PDA

View Full Version : ENGL pedalen



arcane
11 februari 2016, 20:44
ENGL komt binnenkort ook met pedalen.

http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/namm-2016-versterkerbouwer-engl-komt-met-zes-pedalen

Ik ben toch wel zeer benieuwd naar die distortion pedalen. Ik speel zelf death metal op een blackmore amp, en zo'n pedaal zou wellicht handig kunnen zijn als backup of voor het geval je een gig moet doen op een amp die er al staat. Dan kom ik in ieder geval in de buurt van mijn sound.

Ik neem aan dat er nog niemand is die de pedalen heeft kunnen testen? (aangezien ze nog op de markt moeten komen) Of heeft iemand al een prototype geprobeerd of is op NAMM geweest?


https://www.youtube.com/watch?v=stOdlQaSlqE

the sure thing
11 februari 2016, 23:14
Is de pedalenmarkt niet een beetje verzadigd?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Joost de Ruig
11 februari 2016, 23:21
Is de pedalenmarkt niet een beetje verzadigd?

Nee hoor. Zo komt Friedmann ook met een fraaie reeks :)

telerocker
12 februari 2016, 00:11
Is de pedalenmarkt niet een beetje verzadigd?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Het pedalenbos is inmiddels zo groot als het Amazone-gebied, maar de markt is kennelijk nog groter, anders zouden die gasten er niet eens aan beginnen.

Pepe
12 februari 2016, 02:55
Beetje prestige ook. Ik heb het idee dat amp brands die zomaar ineens een totale pedal lijn uitbrengen incl time & modulatie een & ander hebben ingekocht bij een Aziaat. Beetje tunen, doosje ontwerpen, klaar. Er is al naamsbekendheid en een dealer netwerk dus dan kan je uitbreiden. Volgende stap zijn straps, snaren en mokken. Reinhold is vrij serieus maar daar zie je ook geen modulatie.

Die marketing kreet van speciaal voor Engl amps lijkt me geen handige trouwens.

arjanb01
12 februari 2016, 06:28
De pedalen klinken erg goed net als de amps.
Zijn ze betaalbaar, zou ik ze zeker overwegen om er een boardje mee te ontwerpen. Prijzen bekend ?

Joost de Ruig
12 februari 2016, 07:15
De pedalen klinken erg goed net als de amps.
Zijn ze betaalbaar, zou ik ze zeker overwegen om er een boardje mee te ontwerpen. Prijzen bekend ?

Vanaf €125 tot €145.

Thiez
12 februari 2016, 07:33
Ik denk dat het voor een versterkermerk makkelijker is om een pedalen reeks uit te brengen, dan als nieuwe pedalenbouwer. Veel mensen verwachten automatisch een Engl-in-a-box, terwijl als nieuw merk moet je er maar tussen zien te komen. Dus ik vermoed dat het gewoon een verstandige zet is geweest van het rusische yerasov om zichzelf een beetje in de picture te spelen, en zij dus engl benaderd hebben om dit te doen.

arjanb01
12 februari 2016, 09:32
Vanaf €125 tot €145.

Beetje mid-priced, toch?

the sure thing
12 februari 2016, 09:54
Ja precies. Heerlijk in het TC electronics prijskader


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk