PDA

View Full Version : Bolt Thrower - Zeroed cover



Jasper.
12 februari 2016, 15:54
Weer eens een covertje gemaakt. Bolt Thrower - Zeroed dit keer. Alleen de drum track is midi. Rest zelf ingespeeld.

Ik was wat naar een andere sound op zoek en vond dit op zich wel lekker. Heb een DIY Rat pedaaltje als boost gebruikt nu en de Bare Knuckles in de Mayones gezet. Nu nog even zien hoe deze combo zich staande houd op hoog volume voor de Mesa.


https://www.youtube.com/watch?v=ctI-aY2Cuow

Misschien iets te veel distortion op de bas :D Heb hem door dezelfde rig gehaald als met de gitaren en vond het eerst wel goed genoeg haha.

The Lo Lands
12 februari 2016, 18:47
Klinkt lekker vet over mijn Adam monitoren! Ik vind die bas wel lekker zo. Ik zie dat je aardig hebt geïnvesteerd in je gear met gitaar en amp e.d.!!

Kun je iets vertellen over hoe je de gitaarpartijen opneemt? Plugins, mics, cab sims, IR of anders?

Goed bezig hoor! Wordt misschien eens tijd voor een eigen (metal) nummer?

Jasper.
12 februari 2016, 19:23
Thanks! Eigen nummers ben ik met de band al mee bezig haha. Gitaar en amp etc heb ik al een tijdje. Heb de laatste tijd niet veel gear gekocht.

Dit is gewoon de mayones via Proco Rat in de fender mustang en dan via usb direct in de pc. En dan opnemen maar in reaper. Een kind kan de was doen.
voor het masteren gebruik ik EzMix. Voor de drumsound superior drummer. Vocals is een sm58 clone met een ezmix effect erover.

deefke666
12 februari 2016, 19:31
Dit is eigenlijk helemaal niet het genre waar ik normaal naar zou luisteren maar ik heb jouw hele nummer door geluisterd (ook via redelijk goede monitors), en ik vind het geweldig goed klinken Jasper.

Mooie mix ook trouwens.
Petje af voor jou.

Jasper.
12 februari 2016, 19:54
Thanks! Mooi om te horen. Ik heb het gevoel dat ik steeds een beetje beter in het mixen etc. word en wat meer oor krijg voor sounds.

The Lo Lands
12 februari 2016, 20:44
Ik meende in eerdere video's een andere gitaar en versterker te zien. Zou o.a. die Fender Mustang wel geweest zijn en ik zag nu een Mesa Boogie staan en die mooie gitaar vandaar, sorry :-)

Klinkt met die simpele setup dan wel erg goed!! Ik zou er bijna een Fender Mustang voor gaan aanschaffen. Zo zie je maar dat een eenvoudige setup en modeling verassend goed kan klinken. Tof hoor!

Jasper.
12 februari 2016, 22:32
Het grappige is dat ik deze sound helemaal niet met opzet zo heb gemaakt. Ik heb deze patch gemaakt met mijn Ibanez RG met stock ibanez pickups. En dan hoe ik hem het beste uit de eigen speaker vond klinken. Maar over de pc klinkt hij heel anders dan over de speakers en met mijn de gitaren waar ik de nailbombs in had klinkt diezelfde patch toevallig erg goed rechtstreeks in de pc.

The Lo Lands
12 februari 2016, 23:01
Het grappige is dat ik deze sound helemaal niet met opzet zo heb gemaakt. Ik heb deze patch gemaakt met mijn Ibanez RG met stock ibanez pickups. En dan hoe ik hem het beste uit de eigen speaker vond klinken. Maar over de pc klinkt hij heel anders dan over de speakers en met mijn de gitaren waar ik de nailbombs in had klinkt diezelfde patch toevallig erg goed rechtstreeks in de pc.

Soms kom je door toevalligheden hier achter inderdaad. Ik gebruik geen modeling maar een echte buizenversterker met een Suhr Reactive Load box (line-out) en dan met Ownhammer Marshall cabinet IR in Logic. Werkt goed maar je hebt meer variabelen waardoor het soms nog best lastig is deze goed in de mix te plaatsen. Dan vind ik het weer leuk om te lezen dat jij gewoon met een toch eenvoudige modeling setup een goed geluid weet neer te zetten. Wordt al weer anders als je de Mesa gaat gebruiken haha. Maar mixen e.d. blijft uitdagend en je leert steeds weer wat bij :-)

Jasper.
12 februari 2016, 23:22
Ja idd, heb ook wel eens met de mesa opgenomen. Maar dat is idd een stuk moeilijker. Vooral in een slaapkamertje waar het niet te hard mag.

Midwolda
13 februari 2016, 00:41
Ja idd, heb ook wel eens met de mesa opgenomen. Maar dat is idd een stuk moeilijker. Vooral in een slaapkamertje waar het niet te hard mag.

En als je nou eerst die deur achter je even dicht doet? ;)

Klinkt goed, strak gespeeld! :ok:
Krijg er zowaar zelf ook weer zin van om wat te gaan doen met opnemen en zo...

Jasper.
13 februari 2016, 10:48
Haha, dat scheelt niet zo veel als er een 2x12 op een betonnen vloer staat te dreunen

en thanks!

FNaRK
13 februari 2016, 14:30
VET as usual :cheerup:

Probeer eens iets van Crimson Glory, leuke vocale uitdaging ;-)

Jasper.
13 februari 2016, 18:53
@DMTW: wat vind je slordig klinken?

En danku :)

Ja, Crimson Glory zou wel een enorme uidaging zijn haha. Niet alleen vocaal, daar zitten ook heel wat lastige leads in

FNaRK
13 februari 2016, 19:55
[QUOTE=Jasper.;3211798
Ja, Crimson Glory zou wel een enorme uidaging zijn haha. Niet alleen vocaal, daar zitten ook heel wat lastige leads in[/QUOTE]

voor de barbaren die dit stuk muziekgeschiedenis gemist hebben:

https://www.youtube.com/watch?v=2Am47jKUFMw

Jasper.
13 februari 2016, 21:12
Ja lekker, hoewel ik het eerste album net wat liever heb.
Bij jouw nummer is het voordeel wel dat ik me geen zorgen hoef te maken over realistische drums als ik het origineel wil benaderen haha

The Lo Lands
14 februari 2016, 23:27
het klink net niet strak genoeg imho
maar dat kan ook aan de "sloppy"drumsound liggen
Vandaar oom m'n verwijzing naar Addictive Drums 2

'Grappig', bij mij zei je nog dat de drumtrack mijn nummer verneukte. En ik gebruik Addictive Drums 2.

Makes you wonder...

Jasper.
16 februari 2016, 18:13
Ik hoor het zelf niet zo heel erg, maar thanks voor de feedback. Ik zal nog eens goed luisteren. Misschien ook wel een beetje het soort nummer. Het origineel is ook niet super strak volgens mij. Maar door de simpliciteit van het nummer past het er wel bij vind ik.

Nog even het origineel om te vergelijken:

https://www.youtube.com/watch?v=lPa0zolQCF8


Ik kan wel eens naar addictive drums kijken, maar ben ook in superior drummer geen held hoor. Ik importeer de midi-file, kies een preset uit de metal foundry en pas de velocity wat aan.

Jasper.
17 februari 2016, 11:02
De midi is niet eens van mezelf haha. Komt uit een guitar pro bestand :D

Tunes
17 februari 2016, 13:20
Stiekum hoop ik steeds in sounds wat tegen te komen waardoor ik denk "eigenlijk ben ik niet zo slecht".
Weer niet gelukt :(

Jasper.
18 februari 2016, 13:08
Nu moet ik nog weten hoe goed of slecht jij bent om te weten of ik dat als een compliment op moet vatten.

Moet ik een ouder filmpje posten? Zodat je je weer beter voelt? :D

Duhsjaak
18 februari 2016, 19:06
En als je nou eerst die deur achter je even dicht doet? ;)

Klinkt goed, strak gespeeld! :ok:
Krijg er zowaar zelf ook weer zin van om wat te gaan doen met opnemen en zo...

He ja...... en dan die heel fraaie tekst doen van dat je de hond aan het uitlaten bent.
Moeiteloos een fan erbij.

@TS
Ik begrijp geen reet van deze muziek, maar ik begrijp dat dit uiterst strak moet worden gehamerd.

Mission accomplished zou ik zeggen.
Het enthousiasme is er en de stijl trek je betrekkelijk moeiteloos. Dus ik hoop dat je gewoon wat meer post.
Vriendelijke groet, Gus

Jasper.
18 februari 2016, 21:35
Ik ga ook niet iedereen vragen het te snappen hoor :) Gelukkig verschillen smaken, daardoor zijn er zo veel verschillende soorten geweldige muziek om uit te kiezen.

Het hoeft niet altijd strak om gewaardeerd te worden trouwens, bewijst deze zelfde band op hun eerste album:
https://www.youtube.com/watch?v=tncNvHZSGLk

Als je maar genoeg geweld maakt, en het onduidelijk genoeg maakt, maakt het vanzelf indruk :D

Tunes
19 februari 2016, 09:36
Nu moet ik nog weten hoe goed of slecht jij bent om te weten of ik dat als een compliment op moet vatten.

Moet ik een ouder filmpje posten? Zodat je je weer beter voelt? :D

Da's waar, het was bedoelt als compliment maar als ik kijk/luister hoe beroerd ik speel begin ik te twijfelen :seriousf:

Duhsjaak
19 februari 2016, 14:03
Ik ga ook niet iedereen vragen het te snappen hoor :) Gelukkig verschillen smaken, daardoor zijn er zo veel verschillende soorten geweldige muziek om uit te kiezen.

Het hoeft niet altijd strak om gewaardeerd te worden trouwens, bewijst deze zelfde band op hun eerste album:
https://www.youtube.com/watch?v=tncNvHZSGLk

Als je maar genoeg geweld maakt, en het onduidelijk genoeg maakt, maakt het vanzelf indruk :D

Ahhhh.,, ik had (net als bij Djent bijvoorbeeld) het idee dat de totale indruk van het werk staat of valt met de strakheid.
Zo zie je maar. Iedere dag leer ik weer wat. Thanks.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
19 februari 2016, 17:31
Het hoeft niet altijd strak om gewaardeerd te worden trouwens, bewijst deze zelfde band op hun eerste album:
https://www.youtube.com/watch?v=tncNvHZSGLk

Als je maar genoeg geweld maakt, en het onduidelijk genoeg maakt, maakt het vanzelf indruk :D

Weet dit niet zeker maar zo te horen is dit album door de band live in de studio opgenomen!? In de metal scene wordt meer dan bij andere stijlen toch in de productie veel strak getrokken! Dit vind ik soms jammer aangezien het daardoor ook minder organisch wordt :-)

Jasper.
19 februari 2016, 17:44
Nee volgens mij is het niet live. Ze bespeelden hun instrumenten toen gewoon nog niet zo lang haha.
Er word in sommige sub-genres in metal vast veel strak getrokken. In andere gewoon strak gespeeld. Al dan niet met click-track.
Ligt ook aan de sub-genres. Ik houd zelf ook wat meer van de rauwere stijlen denk ik. Als ik auto-tune hoor ben ik zeker weg, daar ben ik allergisch voor :D

Ik denk zeker niet dat er gemiddeld meer gepoetst word in de productie van metal dan pop-muziek. Maar in beide genre's zal het wel zo wezen dat de wat bekendere, mainstream namen meer studio magie gebruiken, en als je de underground een klein beetje ingaat dat dat dan veel minder is.

Van wat ik van Metalcore/Djent/Deathcore etc hoor is dat er wel heel veel in de productie zit. Maar ikzelf reken dat niet echt onder metal, is inmiddels een eigen genre imo. Niet mijn ding iig.

The Lo Lands
19 februari 2016, 17:48
Ik ben verder geen metal kenner maar inderdaad in de pop-muziek wordt volgens mij letterlijk alles strak getrokken ;-)

Jasper.
19 februari 2016, 17:57
Ach, misschien word er in metal ook best veel strak getrokken. Maar in de sub-genres en de bands waar ik naar luister valt het allemaal wel mee. Vooral gewoon veel goede muzikanten die strak kunnen spelen.

The Lo Lands
19 februari 2016, 18:20
Ach, misschien word er in metal ook best veel strak getrokken. Maar in de sub-genres en de bands waar ik naar luister valt het allemaal wel mee. Vooral gewoon veel goede muzikanten die strak kunnen spelen.

Is ook niet erg als het maar niet teveel opvalt. Zelf pas ik ook wel eens een slag aan als die niet helemaal lekker in de maat loopt. Maar het gebeurt tegenwoordig meer dan vroeger, de techniek maakt het ook zo makkelijk.

Cageman
19 februari 2016, 19:14
Van wat ik van Metalcore/Djent/Deathcore etc hoor is dat er wel heel veel in de productie zit. Maar ikzelf reken dat niet echt onder metal, is inmiddels een eigen genre imo. Niet mijn ding iig.

Haha, niet mijn ding, dus geen metal :p. Je lijkt wel een christen :hide: ;) ;).

Vet gedaan weer. Ik vind nu met name de zang goed. Heel verstaanbaar. Nice.

Jasper.
19 februari 2016, 19:34
Haha, niet mijn ding, dus geen metal :p. Je lijkt wel een christen :hide: ;) ;).

Vet gedaan weer. Ik vind nu met name de zang goed. Heel verstaanbaar. Nice.

Ik denk dat ik het ook geen metal vond als ik het wel leuk vond. Ik wil er verder niet vanaf doen, ieder zijn ding, maar het is geen metal imo. Ik denk dat je die dingen onder iets totaal nieuws kunt vatten. Net als toen hardrock naar metal over ging.

Maar bedankt verder haha :p

Cageman
3 maart 2016, 16:44
Ik denk dat ik het ook geen metal vond als ik het wel leuk vond. Ik wil er verder niet vanaf doen, ieder zijn ding, maar het is geen metal imo. Ik denk dat je die dingen onder iets totaal nieuws kunt vatten. Net als toen hardrock naar metal over ging.

Maar bedankt verder haha :p

Bump.

Je hebt eigenlijk wel gelijk ja. Textures staat misschien al verder af van Slayer dan Slayer van Led Zeppelin. De reden dat ik dit even naar boven heb gehaald was eigenlijk om je te wijzen op de Earache (https://earache.bandcamp.com/) FDR remix/remasters van (o.a.) Bolt Thrower-albums. Kende je misschien al, maar ik kwam het toevallig weer eens tegen. Full dynamic range en met hedendaagse digitale middelen ipv die van 1989. Wel een beetje prijzig, maar als Trump president wordt, wordt het misschien wat goedkoper.

Pearl
3 maart 2016, 17:58
Vet!! Is dat eerste gedeelte te doen voor een beginner?

Jasper.
4 maart 2016, 12:07
Thanks Cageman! Ik kende ze maar ik moet ze nog steeds eens proberen. De FDR van Slaughter Of The Soul lijkt me ook heel interessant. Daarvan is het origineel nogal dichtgeproduceerd volgens mij.

@Pearl: ik denk dat hij wel goed te doen moet zijn. Helemaal wel. Ik zou zeggen, zoek een tab op en probeer het eens. Bolt Thrower is denk ik 1 van de makkelijkere Death Metal bands om zelf te spelen. Toen ze het eerste album opnamen schenen een paar van de leden zelf eigenlijk nog maar net te spelen.

Pearl
5 maart 2016, 01:16
Heb een tab gevonden en geprobeerd, beginstukje eerst. Gitaar gestemd op drop C# voor t eerst dat ik een alternatieve stemming gebruik. En lang geleden dat ik dit soort muziek luisterde maar nu ik zelf gitaar speel cq aan het leren, is dit wel vet. Dank voor de inspiratie.

Fusion
5 maart 2016, 09:15
@The Lolands: even wat rechtzetten naar er wordt in de met al helemaal niet zoveel rechtgetrokken, bijna nooit. Die mensen kunnen gewoon machinaal strak spelen.

Jasper.
5 maart 2016, 19:58
@Pearl: leuk! Zijn je snaren nu alleen niet iets te slap? Ik heb normaal 009/0010 in E maar hoewel ik van weinig snaarspanning houd, word me dat toch wel wat te weinig.

@Fusion: Idd, denk het ook. Toch heb ik in een interview van Dan Swano wel eens gelezen dat hij nog wel eens wat heeft geknipt en geplakt in drumtracks omdat de drummers het zelf niet strak genoeg konden haha.

Pearl
6 maart 2016, 03:16
Ik vind ze niet te los maar ik heb er weinig verstand van. Ze fladderen iig niet. Heb er laatst nieuwe snaren opgetrokken omdat ik vond dat hij snel ontstemde. Ik kreeg van een collega de tip dat de snaren wellicht oud zijn. Heb geen idee hoe oud (heb de gitaar een aantal jaren geleden 2e hands gekocht). Nu zitten er deze op:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160306/dca17d5f09c214d1040b05dd61e68869.jpg

Fusion
6 maart 2016, 09:53
@Jasper oh t zal best wel eens gebeuren, maar over t algemeen is het niveau van de laatste generaties metalmuzikanten zo bizar technisch goed. Onmenselijk strak, snel en anderzijds technisch.

Jasper.
6 maart 2016, 15:06
@Pearl, als het goed speelt, niks aan de hand!

@Fusion, Ja dat is idd wel zo denk ik.

Pearl
6 maart 2016, 20:04
Moet ik de gitaar na wisselen van snaren de nek opnieuw laten afstellen?

Jasper.
6 maart 2016, 21:03
Pff, ligt er wat aan. Als je de goede snaren hebt dan blijft de spanning ongeveer hetzelfde lijkt me. Maar als het zo goed speelt zou ik er eerst verder niks aan doen. Blijf je in C# spelen dan?

Pearl
6 maart 2016, 22:53
Ik laat hem even op dropped c# staan omdat ik meestal op akoestisch speel in traditionele stemming.