PDA

View Full Version : Crafter Convoy



Nat
9 februari 2016, 13:58
Hallo allemaal,

Ik ben na een Ibanez rg met floyd rose van plan om over te stappen op een prs model. Gewoon een vaste brug. Ik heb enkele modellen geprobeerd waarondereen prs se 22 en de ibanes sz serie, ik geloof de 520 en viel voor een mij eigenlijk onbekend merk waar ik niet zoveel over kan vinden. Deze heb ik geprobeerd in de oefenruimte bij ons en die is van een gitarist van een ander bandje dat daar ook oefent.

Het gaat om een Crafter Convoy. Heeft iemand daar ervaring mee?
Hij speelde op zich enorm lekker en soepel, de nek leek flink snel en de klank was vol en warm. Maar ik weet er verder niks over, vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen!

telerocker
9 februari 2016, 16:37
Crafter is vooral bekend om zijn betaalbare akoestische gitaren, maar maken ook budget electrics. Als jij hem lekker vindt spelen en hij klinkt in jouw oren goed, koop je hem toch.

Nat
10 februari 2016, 00:38
Dat is zeker waar. En lekker spelen en klinken doet ie.
Alleen ik vraag me af of naast deze indruk er iets bekend is over de kwaliteit en hoe hij aangeschreven staat.
Voor mij is dit een volkomen onbekend merk namelijk, maar ben verbaasd over de goede indruk als het idd budgetgitaren zijn. Dan wel een verdraaid goede prs copy mijns inziens. Maar daar graag reacties van ervaringsdeskundigen over :strat:

Ik geloof dat voor zover ze nieuw te vinden zijn deze iets van €400 moesten kosten ofzo. Nou zag ik al googelend er een voor €199 bij een gitarenboer. Vraag me af of dat een goede deal is voor een occasion.

arjanb01
10 februari 2016, 06:30
Doen! Ik heb een akoestische gitaar van Crafter gehad, speelde fijn. Degelijk spul.

Tupelo
10 februari 2016, 08:07
Ik ken alleen deze electrische van ze.

http://www.adirondackguitar.com/accoustics/crafter/14/sat-tmvs-900.jpg

En dat vond ik helemaal geen onaardig ding.
Exemplaar dat ik bespeelde was een zilverglitter geval, en dat sprak me minder aan in looks.
Maar sound, bespeelbaarheid & hardware vond ik best aardig.
Geloof dat het een 400 pleuri gitaar was, en in mijn beleving daarmee voldoende bang for the buck.

Nat
10 februari 2016, 15:46
Goed om te horen. Dan ga ik er zeker voor.
Het is echt PRS-like maar dan voor €200 occasion. Niet gek dus.
Tsja, ik kende het merk niet. Maar dat zegt natuurlijk niks.... Music Man kende ik ook niet :???:
Dus ja, dat zegt ook niet alles of je het merk kent.

En achterdocht heb ik ook al snel als het uit Korea komt. Maar Schecter, Lag en weet ik wat allemaal uit Korea komt is ook top. Dus ja, ook hierbij is misschien op je gevoel en je oren af gaan zo slecht nog niet.

Tupelo
10 februari 2016, 15:50
Met Koreanen heb ik weinig achterdocht, weinig reden toe, Chinezen wel.
En tja, gokje wagen, mocht je het niets vinden na een tijdje, dan is de gitaar niet in eens ook "niets meer" waard.
200 euro, kan je geen buil aan vallen toch ?
Krijg je altijd minimaal de helft nog wel op terug, zo niet de volle mik, wanneer je 't zelf wil verkopen.
Ken het model in het bijzonder niet, maar dat geval dat ik postte, vond ik binnen 't segment uitstekend.

Lasse
10 februari 2016, 23:27
Hé geinig,

ik heb net een account hier aangemaakt om eea te weten te komen over fretjes. Ja, heel ander topic. Maar mijn oog viel op deze discussie, vanuit nostalgie even mijn bemoeienis....

Ik heb jaren geleden een Crafter Convoy fm gehad. Mooie flamed maple top, parelmoer dots inlay, mooie crème binding als het me nog goed bijstaat. Weet eigenlijk niet of jij de fm of de dx bedoelt, maar weet ook het verschil niet.

Maar ik wilde groter, meer, (jong en onbezonnen ;-) met Floyd Rose natuurlijk en 24 frets en HSH configuratie. Heb ik ook gevonden hoor. Een te gekke yamaha RGX721. Ben niet ontevreden.
Maar ik heb toen mijn Crafter Convoy natuurlijk verkocht om dat in te leggen op de Yamaha.
En daar heb ik nog steeds spijt van.

Speelde als een trein. Hals is dunner dan LP, dikker dan Ibanez (dus geen kramp bij akkoorden). Soepel en snel. Ik was toen ook verbaasd over de output. Kan lekker scheuren. En een warm rond geluid, door de mahony body denk ik. En wat veel budget gitaren doen is snel ontstemmen.
De Crafter niet. Solide spul. 1 1/2 step bends en gewoon gestemd blijven.

Google anders wat op reviews. Ik las er eens een van een gast die al 20 jaar speelde, flink wat gitaren had en deze altijd nog het liefste pakte.

Voor €200 kan je je er zeker geen buil aan vallen.
Succes en speel ze, ik ga nu op zoek of het topic dat ik zoek al bestaat.

telerocker
10 februari 2016, 23:36
Goed om te horen. Dan ga ik er zeker voor.
Het is echt PRS-like maar dan voor €200 occasion. Niet gek dus.
Tsja, ik kende het merk niet. Maar dat zegt natuurlijk niks.... Music Man kende ik ook niet :???:
Dus ja, dat zegt ook niet alles of je het merk kent.

En achterdocht heb ik ook al snel als het uit Korea komt. Maar Schecter, Lag en weet ik wat allemaal uit Korea komt is ook top. Dus ja, ook hierbij is misschien op je gevoel en je oren af gaan zo slecht nog niet.

Mijn Saint Blues is made in Korea. Superfijne resonante gitaar met een heerlijke neck. Goed gebouwd ook. Ik zou je vooral geen zorgen maken over de Koreaanse makelij.

Mado
12 februari 2016, 23:41
Hoi Nat,

Ik weet niet of je (nog) actief op zoek bent naar een Crafter Convoy, maar ik heb er momenteel eentje te koop.
Ik heb hem op gitaarmarkt.nl gezet, dus mocht je meer willen weten kan je daarheen om te kijken. Mail gerust, ik heb nog extra foto's en info klaar staan op de computer en hem live bekijken en bespelen is natuurlijk aan te raden.

Ik verkoop er eventueel ook een bij passende draagriem bij en eventueel een snoer. En o ja, de gigbag kan ook als je die nodig hebt.
Hij is trouwens paars (flamed maple).

Ik zal proberen foto's in te voegen, maar geen idee of het lukt (iemand tips over hoe dit moet?????)

http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=195064

Mado
12 februari 2016, 23:46
Niet gelukt dus met de foto's.

Wellicht lukt het nu...


http://images6.images-speurders.nl/images/15/1550/155032306_2_big.jpg

http://images6.images-speurders.nl/images/15/1550/155032306_1_big.jpg

http://i.marktplaats.com/00/s/NzI2WDU0NQ==/z/sr8AAOSwQoFWOhIR/$_82.JPG

harrie-beton
12 februari 2016, 23:54
Te koop aanbieden is niet toegestaan...

Mado
13 februari 2016, 19:44
Sorry Harry,
Het was niet mijn intentie iets tegen de regels te doen :hide

Nat
13 februari 2016, 20:19
Dank voor je aanbod. Ik zal op gitaarmarkt kijken en via daar contact met je opnemen. Hij ziet er cool uit!
Ik was vandaag in de oefenruimte en zag de gitarist van het bandje dat na ons oefent, met de crafter. Hij overweegt om een musicman te kopen. Dus zou dan tzt die van hem over kunnen nemen. Maar dat is letterlijk en figuurlijk toekomstmuziek.