PDA

View Full Version : Fender telecaster 1977



mennen08
14 februari 2016, 19:48
Hee,

K heb de mogelijkheid om een fender telecaster uit 77 te kopen voor 500,-
Tuners zijn niet meer orgineel, en er zit in humbucker in. Dus de neck pickup is niet meer orgineel.

Natuurlijk pas kopen als hij goed speeld, klinkt en een lekker gewicht heeft etc. Maar is dit een goede prijs? K weet niet wat zo een ding waard is in deze conditie.

Daarnaast heb ik helaas vanwege mijn studie niet veel geld, dus het zal wss een doorschuiver worden mocht ik het geld later nodig hebben.

Enig idee als dit goede gitaren zijn en wat ze waard zijn?

Hoor t graag


Groetjes

Joost de Ruig
14 februari 2016, 19:52
Hij moet wel heel slecht zijn als hij geen €500 waard is. Een originele doet al gauw €1800 tot meer, afhankelijk van de uitvoering en staat.

Dutch66
15 februari 2016, 08:28
Er van uitgaande dat er geen (flinke) mankementen aan de plank kleven,
is het wat mij betreft een 'no-brainer'...

telerocker
15 februari 2016, 10:12
Dat is idd erg goedkoop. Grappig, ik heb begin jaren negentig een tijdje een 1977 Fender Telecaster gehad. Die kocht ik destijds voor een prikje. Weer weggedaan wegen te middelmatig. Er zijn ook erg goede seventies tele's, dus uitgebreid testen.

Pepe
15 februari 2016, 11:01
Ik heb er zelfs een paar gehad, ik vind het wel fijne gitaren maar net zoals de strats van die tijd, vrij zwaar, dikke lak en dun geluid prone to feedback.
Het dunne high pitched geluid van de brug is vrij onwerkbaar vind ik zelf maar het neck pickup soundje is lekker stratty bluesy. ( je hoort het op Queen's Crazy Little Thing Thing Called Love)
500 is inderdaad een no brainer, op Ebay wordt dat gevraagd voor alleen de neck al)

Tupelo
15 februari 2016, 11:12
Gozer die mijn AC30 kwam kopen heeft 'm getest met een '77 telecaster.
Was gestatusquoed.
Maar... helemaal niet zwaar, erg licht zelfs, in verhouding tot mijn Blade.

humbucker
15 februari 2016, 12:01
70ies Fenders gaan van bootanker tot pluimpjes. Je moet wat geluk hebben. Mijn 75 Jazzmaster woog net 3.5 kg terwijl je op internet verhalen leest tot 5 kg en zelfs meer...

humbucker
15 februari 2016, 12:01
70ies Fenders gaan van bootanker tot pluimpjes. Je moet wat geluk hebben. Mijn 75 Jazzmaster woog net 3.5 kg terwijl je op internet verhalen leest tot 5 kg en zelfs meer...

On topic: 500€ is een absolute steal.

Kim Wilson
15 februari 2016, 12:03
Ik zou me heel erg gaan afvragen wat ermee mis is, of hem op z'n minst heel goed bekijken en testen. Het lijkt namelijk te mooi om waar te zijn.

telerocker
15 februari 2016, 13:50
Ik heb er zelfs een paar gehad, ik vind het wel fijne gitaren maar net zoals de strats van die tijd, vrij zwaar, dikke lak en dun geluid prone to feedback.
Het dunne high pitched geluid van de brug is vrij onwerkbaar vind ik zelf maar het neck pickup soundje is lekker stratty bluesy. ( je hoort het op Queen's Crazy Little Thing Thing Called Love)
500 is inderdaad een no brainer, op Ebay wordt dat gevraagd voor alleen de neck al)

De mijne was een squealer, zelfs na waxpotting was dat niet helemaal weg.

mennen08
15 februari 2016, 19:18
Oke dus 500 is een goede deal ondanks hij gemodificeerd is?

Nee er is niks mis mee, de eigenaar is de 70 of 80 gepasseerd en hoeft geen grof geld ervoor.

Tabula Rasa
15 februari 2016, 19:24
Doen!!!!!!!

Mitch
15 februari 2016, 19:26
In dat geval eerlijk zijn en er het dubbele voor geven :harmony:
Nee serieus, gewoon kopen, kun je je geen buil aan vallen. Als je het niks vindt kun je er waarschijnlijk winst op maken.

Kim Wilson
16 februari 2016, 08:34
Oke dus 500 is een goede deal ondanks hij gemodificeerd is?

Nee er is niks mis mee, de eigenaar is de 70 of 80 gepasseerd en hoeft geen grof geld ervoor.
Oké, dan heb je gewoon dikke mazzel! :ok:

Wimvdb
19 februari 2016, 20:38
kopen zonder schuldgevoel vind ik...als dat de verkoper zijn vraagprijs is, is dat maar zo... Eventueel een setje vintage fender tuners er terug op om dichter bij het origineel te raken, en zonder veel drama aan het dubbele verkopen... Een leuke financiële deal doen hoeft niet altijd voor een boeman of shop te zijn ;)

pietvanbuiten
24 februari 2016, 13:43
Als ie nou ook nog lekker speelt heb je straks een mooie gitaar voor weinig..........

Joost de Ruig
24 februari 2016, 13:48
Pffff, kopen dat ding en anders kom ik hem voor dat geld ophalen :)

the sure thing
27 februari 2016, 07:24
Pics!!





Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Joost de Ruig
27 februari 2016, 07:47
Pics!!


Of juist niet deze keer..... Ben groen van jaloezie als deze Tele ook nog eens mooi blijkt te zijn voor die prijs.....