PDA

View Full Version : Nieuw nummer Iron Maiden



gershwin5150
23 juli 2003, 00:33
Eindelijk een nieuw nummertje van de nieuwe cd van maiden te horen op ironmaiden.com.
Al meer mensen dit nummer gehoord?
Ik was niet laaiend enthousiast (en dat nog wel als groot Maidenfan :( ).
Beetje standaard Maiden-nummertje. Vrees dat het afgelopen is met de echt goede Iron Maiden (live vind ik ze ook al minder worden). Maarja ik vond dat het na de jaren 80 alleen nog maar langzaam bergafwaarts is gegaan.

:cry:

El Drecko
23 juli 2003, 10:19
Ach ja...Iron Maiden blijft Iron Maiden. Zoveel is er niet veranderd in de loop der jaren. En dat zal ook nooit meer gebeuren denk ik :)

Ic3gl0vE
23 juli 2003, 11:48
http://www.ironmaiden.com/article.php?section=1&subsection=0&article_type=&article_id=819 Voor de mensen die het niet kunnen vinden.

Het is weer een echt maiden nummer hè... en daar hebben ze al bijna 25 albums mee vol gezet :) Gelukkig wordt het nieuwe album niet het zóveelste best-of album!
en verder, tja, maiden blijft leuk vind ik, net als AC/DC, die ook altijd hetzelfde deden.
En dat maiden live minder goed wordt is wel begrijpelijk, ze worden er niet jonger op! Dan is alleen de vraag of je wel door moet blijven gaan.

lord bean
31 juli 2003, 16:19
Ik vind juist dat ze na brave new world weer in een opgaande lijn zijn gekomen. Dat heeft gewoon te maken met het feit dat adrian smith terug is gekomen.
Het nieuwe nummer vind ik juist wel gaaf. Ik denk ook wel dat het nieuwe album gaat heersen.

Kramerman
2 augustus 2003, 22:29
in tegenstelling tot andere rockiconen hun nieuw album (MetallicA ) die nieuwe St. Anger is in geen zin meer oude metallica-stijl, zelfs Reload was nog meer retro :evil:

El Drecko
3 augustus 2003, 13:42
Ik vind juist dat ze na brave new world weer in een opgaande lijn zijn gekomen. Dat heeft gewoon te maken met het feit dat adrian smith terug is gekomen.
Het nieuwe nummer vind ik juist wel gaaf. Ik denk ook wel dat het nieuwe album gaat heersen.

Adrian Smith is met voorsprong de beste gitarist van Iron Maiden. Ik vind hem ook heel goed op het solowerk van Bruce Dickinson, waar je goed hoort hoe anders hij ineens klink buiten IM...veel vetter.

Maar Brave New World heeft mij inderdaad na jaren weer 'teruggehaald' naar Iron Maiden...goeie cd :)

lord bean
3 augustus 2003, 21:27
Adrian is een heel ander soort gitarist als dave murray. adrian zoekt zijn solo's helemaal uit en zal alles zo strak mogelijk spelen terwijl dave een solo uit de losse pols speelt. wat meer op gevoel dus.

persoonlijk hou ik meer van dave zijn spel dan dat van adrian maar dat verschil is minimaal.
Ik heb gezien wat de impact op maiden was toen hij vertrok en dat is verdomd veel. Ik denk dat als dave weg zou zijn geweest het er niet veel beter op was geweest.

FNaRK
8 september 2003, 09:54
Heb dus inmiddels de hele CD gehoord.....en ja....hmmm...tsja.....ahum...
het is duidelijk een Iron Maiden cd.
-geluid / mix is weer een typische IM product (Steve Harris)
-nummers zijn zeer voorspelbaar
-Bruce is goed bij stem
dus voor mij niets nieuws onder de zon, was ook niet te verwachten :-(

Maiden Michiel
8 september 2003, 10:34
Wel een vet albumpje, alleen jammer van de refreinen (zoals No More Lies)

Fluffy
9 september 2003, 20:16
ik heb ook cd gehoord, vind hem beetje tegen vallen tegenover BNW

ijzerbroot1
9 september 2003, 22:18
Adrian is een heel ander soort gitarist als dave murray. adrian zoekt zijn solo's helemaal uit en zal alles zo strak mogelijk spelen terwijl dave een solo uit de losse pols speelt. wat meer op gevoel dus.

:razz: Waar heb ik dat eerder gehoord.....Jij hebt vast die DVD gezien.......

john.3001
11 september 2003, 15:37
wat ik zo mooi vind aan Iron Maiden is dat ze laten zien dat je op een strat ook heel goed metal kan spelen.... Okee, ze hebben wel 4 gitaren nodig om een beetje geluid te produceren, maar het kan dus wel...

ozzy
18 september 2003, 22:07
kheb hem ook gehoord


Maiden rules als vanouds :dance:

Ic3gl0vE
18 september 2003, 22:12
wat ik zo mooi vind aan Iron Maiden is dat ze laten zien dat je op een strat ook heel goed metal kan spelen.... Okee, ze hebben wel 4 gitaren nodig om een beetje geluid te produceren, maar het kan dus wel...

maar die strat is niet zoals het origineel hè :)

hoofd
18 september 2003, 22:44
wat ik zo mooi vind aan Iron Maiden is dat ze laten zien dat je op een strat ook heel goed metal kan spelen.... Okee, ze hebben wel 4 gitaren nodig om een beetje geluid te produceren, maar het kan dus wel...

hotrails.............. :roll: