused en zakelijke speaker. Celestion rijdt BMW en Jensen een Citroen.
Maakt het dat duidelijker? :D

Als Jensen het laag niet aankan dan wordt ie emotioneel, dan gaat er van alles trillen en schudden, Celestion kapt het simpelweg af, die doet liever, very British, net of er niets aan de hand is.

Henri H
22 februari 2016, 10:30
Exoterisch uitgelegd. :D :ok:

De Warehouse speaker heeft een neutralere sound wou je zeggen? Die geeft het laag gewoon weer zoals het zou moeten, of is dat niet wat je bedoelt te zeggen?

Pepe
22 februari 2016, 10:44
Ja, dat weet je dus niet wat zou moeten want er is niet zoiets als een neutrale speaker. Maar je zou kunnen zeggen, in een Fender amp gaat een Jensen bij vol laag over zijn nek waar een Celestion het strak houd maar ook niet zoveel laag weggeeft. Warehouse zit daar tussen in.
Ik had in mijn Deluxe een Warehouse Reaper 55Hz, het leek wel een bassamp zoveel laag ineens. Nou is een Deluxe ook geen amp die die Reaper tot het gaatje kan laten gaan dus geen idee wat er dan zou gebeuren maar het zijn stuk voor stuk imposante speakers die ik van ze heb. Wat wolliger en organischer dan Celestion (daar is ook niet zoveel voor nodig) maar zeker geen Jensen cry baby's.
Eminence met ballen, kan ik me ook in vinden nu ik toch lekker aan het generaliseren ben.


Maar goed, ik wilde eigenlijk zeggen, het smooth & thighten van een Celestion hoor ik terug in het geluid.

the sure thing
22 februari 2016, 11:21
Het karakter "Celestion" hoor je wat duidelijker terug in het geluid.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Henri H
22 februari 2016, 11:38
Ok, helemaal duidelijk.
Mooie discussie. :ok:

Brad
22 februari 2016, 13:10
Ampeg doet tegenwoordig alleen nog maar in basversterkers maar die gitaarspeakers van hen waren geweldig vroeger , de
gitaarversterkers mochten er ook wezen

Jammer dat ze daarmee gestopt zijn