PDA

View Full Version : speciale delay



nak
14 februari 2016, 21:56
Kweet niet of er zoiets bestaat maar ik ik ben op zoek naar een delay waarbij
de 'ambiance' wel aanwezig is maar de repeats niet.
beetje een omgekeerde duckerdelay idee
Wellicht een delay met een attack/decay/release functie.
Dat ik bv de release al op 0 heb voordat de repeat komt.

Brad
14 februari 2016, 22:11
Als het geluid je bevalt is de Boss Terra echo misschien wat voor jou . Wel eerst zelf uit proberen want hij heeft een hele specifieke klankkleur waar je echt van moet houden

Als je de s time knop helemaal terugdraait krijg je ongeveer wat jij zoekt denk ik

D3nnis
15 februari 2016, 08:44
beetje een omgekeerde duckerdelay idee


Begrijp ik nu goed dat je een delay zoekt die "delayt" tot je stopt met spelen?

ellisvertellis
15 februari 2016, 10:11
Een delay zonder repeats is geen delay.
Je wil geen repeats na je aanslag, maar zolang je speelt wel? Dan is een delay met expressie pedaal je beste gok denk ik. Van zodra je stopt met spelen, hiel naar beneden en weg delay.
Zoals hierboven vermeld kan 1 enkele korte repeat ook goed werken, al heb je dan technisch gezien nog altijd een repeat...

nak
15 februari 2016, 11:01
Heb er niet duidelijk bijgezet dat ik een plugin zoek.
maar ik heb inmiddels wat gevonden op youtube en dat is een combi van delay met een expander ipv compressor op de sidechain.
Op die manier werkt de delay wel tijdens de zang maar als de zang stopt zorgt de expander dat de echo wordt afgekapt(soft).
https://www.youtube.com/watch?v=V2Dxaxrkq9U
Nu ben ik nogal een leek betreft sidechain en zal me daar eerst in moeten verdiepen.

ellisvertellis
15 februari 2016, 12:44
Aan sidechaining dacht ik ook, maar da's natuurlijk iets anders dan een effectenpedaaltje. Blij dat je't gevonden hebt!