PDA

View Full Version : Geen Gibson meer bij Thomann?



VerbekeD
9 februari 2016, 17:14
Dit is misschien al ergens ter sprake gekomen ...

Het viel me eind vorig jaar al op dat er steeds minder Gibson gitaren op de site van Thomann werden aangeboden. Blijkbaar blijven de winkeldochters achter...

Naar aanleiding hiervan ben ik even op zoek gegaan op het www:
http://www.epiphonetalk.com/threads/thomann-split-with-gibson-epi.514/
http://www.mylespaul.com/forums/backstage/340625-thomann-split-gibson.html

Ik vind het alvast een vreemd geval.

macwilliams
9 februari 2016, 17:19
Misschien verkopen ze er te weinig?

Da Vinci
9 februari 2016, 17:22
Wat ik heb gehoord van iemand die al jaren in een gitaarwinkel werkt is dat Gibson met een hoop 2015 modellen zit en die nu bij alle dealers onder het motto "slikken of stikken" door de strot duwt. Van diezelfde bron heb ik gehoord dat bijvoorbeeld een relatief kleine winkel als Guitarking om die reden nog even pak 'm beet 30 Gibsons van 2015 (waar logischerwijs geen mens dood mee gevonden wil worden) moet afnemen.

De houding van Gibson t.o.v. resellers doet vaker wat stof oplaaien (minimaal x% vna je assortiment moet uit Gibson bestaan etc.) dus wellicht dat het Thomann nu eindelijk ook iets te veel is geworden.

D3nnis
9 februari 2016, 17:35
Zou het tokai en Maybach assortiment bij Thomann er nog iets mee te maken kunnen hebben?


Van diezelfde bron heb ik gehoord dat bijvoorbeeld een relatief kleine winkel als Guitarking om die reden nog even pak 'm beet 30 Gibsons van 2015 (waar logischerwijs geen mens dood mee gevonden wil worden) moet afnemen.

En als ze het dan ook maar gewoon braaf doen, dan heb ik geen medelijden met ze.

Joost de Ruig
9 februari 2016, 17:40
Ik heb gehoord dat Thomann niet zo blij was met de 2014 en 2015 series en daar niet veel van op voorraad wou nemen. Daar was Gibson vervolgens niet zo blij mee en vervolgens is het dealersschap beeindigd. De verkoop van Maybach en Tokai zou hier los van staan. Echter, mocht er in de toekomst weer over een dealerschap gepraat gaan worden, dan kan ik mij zeker voorstellen dat Gibson dit ter sprake gaat brengen.

richwoodplayer
9 februari 2016, 18:06
Dacht ook al zoiets. Spare parts, en bijv Schoonmaak middeltjes etc zijn ook niet meer te koop bij thomann..

cat's eyes
9 februari 2016, 18:52
Geen man overboord, met een Tokai ben je als speler en budgettair beter af. :soinnocent:

arjanb01
9 februari 2016, 19:00
Ik geef thomann zwaar gelijk. Wat Gibson de laatste 3 jaar uitgebracht heeft is beschamend met als dieptepunt die 2015 serie standards met dat maffe tuning systeem. En dan ook nog het gore leg hebben destijds ruim 3k te vragen voor een standard.
Lekker tokais en maybachs verkopen en Gibson lekker failliet laten gaan. Die Amerikaanse arrogantie gaat tegen hun werken.

Mitch
9 februari 2016, 20:51
Dealer netwerk moet je koesteren. Maar goed, als ze de Amerikaanse markt maar hebben, de Euromarkt zal ze toch écht een stuk minder boeien.

Joost de Ruig
9 februari 2016, 20:55
Dealer netwerk moet je koesteren. Maar goed, als ze de Amerikaanse markt maar hebben, de Euromarkt zal ze toch écht een stuk minder boeien.

Leg erns uit.