PDA

View Full Version : modelling met buizen eindtrap



nak
8 februari 2016, 12:47
Zoals de titel al vermoed ben ik op zoek naar een modelling amp met een buizen eindtrap.
Een kennis van mij heeft ooit eens een soort stompbox-achtig ding gezien met buizen erin.
maar of het eindbuizen of een voortrap is kon hij niet zeggen, lijkt mij voortrap.

harrie-beton
8 februari 2016, 12:50
http://nl.line6.com/dt25/tone.html

Er is langer geleden de atomic versterker geweest.

Brad
8 februari 2016, 13:00
Ik weet niet of hij nog nieuw te krijgen is maar ik zou zeggen de Peavey vypyr tube 60

Een ander idee is een systeem met losse componenten , dus een losse voorversterker met modelling en een losse buizen eindversterker er achter zetten en tenslotte twee losse speaker boxen erachter

Maar dat loopt wel in de papieren

nak
8 februari 2016, 22:49
Volgens mij zijn beide niet wat ik zoek.
De line6 heeft geen effecten en de peavy heeft wel buizen maar geen buizen eindtrap.

Ik kan er niet bij dat een modelling met buizen eindtrap nog niet geproduceerd is.
Het mot verdorie toch kunnen, kom op nou.

maxdb
8 februari 2016, 22:54
Ik kan er niet bij dat een modelling met buizen eindtrap nog niet geproduceerd is.
Het mot verdorie toch kunnen, kom op nou.

Dat kan toch makkelijk via de fx loop return van een buizen amp? Met een willekeurige amp modeler ervoor en klaar..

Koch heeft het andersom gedaan:
http://www.koch-amps.com/jupiter-45c.html

Joost de Ruig
8 februari 2016, 23:00
De Vox ValveTronix+ serie heeft maar liefst 1 buis(je), waarvan meerdere denken dat deze in de voortrap zit, maar dat klopt niet.

edje kadetje
8 februari 2016, 23:51
Ik weet niet of hij nog nieuw te krijgen is maar ik zou zeggen de Peavey vypyr tube 60

Een ander idee is een systeem met losse componenten , dus een losse voorversterker met modelling en een losse buizen eindversterker er achter zetten en tenslotte twee losse speaker boxen erachter

Maar dat loopt wel in de papieren

Dat is voor mij wel een fijne combi:
gt-8 of gp100
mesa 50/50
celestion speakers in een 1926 cab

paulusdeBKB
9 februari 2016, 05:24
Eigenlijk is elke modeling preamp met eender welke buizenamp precies wat je zoekt. Toch? Maar als je toch voor een buizen eindtrap gaat, waarom dan niet ook voor een buizen voortrap?

Modeling is te gek hoor, vind ik dan, maar het is niet beter dan buizen, hoogstens een stuk handiger in een aantal situaties.

sideburns
9 februari 2016, 09:09
Marshall jmd is een modelling versterker met een buizen eindtrap.

mrweird
9 februari 2016, 09:09
De Vox ValveTronix+ serie heeft maar liefst 1 buis(je), waarvan meerdere denken dat deze in de voortrap zit, maar dat klopt niet.

Yep. 't is een mini eindversterkertje, met 1 12AX7 buisje. Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van een valvetronix 15 watter in de huiskamer en een Tonelab LE in de oefenruimte. Het buisje doet echt iets want ik heb 'm een keer vervangen in de VT15 als gok bij een raar geluidsprobleem in deze amp.

tnijland
9 februari 2016, 09:31
De ADA ampulator is een mooie buizen eindtrap die goed combineert met modeling. Voorzien van een 12AX7 power amp tube, een analoge speaker cabinet en microfoon simulatie. Hij kan vloeiend van class A tot class B worden gedraaid. Allerlei push-pull, pentode/triode, bias instellingen etc. Kortom de ideale recording buizen amp.

link: http://www.amptone.com/adaampulator.htm

Heb hem thuis liggen ;-)

Dutch66
9 februari 2016, 10:16
Zoals de titel al vermoed ben ik op zoek naar een modelling amp met een buizen eindtrap.
Een kennis van mij heeft ooit eens een soort stompbox-achtig ding gezien met buizen erin.
maar of het eindbuizen of een voortrap is kon hij niet zeggen, lijkt mij voortrap.

Als het stompbox formaat was, dan was het vrijwel zeker pre-amp, want een buizen poweramp met een
beetje vermogen past gewoon fysiek niet qua benodigde onderdelen, zo simpel is het.

De eerder genoemde JMD is je antwoord op; 'mot verdorie toch kunnen', volledig modelling pre-amp
in combi met een (volledige) buizen poweramp, dus het kan niet alleen, het bestaat ook al een paar jaar..
Op de Marshall site staat trouwens een beetje misleidend vermeld, dat de pre-amp een 12ax7a buisje
zou bevatten. Dit klopt niet (helemaal), zonder er een heel technisch verhaal van te maken, dit buisje maakt
als 'phase inverter' deel uit van de poweramp. Maar goed het is wel precies wat jij wilt.

Misschien kun je anders is aangeven waarom je zo heel specifiek die combinatie zoekt?

ruezzz
9 februari 2016, 10:17
Zitten geen buizen* in maar ik moest ineens aan dit ding denken:

http://www.bluguitar.com/AMP1.html

In ieder geval een stompbox, modeling en eindtrap...

*Ze hebben het over Nano-Tube - wat dat ook zijn mag.

Brad
9 februari 2016, 14:12
Die nano tube is een echte voorversterker buis maar dan minuscuul vandaar de naam nano

nak
9 februari 2016, 16:57
Marshall jmd is een modelling versterker met een buizen eindtrap.

Dit is precies wat ik zoek.
modelling en fx en buizen eindtrap in één behuizing en ook nog midi aan te sturen.
Zal ff kijken of die ergens in een winkel staat om te testen.

D3nnis
9 februari 2016, 17:42
Axe fx in dit ding stoppen :
http://meyer-repair.blogspot.nl/2014/10/axe-fx-with-amp-in-room-sensation.html?m=1
Geen buizen, maar wel goed...

FNaRK
9 februari 2016, 19:12
Hughes and Kettner Switchblade
Marshall Code
Line6 Valve HD100

sideburns
9 februari 2016, 19:59
In de code zitten helaas geen buizen, volledig transistor.

FNaRK
9 februari 2016, 20:14
In de code zitten helaas geen buizen, volledig transistor.

:soinnocent:

me sorry

Midwolda
9 februari 2016, 20:40
Fender Super Champ XD heeft toch ook een transistor voortrap, modeling, en een buizen eindtrap?
Plus effects erbij.