PDA

View Full Version : mp3's van m'n band



jaspertomas
22 juli 2003, 22:46
hee dames, ik heb 3 weken terug in 1 dag drie nummers opgenomen in een studio met m'n band(je). Niet op de gebruikelijke manier (Iedereen speelt omstebeurt z'n stukkie in), maar de ongebruikelijke :) (we spelen allemaal tegelijk en hopen dat de drummer geen foutjes maakt). Alle nummers zijn ook snel afgemixed, want we hadden gewoon niet meer geld om die studio langer te huren.
Maargoed ik wou ze dus wel aan jullie laten horen (niet dat de bas een hele belangrijke rol speelt :) ), maar ik weet niet waar ik ze kan 'laten'.
Iemand een idee??
dank u

De Teng
23 juli 2003, 11:01
Als je de hoofdpagina van dit forum helemaal had bekeken was je er al achter geweest: onderaan dus....bij sounds.

basswasp
23 juli 2003, 11:38
Hij bedoeld waarschijnlijk dat hij op zoek is naar webruimte.

De Teng
23 juli 2003, 12:00
Op die fiets... probeer het eens bij lycos of i.d. Maar dat zal wel weer niet gratis zijn.

basswasp
23 juli 2003, 12:06
Lycos is wel goed te gebruiken als gratis mp3-server. Downloaden gaat alleen niet altijd even snel.

niels_r
23 juli 2003, 12:11
Bij veel van die gratis dingen kun je geen dingen als mp3, zip of mpeg op de server zetten (geocities en fortunecity sowieso niet) omdat daar nogal misbruik van gemaakt wordt. Bij Lycos zou ik zo niet weten of dat kan.

Ik wilde gisteren ook even een stukje uploaden wat ik ingespeeld had (zie http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18462&start=15) en dat ging dus niet bij die geocities en fortunecities. Jeremy B. was zo aardig om zijn ftp servertje beschikbaar te stellen :)

Groeten Niels

basswasp
23 juli 2003, 12:25
Voorzover ik heb getest, kan je bij lycos gewoon mp3's uploaden en downloaden. Alleen had lycos weer iets gevonden dat je geen plaatjes mocht linken vanaf een niet-lycos-site.

Wat ook een mogelijkheid is, is om een andere compressie te gebruiken dan mp3. Ogg Vorbis is een hele goede: meer helder geluid, betere kwaliteit en een kleinere omvang. Waarschijnlijk accepteren Geocities en Fortunecity dit formaat nog wel.

jaspertomas
23 juli 2003, 18:19
Bij al die gratis servers, mag je geen bestanden groter dan 1 mb uploaden. Das dus kut. Heeft er niemand tijdelijk een paar mb vrij? ergens? please? :) Iemand? mooie muziek? :wink:

niels_r
23 juli 2003, 18:35
Anders maak je het mp3tje even wat lagere kwaliteit. Het is waarschijnlijk gewoon mono opgenomen dus kun je het ook als mono opslaan (scheelt al de helft) en 64kbs is ook voldoende.

Groeten Niels

AntY
23 juli 2003, 19:20
ik heb nog wat ruimte vrij, maar ik ga je niet t wachtwoord van mn FTP geven. je zult t dus moeten sturen per MSN of zo.

basswasp
23 juli 2003, 19:25
Verlaag de kwaliteit en codeer het dan als Ogg / Vorbis... dat zou wel genoeg moeten zijn.

jaspertomas
23 juli 2003, 21:45
ehm, ik ben niet zo'n held met mp3's en computers en servers en shit :oops: , maar ik weet wel dat ze stereo zijn. :)
AntY, ik heb geen msn (doet t niet vanwege m'n vaders firewall ofzoiets), maar hoe moet ik ze dan naar je sturen? Email? In iedergeval cool dat je die ruimte eventueel beschikbaar wil stellen. :wink:

AntY
23 juli 2003, 22:29
je kan t DCC-en met mirc :D das een chat client gewoon ff downloaden en klaar

of je moet t sharen met kazaa of zo

jaspertomas
23 juli 2003, 23:07
Owk, ik heb mIRC geinstalleerd, wat nu? ksnap er geen snars van :???:

AntY
23 juli 2003, 23:10
hehe, dan meot je connecten naar een server, ga naar mirc, naar status, en typ /server irc.ngi.it , dan zie je een hele lijst dingen, dan als ie klaar is, typ je /join #darkswarm en daar zit ik dan :)

jaspertomas
23 juli 2003, 23:29
ik krijg steeds de melding dat ie niet kan connecten met de server, dus dat zal wel aan die firewall van m'n vader liggen. ehm.., misschien lukt het later nog wel een keer. iig bedankt voor de hulp. :wink:

jaspertomas
23 juli 2003, 23:47
Het is me gelukt :) heb er nu 1 op mijn account van mijn (toekomstige) universiteit.
hier is de link:

https://www.studentunion.utwente.nl/portal/nl/webftp/index.php?actie=download&bestand=%2Fprive%2FTrack01.mp3

Geef mij u mening!! (onthou: we oefenen nooit en we spelen allemaal nog niet zo lang een muziekinstrument; we hebben de nummers gemaakt toen ik pas een paar maanden speelde)

AntY, ik ga dat mIRC nog uitzoeken, want het lijkt me wel handig. :)

AntY
24 juli 2003, 00:00
hier kunnen we niet in, je moet inloggen

prs
24 juli 2003, 00:00
Nou volgens mij is het nog niet zo goed gelukt. Op die site vraagt men naar een logincode ( je moet ingelogd zijn). dus dat wordt denk ik of je gebruikersnaam en wachtwoord geven ;) of dat wordt hem ergens anders neerzetten.
Ik wacht met spanning af.
M.v.g
PRS

AntY
24 juli 2003, 00:00
hoe groot is het bestand?

jaspertomas
24 juli 2003, 00:11
2.18 mb :(

jaspertomas
24 juli 2003, 00:13
ik ga n andere keer verder, want ik moet ff uitzoeken of ik ook een publiek gedeelte op die account heb. :cry:

AntY
24 juli 2003, 11:55
als t minder dan 5 MB is kan je t mailen, dan zet ik t online